Schema? Hebben we niet!

Hallo allemaal,
Regelmatig kom ik op het forum allerlei schema’s tegen. Mijn enige schema is dat wij absoluut geen schema hebben!! Ik weet ook niet of dit “slecht” is.

Ik werk zelf onregelmatig. De kids gaan op maandag en dinsdag naar het KDV, maar afhankelijk van wanneer ik zelf moet werken (of van mijn werk thuiskom) en ze wakker worden, krijgen ze de eerste (of tweede, ligt eraan als ze 's nachts zijn gekomen) fles.

De overige dagen ben of ikzelf thuis of mijn man en de ochtendfles geven we als ze wakker worden, afhankelijk van dat tijdstip gaan we al uit bed of leggen we ze nog even te slapen.

Daarna komen ze ongeveer wel om de 4 uur (dat is dus de enige regelmaat), op die tijdstippen geven we ze dan ook een flesje, maar dat kan dus verschillen tussen 10.00 uur en 12.00 uur volgende fles. Afhankelijk daarvan weer de volgende fles zo’n 4 uur later etc etc.
We proberen wel altijd tussen 18.30 en 19.30 uur de laatste papfles voor de nacht te geven.

Zal het beter zijn om echt “op de klok” te gaan zitten en desnoods 's morgens de wekker te zetten om te voeden, of is het gewoon maar laat maar komen wanneer ze honger hebben?? Wat denken jullie, wat is beter???

Ze zijn erg blije baby’s, hebben altijd hun flesje leeg (180 cc + 6), lijken soms daarna nog wat hongerig te zijn en slapen over het algemeen goed. Hoor graag wat meningen.

Groetjes, Marieke

Als ze het goed doen zou ik het zeker zo houden. Ik heb inmiddels wel een schema maar de eerste maanden deden we ook maar wanneer ze wakker werd. Alleen zat Muriel op een gegeven moment op haar eigen schema en dat was dat ze om de 2 uur kwam en toen hebben we dus wel een schema gemaakt en ging ze daarna ook gelijk meer drinken en kreeg ze een fles minder. Maar zo te lezen gaat het bij jullie helemaal goed.

GENIET, laat meningen gaan, loopt toch gesmeerd???
gr jeanine

quote:
Hallo allemaal, Regelmatig kom ik op het forum allerlei schema's tegen. Mijn enige schema is dat wij absoluut geen schema hebben!! Ik weet ook niet of dit "slecht" is.

Ik werk zelf onregelmatig. De kids gaan op maandag en dinsdag naar het KDV, maar afhankelijk van wanneer ik zelf moet werken (of van mijn werk thuiskom) en ze wakker worden, krijgen ze de eerste (of tweede, ligt eraan als ze 's nachts zijn gekomen) fles.

De overige dagen ben of ikzelf thuis of mijn man en de ochtendfles geven we als ze wakker worden, afhankelijk van dat tijdstip gaan we al uit bed of leggen we ze nog even te slapen.

Daarna komen ze ongeveer wel om de 4 uur (dat is dus de enige regelmaat), op die tijdstippen geven we ze dan ook een flesje, maar dat kan dus verschillen tussen 10.00 uur en 12.00 uur volgende fles. Afhankelijk daarvan weer de volgende fles zo’n 4 uur later etc etc.
We proberen wel altijd tussen 18.30 en 19.30 uur de laatste papfles voor de nacht te geven.

Zal het beter zijn om echt “op de klok” te gaan zitten en desnoods 's morgens de wekker te zetten om te voeden, of is het gewoon maar laat maar komen wanneer ze honger hebben?? Wat denken jullie, wat is beter???

Ze zijn erg blije baby’s, hebben altijd hun flesje leeg (180 cc + 6), lijken soms daarna nog wat hongerig te zijn en slapen over het algemeen goed. Hoor graag wat meningen.

Groetjes, Marieke

Ik zou het lekker zo laten!
Op die leeftijd zat er hier ook nog weinig ritme en schema in.
En ging dat ook prima.

Hoe ouder hij werd, hoe meer schema er in kwam. Ik denk dat hij vanaf een maand of 6 echt een vast schema had, omdat je vanaf dan ook met hapjes zit.
En nu heeft hij nogsteeds een vast schema, omdat hij het daar erg godop doet.

Lekker je eigen weg gaan, en als jouw kleintjes het er goed op doen, prima!!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

lekker zo door gaan zou ik zeggen. Zelf had ik wel een schema maar geen vaste tijden zeg maar. Dus idd ook afhankelijk van hoe laat Rens wakker was. mijn ervaring is dat je meestal het beste het schema van je kindje kunt volgen dan zijn ze het meest tevreden. Idd naarmate ze ouder worden gaan ze steeds meer hun eigen vaste schema krijgen begon hier ook idd toen er steeds meer vast voedsel bij kwam. geniet er nog even lekker van dat je ze nu 's ochtends nog even kan terug leggen dat gaat met die van mij nu echt niet meer.
Ik zou dus wel een schema aanhouden wat betreft de dingen die je met ze doet(flesje badje spelen box ed) zodat ze wel duidelijkheid hebben maar je niet vastpinnen op tijden.

groetjes Ramona