Schema Nora

Dames,

Het schema van Nora heb ik nog niet helemaal rond, dus ik heb jullie hulp even nodig.

Nora wil de laatste week geen fles meer 's avonds. Ze laat echt meer dan de helft staan.
Daarom heb ik het volgende schema:
's morgens als ze uit bed komt een boterham, dan heeft ze tussen de middag ook nog een boterham, en 's middags een fruithap. Rond etenstijd krijgt ze groetehap. Dan de laatste paar dagen doen we haar dan op bed en maken haar wakker rond 19:30 voor de fles. Deze neemt ze niet helemaal. Tussen de maaltijden door krijgt ze flink wat diksap omdat ze anders erg last van obstipatie krijgt. Zo ongeveer 400 ml aan diksap.

Gisteren was het zelfs zo dat ze de heleboel eruit heeft gegooit. De fles die nog halfvol zat kwam eruit, inclusief het groente potje. Het kan zijn dat ze zo moe was dat ze van vermoeidheid alles heeft overgegeven. We hadden gisteren een drukke dag.

Moet ik nu de boterham van 's morgens vervangen door alsnog een fles te geven? Of moet ik nu gewoon stoppen met flesvoeding?

Ze heeft wel heel goed geslapen vannacht. Ze eet en drinkt zoveel als ze wil, als ze geen zin heeft of vol zit, krijg je er echt niets meer in!

Als je s’morgens brood geeft wat voor drinken krijgt ze er dan bij??
Je zou ook een broodje kunnen doen en een beetje flesvoeding klaar kunnen maken. Bijv. 90 of 100 water en 3 schepjes voeding.
Ik zou haar zeker s’avond niet meer wakker maken voor een fles. Lekker laten slapen. Je kleine heeft wel genoeg aan warm eten en toetje.
Maar om nu met 9 maand helemaal te stoppen met de opvolgmelk…
Zo zou je tussen de middag ook een klein flesje kunnen geven. Krijgen ze die voeding toch nog binnen.

Gr Egberta.

Ps, vergeet je niet om vitamine D te geven.

Lilypie First Birthday tickers

Nora krijgt bij boterham Diksap. Als ze boterham heeft gegeten, wil ze echt geen flesvoeding meer! Je kunt laag of hoog springen, ze neemt het echt niet!

Ze ligt er 's middags om 18:00 uur al in en om haar dan te laten slapen tot 's morgens lijkt mij een beetje lang. Haar langer ophouden heeft geen zin, dat huilt en schreeuwd ze alles bij elkaar.

En als je het omdraaid, eerst fles en dan brood?

Lilypie First Birthday tickers

hoezo vind je dat doorslapen lang? niet om te vergelijken maar ik moest ook de fles van 22.00 uur laten vallen en dan ligt de mijne ook om 19.00 uur in bed. krijgt de volgende fles pas 06.00 uur s’morgens. en hij is nog maar 3 maanden oud. ik heb ook van alles gedaan maar je kunt soms hoog of laag springen het helpt echt niet ze hebben gewoon een eigen ritme! weet niet verder wat een kleine van 9 maanden mag ik hoop dat je verder goede tips krijgt van andere mama’s. ik zou zeggen laat Nora zelf aangeven als ze honger heeft.
groetjes, selma

Waarom 's morgns geen pap?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ik zou het lekker zo laten.
smorgens boterham en smiddag’s boterham.
als ze de laatste fles niet meer wil heeft ze genoeg.
Lekker weg laten dan.
je zou ook eerst flesje (klein) kunnen geven en dan een boterham.
Je meot wel in de gaten houden dat diksap ook flink vult.

Mirte begint nu ook soms de fles van 19.00 te weigeren. Ik ga dit ook weg laten en geef ik haar groente wt later want die krijgt ze nu om 16.30 al.

Groetjes Gytha

Vitamine D krijgt ze trouw samen met Anna, dus dat zit er al ingebakken. Ik wist helemaal niet dat diksap vult!!! Ik geef haar zo’n 2x 200ml diksap, vooral om te zorgen dat ze genoeg vocht binnenkrijgt.

De tip voor yoghurt met vruchtjes is wel een idee. Is kwark dan misschien niet nog beter? Dat is wat zachter en vult ook iets meer. Pap hoef ik haar niet te geven, dat lust ze echt niet. Net als haar zus trouwens!!

Zal ik dan de kwark/yoghurt geven als ze naar bed gaat, of 's morgens? Ik kan inderdaad ook wel een halve fles geven voor de boterham 's morgens.

Meiden, meer tips zijn natuurlijk altijd welkom maar, hier heb ik wat aan!!!

ik denk ook dat ze dan teveel sap krijgt waardoor haar maagje gevult is van sap en brood en kan me voorstellen dat ze dan geen melk maar drinkt.
En als je nu is ipv 1 fles diksap melk maakt? is dat geen optie?

Groetjes Gytha

Dat ga ik ook eens proberen Gytha. Denk dat ik dan een fles diksap laat en haar een fles 's avonds geef.

Vandaag had ik zelf al de diksapfles minder vol gedaan. Scheelt zeker alwel 60ml op een dag. Misschien dat het vanavond al beter gaat.

Hoi,

Waarom niet een diksap fles vervangen door een melkfles ook s’morgens ipv diksap een flesje melk.

lon106

Nora had gisteravond de hele fles leeg gedronken!! Moet er wel bij zeggen dat ze geen groentehap had gehad. Ze was namelijk erg van slag 's middags. Denk dat er tandjes doorkomen…

Heb de fruithap naar voren geschoven, maar even kijken hoe dat uitpakt. Heb zo het idee dat ik mij er maar bij neer moet leggen dat het niet zo’n eter is. Met bv was ze ook al snel vol. Op de curve is ze oook altijd iets te licht voor de lengte, alleen maar gunstig toch!!