Schema in de war? 6,5 mnd

Hoi mama’s.

Het schema van Nikki is in de war. Slapen is al wel weer redelijk op orde maar eten en drinken is echt een zooitje.
Smorgens en savonds gaat de papfles er goed in maar overdag wilt ze amper drinken. Een fruit of groentehapje gaat er wel goed is en een rijstewafel ook altijd wel.

Schema is nu zo:

• 6/7 uur papfles (200cc,7 schepjes allergycate en 2 scheppen rijstebloem)
  • tot 9.00 uur slapen.
  • 10.00 uur fruit of groente (ongeveer 2 eetlepels)
  • Daarna een fles: maak 150cc met 5 scheppen drinkt ze dan 100 van
  • 11 tot 13.30 slapen.
  • 15.00 fles 200cc 7 allergycare. Drinkt ze ook amper.
  • 16 tot 17.30 slapen.
  • 18.00 rijstewafel.
  • 19.00 fles 200cc met 7 scheppen. weer weinig drinken.
  • 19.30 naar bed. (is soms ook om 20.00 uur)
  • 22.30 fles 200cc met 7 melk en 3 pap.

Daarna slaapt ze door tot 6/7 uur.

Ik vraag me af waarom ze zo weinig overdag drinkt. terwijl ze wel graag eet.
Hebben jullie tips voor mij om haar overdag beter te laten drinken?

Heb nog even geen zin om dieetiste of cb hierover te bellen.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Er staan verschillende schema’s bij het topic schema iets verder in de lijst, misschien heb je er wat aan

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Zou goed kunnen dat haar schema in de war is vanwege een sprongetje! Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

hey meid ik heb even naar je schema zitten kijken zo wat krijgt die veel ik denk dat je wat van je schema moet afschrappen wil je dat alle flessen leeg gaan want zoveel zou ik ook niet op kunnen eten ten eerste is je kleine bijna 7 maanden oud en zou ze bijv. de late fles al kunnen laten vallen of is dat onmogelijk? eigenlijk is niets onmogelijk want ze zou ook langer moeten slapen als ze zo laat nog een fles krijgt.

zo ziet mijn schema eruit misschien heb je er wat aan:

7.30 uur fles 1 allergy care (200cc)+6 nutriton
10.30 uur fruithapje (hele pot)
12.30 uur fles 2 (200cc)
15.00 uur fles 3 (200cc)
16.30 uur groentehapje
18.30 uur fles 4 (200cc) en dan naar bed tot de volgende ochtend

ik zou om te beginnen de flessen minder maken. heb ik ook moeten doen toen kreeg hij ze wel leeg. en tussen de fles van 10 uur zou ik lekker 4 uurtjes laten omdat fruit nogal moeilijk te verteren is. na een fruithapje krijg ik ook niet een hele fles leeg. en dan lekker rond 4 of 5 uur groentehap geven als ze tot 7 kan wachten met de fles. de mijne haalt de 7 niet dus wij geven het iets eerder. en probeer eens geen fles te geven om 22.30 als ze er zelf niet voor wakker wordt. of heb je dat al geprobeerd? in principe drinkt ze voldoende voor een hele dag en samen met fruit en groente zou ze heel goed zonder die late fles kunnen! ik denk dat het aan je schema ligt waardoor ze nu weinig drinkt. gwoon iets meer tussen laten dan krijgt ze de flessen echt wel leeg.

succes ermee!

Lilypie First Birthday tickers

Schema’s praat me er niet van haha. Ik heb net het andere topic geopend waar Michelle het over heeft. Ik zie dat jij ook op 5 flessen nog zit net als mij. Ook flesjes van 100 ml en 130 ml. Er word mij geadviseerd om een fles minder te gaan geven en de laatste fles te laten vallen. Ik denk dat ik dat maar ga doen en denk dat Muriel dan wel weer normaal de andere leeg gaat drinken.

zal ik dan om 19.00 uur zeg maar de laatste fles geven?
Met pap erin?

Groetjes, MamaMartine

dat zou ik zeker doen als ik jouw was. puur om te kijken of ze een fles zonder kan en als ze honger heeft dan komt ze vanzelf wel. het kan best zijn dat ze plotseling om 1 uur snachts komt. dan zou ik een klein flesje aanbieden als ik jouw was. en mocht ze pas om 5 uur ofzo komen dan is het gelukt! en zou ik gewoon een hele fles geven en dan vanaf die tijdstip 4 uur aanhouden. succes ermee!

ik ga het vanavond proberen.
Ik had al wel het idee dat ze te veel kreeg.

Een sprongetje kan het niet zijn ze heeft het nu al een dikke week.

Groetjes, MamaMartine

Het schema van mijn dochter nu 5,5 maand is:

7.00 210cc + 5 gele schepjes granen pap
10.00 180/200 gram fruit
12.00 fles 210 cc
15.00 koekje
16.00 groente 180/200 gram
18.30 fles 210cc + 5 gele schepjes granen pap

Ik denk ook dat je die laatste fles misschien kan laten vallen.
ik vroeg me af waarom je nog rijstebloem geeft? je mag inmiddels wel granen pap geven.
Ook mag ze wel groente en fruit ipv alleen groente of fruit.
Onze meid is echt een alles luster en zit aan de voeding voor hongerige baby’s Maar dit schema heb ik van freubeltje en werkt echt super!

Succes er mee!

