Schema 9mnd

hallo
omdat onze dochter zo weinig slaapt heb ik het idee dat ik iets niet goed doe ik denk dat ze oververmoied is omdat ze altijd maar 20 a 30 min slaapt.
haar schema
7 a8ur wakker fles 200ml
10 a 11ur flesje daarna slapen 20 a 30 min
12ur boterham ze neemt maar een paar stukjes tosti vindt ze erg lekker
14ur fruit heel potje
14.30 slapen
17.00 eten potje of zelf gemaakt hapje
19ur badje daarna flesje van 200ml met 4 bambix

ik hoor graag jullie schema en wat ik eventueel zou kunnen veranderen

Lilypie First Birthday tickers

Hoi Senna,

On schema zag er ongeveer zo uit met 9 mnd:

7 uur boterham en 150cc melk.
9 uur fruithap
10 tot 11 uur slapen
12 uur boterham en wat drinken erbij
1 uur tot half 3/3 uur slapen
half 3/3 uur wat drinken en koekje
half 5 warme eten
6 uur (om de dag in badje) bakje met kwark en roosvisee en wat stukjes fruit erdoor.
En dan lagen ze er om 18.00/18.30 in.

Als je goed op de tekenen let van moeheid, dus gapen, oogjes wrijven, jengelen en dan wakker op bed doet dan zal ze lekker gaan slapen.
Hier waren de kinderen ook wel eens wakker met een half uur. Lieten ze dan gewoon liggen.
Er werd dan even gekletst en dan was het vaak met een paar min. weer stil en werd er verder geslapen.
Zou je kindje dus na 20/30 min. er niet uit halen, maar laten liggen. Als het goed is slaapt ze vanzelf verder.
Heb je ook een vast ritme dus wakker worden, drinken/eten/even knuffelen /spelen in de box, slapen enz.

Ze gaat wel laat slapen. (half 3)
Als ze om 8 uur wakker wordt probeer dan of ze om half 12 kan gaan slapen. Dan geef je om 11 uur het brood.
Dan zal ze vast een paar uur slapen.
En dan 17.00 potje eten, daarna badje en dan lekker slapen 19.30

Is dit wat?

Groetjes lisan

Gewijzigd door - Lisan op 18 Jan 2010 20:40:37

Gewijzigd door - Lisan op 18 Jan 2010 20:41:49

Onze dochter is ook 9 maand ons schema is:

8.00 1 boterham en flesje diksap of wat Optimel uit een beker.
9.00 tot 10.00 slapen
10.00 koekje en drinken diksap of roosvice
11.45 1 a 2 boterhammen en diksap
12.00 tot 14.00 slapen
15.00 fruit en drinken
als ze moe is 16.30 nog even op bed voor een 3 kwartier.
17.30 warm eten en toetje
19.00 fles 200 water en 6 schepjes.

Als ik vrij ben slaapt onze dochter smorgens tot 8 uur soms half 9 dus dan laat ik het ochtend slaapje vervallen en slaapt ze s’middags 2 a 3 uren.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,

Ik vergeet nog wat.
Na het potje eten en badje ook nog de kwark geven natuurlijk.

Groetjes Lisan

senna is altijd al een moeilijke slaper geweest
nu is het ook nog een probleem dat ze neit meer in haar eigen bed wil en alles bij elkaar huilt en uit bed wilt klimmen.
hoeveel kwark geven jullie en doen jullie dat direct na het eten of pas na het badje en doen jullie dan na het badje nog spelen of gewoon 7ur badje fles en naar bed?

[img]http://lb1f.lilypie.com/i05up1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Hier was het schema met 9 maanden

7.00 uur papfles 210 + pap
9.15 uur fruithap heel potje
slapen
12.00 uur boterham +150 cc fles melk
14.00 uur liga met diksap
slapen
17.00 uur groente heel potje +100 gr toetje
beetje drinken
18.30 slapen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ons schema is nu:

8u: 200ml melk
10u: 2 stuk fruit en sap
12u: 1,5 boterham met 90cc melk of sap
12:30 slapen tot ± 14:30
14:30u: koekje en sap
17u: warm eten en toetje
19u 150ml melk zonder pap.

misschien heb je er wat aan!

Groetjes Shirley

Als moeder weet je zelf het beste hoe en wat met je kind. Daarom is het moeilijk om als buitenstaander de gouden tip te geven.
Er zijn al een hoop tips en schema’s opgeschreven dus hopelijk heb je er wat aan.

Ik begrijp dat Senna jullie bed ook in gebruik heeft…dan zou ik zeggen tanden opmekaar. En haar weer in haar eigen bed leggen. Ze zal heel veel gaan huilen en jullie bespelen om haar zin te krijgen. Maar hou vol de aanhouder wint altijd. Een vast ritme iedere avond weer, zodat ze weet dat het weer bedtijd is. Maak het naar bed gaan leuk!

Mijn dochter slaapt tot 8:00 en gaat om 12:00 uur weer naar bed. ze slaapt dan ongeveer 1,5 uur. Ze houd het dan vol tot 18:30.
Na een fles of wat lekkers zijn ze voldaan en moe. Prikkel haar dan niet met speeltjes. Maar breng haar naar bed.

Ik hoop dat het je gat lukken!!

Groetjes Rianne

Hoi Senna,

Ik ben het helemaal met Riandre eens.
Volhouden en ik kan je vertellen dat het erg pittig is,

Onze knul is ook niet zo goede slaper, ook nog nooit geweest. Hij had ook vaak hazeslaapjes. Wij hielden ons erg aan de boekjes en de regeltjes, maar achteraf blijkt dat je dat eigenlijk allemaal wel weg kan gooien en gewoon goed op je kindje moet letten! (klinkt achteraf erg makkelijk)

Ik weet zijn dagindeling niet precies met die leeftijd, maar nu (11 maanden) is het ritme:
07.00 uur op (ongeveer), bordje pap
09.30 fruithap + diksap
11.30 - 13.15 slapen
14.45 diksap + nijntje biscuit
17.20 warm eten
18.20 laatste fles

We starten de avond rond 18.10 uur door naar boven te gaan en hem om te kleden in zijn pyama, zodat hij niet te veel getrek (prikkels) meer krijgt bij het omkleden. Beneden flesje, daarna boven tandenpoetsen en boekje lezen. Dan mag hij van mij zelf nog even lezen en vervolgens ruim ik het boekje op. Praat nog wat met hem en ga dan van zijn kamer af.
In het begin huilen. Bij ons was de truc, eerst 5 min. laten huilen. Dan terug om hem te troosten, niet te veel zeggen en het donker houden, als hij rustig is weer weg. 10 min. laten huilen, idem dito, etc, etc. Het heeft bij ons 3-4 dagen geduurd. Maar nu gaat het perfecto!

Weer een heel verhaal zie ik al. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes.
Groetjes Jol

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker