Schema 9 maanden

Hoi hoi…

Hier even een vraagje en de benoeming van schema en sloom niet letterlijk nemen. Het zijn meer richtlijnen … en mijn eigen gevoel

Jurian zijn schema is nu:
8. 00 bambix
11.00/11.30 fruit
12.30 boterham + fv 120cc (fv drinkt hij vaak niet op … maar hij krijgt redelijk veel tussen 11.00 en 13.00 met eten en drinken)
16.00 diksap oid met koekje oid
18.00 groente (met yoghurt)
19.30 fv 90cc

Nu had ik het idee dat mijn zoontje best ‘sloom’ is, hij doet weinig pogingen nemen tot zitten of kruipen oid. Weet wel dit doen ze of wel of niet… maar hij slaapt nog heel veel.

Nu kreeg ik als advies mee om zijn ‘schema’ anders te maken:
8.00 bambix
10.00 fruit
12.00 brood + fv 120cc
15.30/16.00 diksap oid met koek oid
18.00 groente met yoghurt oid

Hem smorgens hooguit uurtje naar bed doen en smiddags hooguit 2 uurtjes. Ipv allebei de keren 2 uurtjes.

Wat vinden jullie? En hoe gaat dit bij jullie?

Dylano is natuurlijk nog geen 9 maanden maar merkte wel dat toen hij alles vrij dicht op elkaar kreeg ook geen sjoege gaf hij zat gewoon te vol, dus hij lag gewoon lekker uit te buiken

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

sjoege? sorry wat is dat?

gewoon voor pampus liggen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

aha… ik snap! hihi…

Het laatste voedingsschema lijkt op het schema dat wij ook hebben en dat werkt hier prima. Misschien zit het dan minder dicht op elkaar 's ochtends en drinkt 'ie na het brood z’n flesje wel leeg. Ook de geadviseerde slaapjes lijken op de slaapjes hier: 's ochtends nog een uurtje en 's middags zo’n anderhalf uur.

Je kan het eens proberen en kijken hoe Jurian erop reageert. Tegelijkertijd denk ik: als hij toch nog zoveel wil slapen, dan doet 'ie dat toch lekker? Ik heb een nichtje die wordt volgende week drie en slaapt ook nog steeds een paar uur tussen de middag. Terwijl ze dat volgens haar leeftijd al niet meer nodig zou hebben. Dus tja…doen wat goed voelt zou ik zeggen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb ondertussen ook nog eens het oei ik groei boek uitgeleend… en volgens mij zit Jurian in een mega sprong … kan dat?? Hij drinkt slecht… piept/huilt als hij op bed gelegd wordt…

Er zit een sprong bij 8,5 maanden, tussen de 33-38 weken. Daar zou Jurian dus nog last van kunnen hebben denk ik.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker