Schema overhoop

Hoi allemaal,
Hier heeft Daniel weer eens zijn schema omgegooid. Hij is van 4 flessen naar 5 gegaan. Ja jullie lezen het goed. Dit vindt ik niet zo heel erg omdat hij niet echt een grote eter is. Maar dat hij nu om 5-6 uur zijn eerste fles wil vind ik toch minder prettig terwijl er overdag wel 6 uur tussen. Ik had liever gezien dat hij die fles 's middags zou willen want tussen 1 en 7 wil hij meestal niet drinken.
Zijn er meer moeders die dit kennen? Hoevaak gaat hij het schema nog overhoop gooien?
Het schema was als volgt:
tussen 7-8
tussen12-1
tussen 6-7
tussen 10-11.
Door die extra fles schuiven alleen de eerste 2 een beetje op.
Groetjes natascha

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Natascha,

Haha denk je eindelijk ritme gevonden te hebben, gooien ze hem weer helemaal overhoop. Gebeurde hier regelmatig, meestal onderhevig aan de groeispurten. De heftigste waren bij ons de viermaanden, de zes maanden, de negen maanden en de elf maanden spurt…

Ach, zolang je niet over je liter kv uitkomt, is het niet zo’n ramp toch? Wel erruuuug vroeg die extra fles… gaap! Als die eerste twee een beetje opschuiven, is de middag gelukkig wel minder lang toch?

Wat bedoel je met grote eter? Qua bijvoeding? Tot zes maanden is puur borst of puur fles ook nog goed hoor! Zitten voldoende voedingsstoffen in, dus geen ramp als hij nog beetje speelt met gewoon voedsel.

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

heel herkenbaar!!!
ik vroeg mijzelf dan ook echt af wat er dan aan de hand was maar inmiddels weet ik beter en leg ik mijzelf erbij neer.
duidelijkheid en vooraf weten wat er gaat gebeuren is prettig maar zo werkt het nou eenmaal niet. hahhahaha
ik probeerde wel mijn tijden een beetje vast te houden hoor…probeerde het met de speen op te vangen maar als mijn kindje echt honger had ondanks mijn pogingen gaf ik wel…
ze hebben gewoon momenten van minder en meer willen eten/ drinken.
ik bied altijd aan op de etenstijden en ga niet afwijken. sommige proberen het een uur later dan nog eens maar ik wil er wel een ritme in houden!
tussendoor even wat geven werkte dan wel…iets kleins…
maar voeg er gewoon een extra fles tussendoor lijkt mij en probeer wel je opstaan en naar bed toe tijden te behouden…dat probeerde ik in ieder geval!!!

groetjes fenne

hoi,
Bedankt voor jullie reactie. Daniel wil nog geen fruithap en water en sap hoef je bij hem ook niet mee aan te komen.
Gemiddeld drinkt hij per dag 600 ml en bij een goede dag , die zelden voor komen 700 of meer.
Als ik probeer me aan de tijden te houden gaat hij gewoon lachen en spelen met de speen, maar drinken vergeet het maar.
Verder is hij een ontzettend vrolijk ventje die waarschijnlijk niet veel eten nodig heeft. Maar ik zou het toch prettig vinden als ik kon zeggen om de 5 uur drinkt hij zijn flesje leeg maar helaas… het is elke dag weer een verrassing wanneer en hoeveel…haha
Als hij wakker word na zijn slaapje heeft hij soms geen honger en wil alleen maar spelen in de box. Nou we wachten het wel af eens zal er toch wel een schema in zitten hahaha
groetjes natascha

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker