Schema 6mnd, paar vraagjes

hoi hoi
mijn dochter is sinds vorige week ook 6 maanden en heb van het cb een ‘schema’ gekregen voor 3 flessen. Was nog niet persé nodig om daar heen te gaan, maar ik wil toch richting de 3 flessen.

Nu vraag ik me alleen af wat het handigste is:
7.30 fles 180+6/ pap
9.30 -11.00 slapen
11.00 fruit
12.30 boterham
13.30 fles 180+6 (voor ze naar bed gaat of eerder als ze al wil)
13.30 slapen tot 14.45
15.00 sap en liga

En dan komt nu de vraag… rond 17.00 is ze moe. zal ik groente daarvoor geven, of haar eerst nog op bed leggen?
Als ik haar voor het dutje groente geef, zou ik eventueel na het slapen het toetje kunnen geven. als ik de groente erna geef, weet ik niet of ze het redt…
Lastig… hahaha zit je net in een lekker schema

oh en dan nog een vraag.
Is het niet heel veel als ze om 11 uur fruit krijgt, 12.30 brood en daarna een fles? Kan ikbeter die fles na haar slaapje doen ipv sap en liga? Of gewoon zo houden?

alvast bedankt trouwens :smiley:

Hoi Jolan,

Ik zou het schema zo doen:

7.30 flesje pap
9.00 fruithap en wat drinken (water of diksap o.i.d)
12 boterham en 180 cc melk. (krijgt ze de melk niet helemaal op na paar dagen, dan minder maken)
15.00 of eerder (wanneer je dochter wakker wordt) sap en liga (kan ook afwisselen met soepstengel, lange vinger)
16.30 warm eten.
17.30 in badje doen en dan daarna de fles of kwark met roosvisee.
En zou je kindje die moe is lekker om 18.00 op bed doen.

Dit schema hadden wij destijds.
Als je zoals jij het doet 11.00 fruit en 12.30 boterham zit alles vrij dicht op elkaar.

Is dit wat?
Jouw kindje is rond 17.00 erg moe, maar zou haar niet meer op bed leggen.
Het is dan al donker en dan denkt ze misschien dat ze al de nacht in gaat, en is zo zielig om dan een uur later weer te moeten wakker maken.
Probeer het te rekken tot 18.00 uur.

Groetjes Lisan.

L. de Boer

Hoi jolan mijn zoontje is 8.5 mnd en zit op 3 flessen. Heeft wel een ander slaap schema als jouw kindje. Hier komt tie:
7.00 fles 200cc(wat hij niet meer wil drinken krijgt hij als pap)
7.45-9.00 slapen
9.15 1/2 fruit
11.00 1.5 liga met drinken
11.45-13.00 slapen
13.15 1/2 boterham+ fles 200cc
15.00 1/2 liga= drinken
15.45-17.00 slapen
17.00 groente+toetje
18.45 pap 200cc, daarna 19.15 slapen.

Mijn zoon is een lastige drinker geweest, dus alles wat hij niet opdrinkt aan fles krijgt hij als pap en daar smult hij van. Ons cb heeft gezegt dat als hij 1 hele boterham opkan je aan melk maar tussen de 100-150 hoeft te geven. Ligt bij jouw inderdaad dicht op elkaar vanaf 11u, mischien heb je wat aan mijn schema of nog van iemand anders. Suk6 ermee.

Gr patries

Hoi Luna,

Onze kinderen zijn ook lastige drinkers geweest.
Op die leeftijd (rond 8 mnd) vonden ze de melk al niks meer.
Ik gaf hem toen ook als pap en dat ging ook niet echt super. Werd een vies gezicht bij getrokken.
Op een gegeven moment ben ik met de melk gestopt en gaf toen yoghurt met roosvisee na het brood eten
En voor de rest gewoon ander drinken tussendoor.
s Avonds voor het slapen gaan gaf/geef ik altijd kwark met banaan erdoor en wat roosvisee.
De oudste (wordt in mei 5) drinkt nu wel graag melk.
De jongste 2 1/2 maak ik er niet blij mee en die drinkt sap en na het broodeten en avondeten ook kwark met banaan en roosvisee.

Groetjes Lisan

Hoi lisan, zag al dat ons schema aardig op een lijn zit. Wat betreft dat melk drinken, kennen we met luna (bijna 5) niet, maar met mees de nodige problemen gehad. Mees heeft zware vorm van verborgen reflux, krijgt daar ook medicijnen voor elke dag. Hij krijgt speciale melk via de ka, nutramigen. Gaat op het moment redelijk goed, wij hebben een vrij apart kind, want hij drinkt dus wel gewone melk. Pap vind hij heerlijk, maar houden we achter de hand, just in case. Wat hij ook heerlijk vind zijn die pyjamapapjes, maar dan wel koud en uit een rietje.

