beetje een vreemde topic naam, maar om het even duidelijk te maken, mijn zoontje is nu 5 maanden oud en hij slaapt de nachten door sinds een maand. zijn laatste voeding krijgt hij of om 18.00 uur of om 19.00 uur.
ik wil hem niet aan een te strakke schema binden maar wil wel een beetje rust en regelmaat inbouwen zoals voorheen. nu hij de nachten doorslaapt zijn wij de rrr een beetje kwijt en hij heeft daar ook erg veel moeite mee.
het probleem is dat hij de ene keer om 06.00 uur wakker wordt en de volgende dag om 07.00 uur zo gaat dat elke dag anders hier. nou wil ik dus die 4 uurtjes aanhouden tussen elke voeding maar op 1 of andere manier komt hij steeds weer op zijn oude schema terecht. dus hij wilt vaker zijn laatste voeding om 18.00 uur en zijn middagslaapje gaat al helemaal niet meer goed sinds hij doorslaapt waardoor hij erg overmoeid is en erg prikkelbaar. nu wil ik hem niet forceren om overdag ook net zoveel te slapen maar hij is overduidelijk moe! wat zijn jullie schemas en hoe lang blijven jullie kindjes op na een voeding? kan iemand een uitgebreide schema geven van de voedings en slaaptijden? het liefst van mamas die maar 4 flessen per dag geven. dus aan een schema van 23.00u een voeding heb ik weinig aan.
dus alles even op een rijtje:
hoe laat eten jullie hummels als ze 12 uurtjes in de nacht slapen
hoe lang blijven ze wakker na een voeding
en hoe lang slapen ze overdag en wat is jullie volgorde van de dagritme.
bij ons is dat de laatste tijden ook elke keer anders, eerst voeden spelen verschonen slapen maar soms wordt hij 2 uur voor een voeding wakker en weeet niet hoe ik hem zo lang bezig moet houden en hij moet dan na de voeding alweer naar bed wat erg cliche is als ze reflux hebben…
ik wil heel graag weer die rrr toepassen want dit gaat echt de verkeerde kant op.
alvast dank dames!