Hoi Senna,
Ik ben het helemaal met Riandre eens.
Volhouden en ik kan je vertellen dat het erg pittig is, ![]()
Onze knul is ook niet zo goede slaper, ook nog nooit geweest. Hij had ook vaak hazeslaapjes. Wij hielden ons erg aan de boekjes en de regeltjes, maar achteraf blijkt dat je dat eigenlijk allemaal wel weg kan gooien en gewoon goed op je kindje moet letten! (klinkt achteraf erg makkelijk)
Ik weet zijn dagindeling niet precies met die leeftijd, maar nu (11 maanden) is het ritme:
07.00 uur op (ongeveer), bordje pap
09.30 fruithap + diksap
11.30 - 13.15 slapen
14.45 diksap + nijntje biscuit
17.20 warm eten
18.20 laatste fles
We starten de avond rond 18.10 uur door naar boven te gaan en hem om te kleden in zijn pyama, zodat hij niet te veel getrek (prikkels) meer krijgt bij het omkleden. Beneden flesje, daarna boven tandenpoetsen en boekje lezen. Dan mag hij van mij zelf nog even lezen en vervolgens ruim ik het boekje op. Praat nog wat met hem en ga dan van zijn kamer af.
In het begin huilen. Bij ons was de truc, eerst 5 min. laten huilen. Dan terug om hem te troosten, niet te veel zeggen en het donker houden, als hij rustig is weer weg. 10 min. laten huilen, idem dito, etc, etc. Het heeft bij ons 3-4 dagen geduurd. Maar nu gaat het perfecto!
Weer een heel verhaal zie ik al. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes.
Groetjes Jol