Schema 5 1/2 maand?

Ha allemaal,

Het is even geleden dat ik hier op het forum ben geweest maar onze pc was kapot. Dus ik miste het allemaal wel.
Zo te lezen gaat het goed met iedereen.
Met onze Tom gaat het ook goed ik had alleen een vraag over zijn eet schema.
Tom krijgt nu:
07.00 fles
09.30 fruithap
11.30 fles
15.00 groente
16.00 fles
19.00 fles
23.00 fles
Alleen wil hij na de groentehap meteen zijn fles. Hij heeft nu alleen nog maar groente. En het is extra zegt het cb. Maar hoe is straks zijn schema heeft hij dan wel genoeg aan zijn groente+aardappel+vlees. Ik vind het moeilijk hoe laat ik de groente moet geven. Handiger zou denk ik zijn om 17.00 maar dan is hij nog bij het kinderdagverblijf. Hoe doen jullie dat.

Ik ga straks zijn laatste voeding eraf halen en vind het wel heel spannend of hij dan ook door gaat slapen. Rijstebloem doe ik nu al mag er dan meer voeding in zijn laatste fles?

Groetjes Bibi

Gewijzigd door - bibi1 op 23 Oct 2007 16:30:31

Hallo Bibi,

Ons meisje is een half maandje jonger dan jouw kleintje. Haar schema is als volgt:

07.00 : fles
10.30 : fruithap
12.00: fles
15.00: fles
18.00: Groentehap (125 gr)
20u30-21u: Fles

Je kleintje moet minstens 500 cc melk per dag drinken. Liefst 600 cc. In hoeveel flessen hij dat doet maakt niet uit. Dus die groentehap kan best een fles vervangen, zolang hij maar genoeg krijgt dan met de andere flessen. Als Tom genoeg groente eet (min 115 gr) zou hij de fles niet meer nodig moeten hebben na de groentehap. Hier geven we groentehap om 18 u omdat we dan al thuis zijn, maar je kan ook vragen op het kinderdagverblijf of zij dit om 17u00 willen geven.
Over de meer voeding in de laatste fles, 210 cc is max dat je mag geven. Heeft je kleine man daar niet genoeg mee kan je rijstebloem erbij doen of een melk gebruiken voor hongerige baby’s. Maar meer dan 210 cc is niet zo goed omdat ze dan teveel energie binnen krijgen. Maar dit zijn ook maar richtlijnen he. Is je kleine man blij met 225cc zou ik er niet om malen.
Hoop dat je er wat aan hebt en succes met het weglaten van de laatste voeding! Hier heeft het 3 daagjes geduurd voor Cloé er aan gewoon was.

Groetjes,

Tamara

Hoi Bibi,

Fijn dat het goed gaat met tom!
wij hebben 1 maand geleden de laatste voeding afgebouwd. Wel pas toen ze goed op de groente zat.
Ging gelijk goed sliep gewoon door tot de volgende morgen.
Ik mocht er mee stoppen van cb omdat ze de laatste fles echt niet meer wilde.
Lieke nu 5 maanden hier haar schema:
7.00 fles 200cc
11.00fles 200cc
12.30 fruit 125 gram
15.00 fles 200cc
18.45 groente 125gram
20.30 laatste fles ook 200cc

misschien kun je tom na de groente een beetje water geven ipv een fles of heeft hij dan echt nog honger na zijn groente???

succes hopelijk kun je hier wat mee

groetjes gytha

Nou ik had een heel nieuw schema en alles ging super. Ik had al twee avonden de laatste fles weg gelaten en Tom werd pas om 7 uur wakker.
En toen werden we ziek! Hoge koorts die twee dagen heel heftig is geweest. Nu wordt het wat minder, dus we hopen dat ons ventje snel weer beter is.

Maar toen lag zijn schema helemaal overhoop. Alles wat hij dronk was meegenomen dus ook om 23.00 weer. We gaan er eerst voor zorgen dat hij weer helemaal beter is en dan proberen we het weer. Wel jammer!

Groetjes Bibi

hoi bibi,

wat vervelend zeg lijkt me zo erg als je kleintje voor de eerste keer ziek is.
lieke is gelukkig nog niet ziek geweest op een verkoudheidje na.

zorg eerst maar dat tom weer helemaal beter is en dan het schema maar weer.

BETERSCHAP!!!

Groetjes Gytha

Hallo Bibi,

Ons meisje is een goede twee weken geleden ook heel ziek geweest. Koorts, verkouden… Ze wilden toen ook bijna niet meer drinken. Dus ook hier terug 's avonds om 23 u fles gegeven om toch maar genoeg melk te geven. Ze dronk toen maar 400cc op een dag.
Ik maakte me toen erg ongerust en stelde hier op het forum ook vragen over. Maar nu is ze terug beter en ze heeft gewoon haar oude schema weer als vanzelf opgenomen. Het heeft wel een goede week geduurd voordat ze er terug bovenop was.
Veel beterschap voor je kleintje en veel sterkte voor jou! (uit ervaring weet ik dat je nachtrust heel wat korter wordt…)

Groetjes,

Tamara

Nou gelukkig hij is weer beter, maar het was wel heftig zeg. Twee dagen flink koorts van 40 graden. Het was echt een klein zielig kacheltje. Ik ga nu weer beginnen met de laatste voeding er af te halen en dan zien we wel weer.
Dan wordt het denk ik toch:
07.00 fles
09/30 fruithap
11.00 fles
15.00 fles
18.00 groentehap
20.30 laatste fles
Ik ben benieuwd of we gaan door slapen, we zullen wel zien!

Ik ben trouwens vorige week voor het eerst gaan babyzwemmen, dat was echt super leuk.

Groetjes Bibi