Schema 4 maanden

hoi ik kom er even niet meer uit… zoveel gelezen maar nog steeds geen duidelijkheid. ik heb een zoontje van 4 maandenen 1 week die dol!! is op eten nu zijn wij sinds 2 weken met potjes fruit en groente begonnen nou hij lust alles en het is dan ook zo op.
nu ziet mijn schema er zo uit
7,00 fles 180cc
11,00 fles 180cc
15,00 fruit of andere dag groente +fles diksap
19,00/19,30 fles 180cc+5 voedingsschepjes nutrix

is dit een goed schema en hoe ziet julie schema eruit…
Groetjes Sheila

Hoi,

Jouw kindje moet nog wel 5 flessen op een dag hoor.
Drie lijkt me wel wat weinig.
Nou krijgt ze 3x 180cc=540cc binnen.
En al diksap geven? Zou ik ook nog even mee wachten.
Ik zou je kindje tussen 7 en 11 uur wat fruit geven.
De fles om 3 uur ook gewoon geven.
En dan tegen 6 uur groentehap geven en vlak voor het slapen gaan nog
fles.
En nog even wakker maken rond 10 uur voor laatste papfles.
Slaapt jouw kindje na de fles van 19.00 al door tot de volgende morgen?

Groetjes Heleen. mamma van elke 2 1/2 en Anne 20 week

hoi, ja hij gaat om half 8 naar bed en wordt dan 7uur smorgens wakker…
heb sinds een week de fles van elf uur eraf gehaald en gaat veel beter voorheen werd ie snachts nog wel eens wakker maar dit ritme bevalt m prima eerst even douchen dan lekker eten dan naar bed…
maar goed hij vindt het allemaal heerlijk maar nog wel fles extra geven dan…
Groetjes sheila

Mijn zoontje Gijs is ook 4 maanden. Zijn schema ziet er zo uit:
Tussen 6.30 en 7.00 fles 150 cc
ca 9.00 fruithapje
Tussen 10.30 en 11.00 fles 150cc
Tussen 14.30 en 15.00 fles 150cc
Tussen 18.30 en 19.00 fles 150 cc
Tussen 22.30 en 23.00 fles 150 cc + 1 schep nutrix.
Hij wordt rond 04.00 soms wel eens wakker maar slaapt dan verder als ik hem zijn speen geef.
Gijs mag natuurlijk wel meer drinken, maar hij heeft hier blijkbaar genoeg aan. Hij drinkt zelfs nog wel eens de fles niet helemaal op. Zijn gewicht is ca. 7.5 kg.

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

hoi sheila,

toen lieke 4 maanden was, moesten we nog 4 voedingen geven + groente en fruit.
Wij zitten pas net op 3 flessen, ik zou hem nog wel 4 voedingen aanbieden, en als hij het niet meer wil ook prima.
ons schema toen met 4 maaden.
7.00 fles
11.00 fles
12.00 fruit
15.00 fles
17.00 groente
20.00 papfles.

zo kom je toch nog aan 4 voedingen en hoef je hem niet wakker te maken om 23.00 ofzo en kan hij lekker gaan slapen.
sinds lieke 200 gram groente krijgt is de fles van 15.00 vervallen en om 16.00 eet ze nu 200gram groente en danoontje start. (eerst bood ik ipv danoontje nog een klein flesje aan maar wilde ze al snel niet meer)
Nu zitten we pas op 3 voedigen.

Misschien kun je ook ipv je diksap een flesje melk geven, dan komt hij toch aan zijn melkproducten.

hopelijk kun je er wat mee

groetjes GYtha

bedankt voor jullie reactie ik ga het proberen groetjes sheila

Hallo Shiela,

Volgens de schema’s moet je kleine man inderdaad nog 4 flessen krijgen. Maar heb je de indruk dat hij nog honger heeft buiten de voedingen die hij krijgt? Indien niet zou ik de 3 flessen die je geeft 210 cc geven en proberen om zowel groente als fruit op een dag te geven. Maar ik zou er niet nog een fles tussen steken. Dan wordt het te veel voor je kleine man. Hij slaapt ook lang, dus moet je zoieso een fles minder geven. Want wakker maken is meestal vragen om 'snachts terug gewekt te worden Dan onderbreek je een slaapcyclus wat niet nodig is. Als hij honger zou hebben zou hij dat je 's nachts wel duidelijk maken. Je kleintje moet minimum 600 cc binnen krijgen en dat is nu al bijna zo met 3 keer 180 cc.

Ons meisje is nu 6 maanden. Ze zou in principe nog 3 flessen van 210 cc moeten krijgen en 200gr groente en 200gr fruit. Wel, ze krijgt haar groente en fruithap en 2 flessen melk. Eentje 's morgens tussen 8 en 9 en eentje 's avonds tussen 7 en half 9. Bij de onthaal moeder krijgt ze dan in de voormiddag nog ergens een gemixte boterham met confituur of zo op. Dit zou ze volgens de boekjes ook pas met 8 maanden mogen. Maar het zit haar goed zo. Ik zou je schema dus houden.

Groetjes,

Tamara