Schema baby 7,5 maand

na een dilemma met fruithapje en brood drinkt Meric ook zijn flessen niet leeg! ik weet het even echt niet meer…nu zijn we overgestapt naar 2 flessen omdat hij makkelijk 200cc melk liet staan in totaal dus per dag. kunnen jullie even meekijken naar mijn nieuwe schema of deze goed is:

7.30 uur fles 200cc (geen pap meer)
10.00 uur fruit 100gram (gaat er met moeite in)
12.00 uur brood en 100cc diksap of thee
14.00/1500 uur liga of lange vingers met 80cc diksap
17.00 uur groentehapje met 50cc diksap
18.30 uur fles 200cc

ik kan even geen toetje of iets dergelijks geven vanwege zijn kme allergie.
dus vandaar de hele dag door sapjes en thee. maar wat vinden jullie van de hoeveelheid van de sapjes? hoe deden jullie dit?

Lilypie First Birthday tickers

Niks mis mee met dit schema, ik had precies hetzelfde alleen bij zijn brood kreeg Dylano melk.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

idd, niks mis mee, alleen adviseren ze bij ons om nog minimaal 500 cc opvolgmelk te geven. Dus of de flessen s ochtens en s avonds ietsje meer doen, bijv s ochtends 210/7 en s avonds voor de nacht 240/8. of als hij dat niet op kan in een keer dan na zijn brood melk geven ipv sap. Dat zou ik aanraden.

mama1980

melk in beker? hij mag geen gewone melk namelijk…gaven jullie gewoon opvolgmelk?

juist uit een beker! Hoe sneller kindjes dit doen hoe beter ivm gebit (zuigflescaries) en spraak. Aangezien babies ook nog zuigbehoefte hebben nog wel 1 a 2 voedingen uit fles, maar de rest uit beker is perfect en idd gewoon opvolgmelk in een beker na de boterham. (al wil het hier nog niet zo lukken, zie mijn topic leren drinken uit beker)

mama1980

haha ik reageer net op jou topic en jij op de mijne zo hebben we wat aan elkaar mama1980! hahahaha ok ik gaf sap al uit beker maar melk nog nooit uit beker gegeven vind het vreemd maar zal het proberen hihihi

Als jullie die opvolgmelk in de beker geven, neem ik aan dat die wel warm is gemaakt? Wist ook niet dat dit dan in een beker kan ipv fles. Moet toch nog veel leren. Maar ja die van ons is nog lang niet zover op dat gebied. (nog steeds die 4 flessen, fruit en groente eet/drinkt ze allemaal op…poehhh!

@mama Selma jouw schema ziet er eigenlijk prima uit. Klinkt misschien vreemd maar misschien wil hij gewoon niet meer uit de fles drinken, omdat hij liever uit een beker drinkt. Of zeg ik nu iets raars.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nee hoor Jeuly, je zegt niks verkeerds. dat kan eens best waar zijn. maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom er geen fruit en geen brood in wil. ik maak me soms zorgen dat hij voeding tekort komt vooral nu de flessen ook niet leeg gaan. kan best eens zijn dat hij toch nog tandjes krijgt en dat hoop ik dan maar. want een kind die niet wil eten brengt alleen maar nog meer stress in de tent. een paar maanden geleden at hij dronk hij als de beste…maar goed vandaag weer een dag. kijken hoe het gaat.

@Jeuly, ja gewoon warm. Gewoon precies hetzelfde als normaak, alleen dan in een beker ipv de fles.

mama1980

@mamaselma hoe is het vandaag gegaan?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou heb vandaag maar de schema van Sannepukkie opgevolgd en ja hoor dat ging stukken beter!

om 7 uur heeft hij zijn fles zoals gewoonlijk opgedronken van 200cc
toen om 10.00 uur heeft papa 60cc melk uit beker laten drinken
en om 12.00 uur heeft hij driekwart van een brood weggewerkt! daarna kreeg hij nog een fles 100cc melk maar volgens papa zat hij niet vol van die 100cc want hij moest daarna huilen…jammer genoeg was ik niet thuis had een afspraak anders had ik zeker nog een fles gemaakt maar ach ja hij heeft het overleefd.
14.00 uur fruithapje, dat ging er eindelijk eens in! niet te geloven!
daarna wilde meneer nog wel een lange vinger en een beetje diksap hihi waarschijnlijk had hij eindelijk bere honger
toen om 17.00 uur groentehapje en om 18.30 uur fles 200cc.

zoals jullie kunnen lezen ging het vandaag super goed! bedankt dames voor jullie reacties en bedankt Sannepukkie voor de tip!

nou kijken of het morgen ook zo goed gaat, ik hou jullie op de hoogte.

groetjes,

Selma

We zijn momenteel schemaloos…zoals ik al vermoedde is er bovenin een tandje doorgekomen.

nu word hij ook nog om 8 uur wakker en slaapt veel overdag dus het is even zoeken…

ik probeer het volgende schema aan te houden:
8.00 uur pap uit bord
11.00 uur brood met 200cc melk uit beker
14.00 uur fruithapje en diksap 125cc krijgt hij zo op
17.00 uur groentehapje en diksap 80cc
19.00 uur fles 200cc

het is even niet anders. hopen dat het over een weekje beter gaat.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/i77zp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama Selma op 30 Jul 2010 09:59:35

Ik zat met het zelfde probleem.
Onze kleine meid ze is 6,5 maanden en heeft het volgende schema:
7.00 uur 200 cc en 6 schepjes Bambix er door (gaat bijna helemaal op)
9.30 fruit
11.30 brood
12.00 200 cc standaard 2 melk (ze laat regelmatig nog 40 cc staan)
16.00 uur of danoontje/ yochurt of koekje en altijd wel wat vocht (diksap of rosvice)
17.30 groenten, vlees, rijst of aardappels (dit gaat zeer goed)
19.30-20.00 uur de laatste fles 200 cc en 4 rijstenbloem.
Mevrouw heeft de laatste dagen de laatste fles telken laten staan eb max. 50 cc eruit gedronken onder protest.
Ik heb gisteren cotact met het consultatie bureau gehad en aangezien dat ze voor de rest goed gezond is en genoeg plas en poep luiers heeft is het niet erg , maar wel genoeg vocht toe dienen. We moest ik nog de laatste fles blijven aanbieden.
Ook moet je goed je gevoel volgens mij volgen.

Ik heb met Lotte ook een nieuw schema gevonden.

7.30/7.45 fles 200 ml
10.45 brood
11.45 fles 200 ml
14.30 fruithapje
tussendoor flesje 180 ml diksap
16.30/17.00 groentehap
19.30 fles 230 ml

Werkt prima, nu krijg ik het brood er ook in. Eet 3/4 tot heel broodje.