Gr patries

hoi bedankt voor jullie antwoorden.

18 uur op bed vind ik te vroeg. Mijn man is meestal pas 18.15 thuis, dus dat betekent dat hij haar doordeweeks nooit ziet… Ze gaat nu rond 19.30 naar bed.

Fruit voor haar ochtendslaapje is vaak ook geen succes omdat ze dan na haar slaapje (11uur) gewoon alsnog iets wil hebben…

Hoe vinden julie het als ze rond 11 uur fruit krijgt, 12.30 brood en dan na haar slaapje de fles? En als ze bijv 11.30 wakker wordt dan brood en fles geven en dan smiddags fruit.

Gewijzigd door - jolan25 op 13 Jan 2010 18:47:55

Hoi Jolan,

Ja, dat zou wel sneu zijn als je man haar niet meer ziet.
Sorry, dacht ik even niet bij na.
Je kan haar om 9 uur fruit en sap geven, en dan geef je haar na het slaapje van 11.00 wat sap met een liga o.i.d
En dan vlak voor ze gaat slapen een boterham met 150cc melk.
s middags kun je ook fruit geven als je wilt.
Hier 2 fruitkindjes dus koekjes niet zo veel.
Jouw meisje red het niet van 3 tot half 8?
Is ook wel wat lang voor haar denk ik.
Misschien even in de kinderwagen te slapen leggen of even in de box met een dekentje erover heen.
Als je merkt dat ze gaat jengelen in de box dan pak je het dekentje en legt het over haar neer.
Mocht je dit niks vinden dan maar even boven leggen voor een tukkie.
Gordijnen kun je dan gewoon open laten.
Als kindjes soms even een half uurtje hebben geslapen dan zijn ze vaak weer uitgerust en kunnen er weer even tegen.

Houd je ons op de hoogte!

Groetjes Lisan.

Hoi Jolan, sluit me aan bij lisan. Denk dat dat inderdaad het beste is. Probeer het uit, kindjes geven het vaak zelf wel aan. Suk6 ermee.

Gr patries

bedankt meiden!

mijn dochter slaapt alleen in bed, ergens anders lukt het haar niet. Maar als ze rond 17 uur op bed gaat, slaapt ze ook hooguit 45 min/ uur.

Dus julliez ouden het als volgt doen?:

7.30 fles
9.00 fruit
eventueel na slapen sap en liga
12.30 boterham en fles
na slapen eventueel sap en ??
17.00 groente
19.00 fles

Ja jolan, zo zou ik het inderdaad doen. Zou wel als ze 12.30 een hele boterham eet geen fles van 200cc geven (mits ze het natuurlijk opdrinkt en nodig heeft), ons cb zegt dat als ze tussen de 100-150cc drinken het genoeg is. Denk dat je nu wel een mooi schema hebt, ohja mees ligt ook niet om 18.00u op bed hoor. Die ligt er tussen 19.15 en 19.30 in.
Ohja je vraagt wat te eten na de tweede slaap, sap+… soepstengeltje, bambix koekje. Wat ik nog wel deed was een liga prakken met melk wat fruit er door heen en smullen maar.
Gr patries

Gewijzigd door - luna en mees op 13 Jan 2010 20:54:50

Hoi Jolan,

Iris krijgt sinds kort ook nog maar 3 flessen. Haar schema is zo:
08.30 fles 180
09.30 slapen
11.00 fruit
13.00 fles 210
14.30 water
16.30 groente
19.30 fles 210
20.00 slapen

Hoi,

Onze jongste is sinds 2 weken op 3 flessen, haar schema is als volgt:
07:15 fles 180/6 + halve boterham (soms pap is ze niet echt fan van)
08:30 slapen tot ongeveer 10:00
10:30 fruit met soms koek
11:30 slapen tot ongeveer 12:45
13:00 fles 180/6 + halve boterham
14:15 slapen tot ongeveer 16:00
16:00 beetje fruit of koek + diksap aanbieden
17:00 warm eten
18:00 douchen
18:30 fles 180/6
18:45 op bed.

De slaapjes wisselen nog wel eens hòòr, is maar net hoe haar pet staat, nu ligt ze ook al een half uur te kirren in haar bed ipv slapen… ach ja.
Verder wil ze na 16:00 eigenlijk niet meer slapen, heel soms nog maar, is dus echt moet om 18:00, maar geniet enorm van het douchen, dus dat rekt de tijd nog een beetje.
Wij hebben haar ook wel eens om 18:00 op bed gelegt maar dan gaat hij wekkertje 's morgens om 05:00 en dat vinden wij net iets te vroeg

Groet Vanessa