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

hallo,

ik zou idd ook die laatste fles laten vallen. Dan heb je dikke kans dat je beebie overdag ook meer gaat drinken.

Map84, wat voor koekje geef je aan je beebie van 5,5 mnd?

Mijn zoontje nu 6 mnd, maar k weet zo niet wat voor koekje ik zou kunnen geven?

Léony

Léony

quote:

Mijn zoontje nu 6 mnd, maar k weet zo niet wat voor koekje ik zou kunnen geven?

Léony

Je hebt van liga stap 1 koekjes. Kun je vinden in de supermarkt op de baby afdeling. Meestal staan de koekjes onder de potjes eten. Ook heb je nijntje koekjes. Ook vanaf 4 maand of 6 maand. Bij de 4mnd koekjes is het zo als je beeb het koekje in zijn mond stopt valt het uit elkaar. Bij de 6 mnd koekjes moeten ze er meer vanaf bijten.
Verder kun je biscuit geven of een lange vinger, het laatste geef ik niet elke dag…dit omdat er zoveel suiker op zit.
Succes

Lilypie Second Birthday tickers

Nikki mag nog geen granen omdat ik zelf glutenallergie heb.
Ze mag pas na 9 mnd granenspul.

Ze krijgt echt te veel. ben blij dat ik het nu weet.
Moest er even zicht in krijgen.

Groetjes, MamaMartine

oooops heb dit schema van Pjukje!! Was even in de war

Hey leony! Ik geef zo’n start koekje maar ze bakt er nog niet veel van hoor! whaha en deze valt ook niet los in haar mond. Het gaat mij er alleen om dat ze leert om te kauwen/ voeding beetpakken etc.
Ik geef het koekje ook gewoon tussen 2 voedingen door… dus niet als ze honger heeft. Ze krijgt rond 12.00/ 12.30 drinken en om 16.00 groente en om 15.00 laat ik haar wat prutsen met een koek.
Ik ga nog geen lange vingers geven omdat ze nog al aan de stevige kant is dus wil haar in die zin nog niet zo verwennen… eerst de kilo’tjes met het kruipen/lopen eraf en dan mag ze wat meer zoetigheid.

X

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Hoi MamaMartine!

Mijn dochter is ong net zo oud als die van jou (van 9 nov) en die krijgt zelfs nog maar 3 flessen waar ze t prima op doet. Nu zijn natuurlijk niet alle kindjes hetzelfde, maar heel veel kindjes in mijn omgeving en andere forums zitten daar ook al op. Je was er al achter dat je teveel gaf zag ik, dus je zal vast gaan proberen een fles te laten vallen. Als je die van 22.30 nog niet aandurft zou ik in ieder geval die van na t fruit weg laten. Geef wat water of sap na haar fruit. Daarna lekker slapen (waarschijnlijk?) en na t wakker worden stukjes brood met wat opvolgmelk erover heen gesprenkeld (is hier smullen geblazen) en een half uur/uur daarna, dus rond 13.30/14.00 een fles van 150 Of als je nog geen brood wilt geven, een bord pap.
s’middags om een uur of 15/15.30 nog lekker wat sap met een soepstengel/koekje en dan om 17.00 groente met een Yogolino toetje (staat bij de babyvoeding, ook weer zuivel dus ook belangrijk!)
En dan om 19.00 een fles. Dt is wat wij doen in ieder geval.
Maar mijn dochter drinkt zlefs die 3 flessen de laatste week niet leeg. Je zegt het duurt al een week, maar die 6/7 mnd sprong kan lang duren hoor! Das een hele lange waarin ze veel leren (vaak omrollen ed). Mijn dochter komt dus maar net op 450cc melk in totaal, maar samen met haar bijvoeding is ze prima verzadigd.
Succes ermee en laat je even weten hoe t gaat met de “gevallen” fles?

Heey Map84,

verslikt je beeb zich niet in zo’n koekje?
Hier 1x geprobeerd en toen verslikte hij zich heel erg. Heb het daarna niet meer durven geven.

Léony

Léony

@Pjukje: liga eerste stap kunnen ze niet op sabbelen dat smelt niet. dat is juist om te kruimelen in het fruit. maar liga tweede stap juist wel. dat staat ook op het verpakking. daar kunnen ze gewoon op sabbelen.

@Leony hier geven we 3x in de week liga tweede stap in zijn hand en hij sabbelt er heerlijk op en soms breekt er grote stuk af en die stopt hij helemaal in zijn mond nooit in gestikt omdat het zo snel smelt op de tong dus ik zou dat even proberen…andere koekjes ken ik niet nog niet aan begonnen vind liga wel goed zo…

Ik heb in het weekend een kwart stukje liga eerste stap gegeven en die werd helemaal week en zacht. Ik vond het goed te doen. Helaas zat alles er onder Haar hele gezichtje haar handjes en haar broek. Had gelukkig wel een slabbetje om gedaan.

de mijne krijgt de liga eerste stap echt niet op hij blijft er alleen maar aan likken net ijs maar tweede stap is goed te doen is zo op

Hoi mamavanfiene.

Nikki mag nog geen brood, ze zit nu eigenlijk op 4mnd potjes zeg maar. En een toetje mag ze jammergenoeg ook niet. Ik ben al wel gaan minderen met de flessen, Ga nu eerst 4 flessenproberen.
Vandaag heeft ze om half 8 de laatste fles gehad. Ik ben benieuwd.

Groetjes, MamaMartine

en hoe is het gegaan MamaMartine?