Schema bijna 8 maanden

ik vraag me af of het wel voldoende is wat kenji op een dag binnen krijgt dit is zijn schema:
7;00/8:00-fles van 210
10:00-nog geen half potje fruit en een fles limonade 120ml
12:00-fles van 210ml
16:00-nog geen half potje met groente en een flesje limonade 120ml
20:00-fles van 210ml

met vriendelijke groet kim van der plas

krijgt hij smiddags niks kim rond 14.00 uur drinken met een koekje dan kunje het drinken bij het warm eten weg laten en toetje na geven

Toen mijn zoontje 8 maanden was, kreeg hij;

08.00 flesje opvolgmelk 210
09.30 2 liga’s met diksap of roosvicee
12.00 boterham met flesje opvolgmelk (meestal dronk hij maar iets van 90ml)
of een bordje met pap
15.00 fruit en sap
17.30 groenten, aardappelen en vlees met wat sap en een toetje zoals een danoontje
19.30 flesje opvolgmelk 210

quote:
ik vraag me af of het wel voldoende is wat kenji op een dag binnen krijgt dit is zijn schema: 7;00/8:00-fles van 210 10:00-nog geen half potje fruit en een fles limonade 120ml 12:00-fles van 210ml 16:00-nog geen half potje met groente en een flesje limonade 120ml 20:00-fles van 210ml

met vriendelijke groet kim van der plas

Als hij niet zeurt om meer eten, voldoende plast, en zijn groei op schema ligt, dan krijgt hij vast wel genoeg.
Sommige mensen hebben nou eenmaal minder nodig dan anderen.

Dat hij nog geen half potje groente en fruit binnenkrijgt,
komt dat omdat hij niet verder wil eten?

thije krijgt dit:

7:00 fles 150 ml en 1 boterham
10:00 fruit
12:00 fles 210 150 ml en 1 boterham
15:00 koekje en sap
17:00 warme hap en kwark
19:00 fles 210 ml met pap

Jurian krijgt nu (ook bijna 8 maanden):

8.00 uur pap(fles of bord) 180+6schepjes en bambix
11.00 uur vers fruit (blijft eten tot mama stopt)
12.30 uur 1 boterham + fles 150 +5 schepjes
16.00 uur diksap met 1 liga
17.30/18.00 uur warme hap
19.30 fles 180+ 6 schepjes

Maar laatste dagen blijft hij piepen/jengelen… niks is er goed… heeft ook moeite met de ontlasting. Sprongetje is het niet… die is pas bij 8,5 maand. Geef ik hem te weinig? zouden jullie het ergens veranderen/aanpassen?

Jurian krijgt zo te zien genoeg hoor mini-boy. Hij moet gewoon wennen denk ik aan al die veranderingen.

@Kim: krijgt Kenji nog geen boterhammetje tussen de middag? Bij zeven maanden mogen ze daarmee beginnen. Misschien een idee om nog toe te voegen? Ook goed mbt de voedingsstoffen. Wel bruin brood, geen volkoren. Tja, en wil hij niet meer fruit en groente dan kun je het moeilijk naar binnen proppen. Als hij het daar goed op doet, prima zou ik zeggen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben precies hetzelfde schema als mini-boy. Alleen krijgt Tim altijd s’ochtends pap met een lepel en geen papfles. En bij de boterham tussen de middag krijgt hij iets meer melk, 180 + 6 schepjes. Boterham kreeg hij altijd zonder korst maar sinds dit weekend hebben we de korst eraan gelaten. En dat ging heel erg goed. Hij zat er lekker op te kauwen en te sabbelen.

Wij kregen van het CB het advies met 7 maanden met brood te beginnen. Eerst zonder beleg en als dat goed gaat met boter en beleg. Bij ons ging het meteen al zo goed dat we al meteen na de 2e dag met beleg hebben gedaan.

Groetjes,
Sandra

Wij hebben met Minke ( 09-06-08) dus bijna 9 maanden het volgende schema

07.00 papfles
09.30/ 10.00 fruithap en wat water of diksap
11.30/12.00 boterham margarine en fles 200 ml
14.30 liga of rijstewafel met water/ diksap
17.30/18.00 groentehap
18.30 fles 200 ml

en dan naar bed tot de volgende morgen.

quote:
Wij hebben precies hetzelfde schema als mini-boy. Alleen krijgt Tim altijd s'ochtends pap met een lepel en geen papfles. En bij de boterham tussen de middag krijgt hij iets meer melk, 180 + 6 schepjes. Boterham kreeg hij altijd zonder korst maar sinds dit weekend hebben we de korst eraan gelaten. En dat ging heel erg goed. Hij zat er lekker op te kauwen en te sabbelen.

Wij kregen van het CB het advies met 7 maanden met brood te beginnen. Eerst zonder beleg en als dat goed gaat met boter en beleg. Bij ons ging het meteen al zo goed dat we al meteen na de 2e dag met beleg hebben gedaan.

Groetjes,
Sandra

mmm mag dat al met korst … weer een uitdaging…! Gaan ze dan niet erg kokken?

En wat zijn jullie slaapschema’s ongeveer met deze leeftijd?

Jurian slaapt smorgens van 10-11.30 en smiddags van 14-16.30 moet hem nog steeds elke keer wakker maken… vind dat hij wel veel slaapt maar de nachten doet hij het ook goed… kan hem savonds met moeite wakker houden tot 19.30 laatste fles!

Tim slaapt niet iedere dag even lang. Meestal s’ochtends een uurtje en dan s’middags van 13.00 uur tot 15.00 uur. Maar als ik dan op andere tijden nog met de kinderwagen gaat lopen valt hij ook vaak nog in slaap. En soms slaapt hij aan het einde van de middag nog een uurtje. Dus ja de ene dag meer dan de andere dag.
S’avonds krijgt hij om half 8 zijn laatste fles en gaat dan naar bed. Hij slaapt dan door tot de volgende ochtend. Rond 8 uur wordt hij wakker en op de dagen dat hij naar de creche moet maken we hem eerder wakker.

Groetjes,
Sandra

Die Tim en Jurian hadden tweeling kunnen zijn… zoveel dat overeenkomt!! leuk!

Ja leuk he! Ze hadden idd tweeling kunnen zijn.

Groetjes,
Sandra

soms is het hier wel een flink gemopper en gepiep als papa en mama zitten te eten. Eerst liet ik hem met ons mee eten maar hij is zo hebberig dat mama of papa dan niet kan eten dus nu krijgt hij eerst en dan wij… maar als wij dan eten is meneer niet tevreden (gewoon moe) … is het dan verstandig om hem uurtje naar bed te doen? Mijn vriendin doet haar kleine van 18.00 tot 19.30 nog even naar bed en daarna om 21.00 uur fles en dan slaapt ze tot volengende ochtend 9.00. …

Als hij echt moe is zou je hem best nog even een uurtje op bed kunnen leggen. Gewoon proberen en kijken hoe hij er op reageert. Tim gaat 2 dagen naar de creche en om die dagen is hij moeier dan normaal. Als hij thuiskomt krijgt hij zijn groente en dan is hij meestal erg moe. Dus dan leggen we hem nog even een uurtje op bed. Normaal slaapt hij niet tussen zijn groente en de fles, maar vaak op die 2 dagen wel. Rond half 8 krijgt hij zijn laatste fles en dan gaat hij lekker naar bed toe en slaapt dan tot de volgende ochtend.

Groetjes,
Sandra