Onze dochter is nog maar net 2 maand, maar als ze 15 weken is moet haar mama weer aan de slag FT nog wel dus ik vroeg me af, op welk schema zit zo’n baby dan ongeveer? ik ben vooral bang dat ik nog juist haar in haar bed ga kunnen leggen . Jeetje wat gaat het gauw 12 maart zijn!
Schema 3 maand?
Hey hallo, bij ons was alle schema zoek, mijn eigen schuld maar toch, merk nu net dat hier sinds een maandje een schema zit en dat gaat ongeveer zo,
Om half 8 wakker, flesje, spelen in bed met mama, dan om 9 uur aankleden, nog ff gekdoen en spelen dan om 10 uur weer naar bed, dan rond 11 uur uit bed,luier, flesje ,spelen, en om 12 weer in bed, en dat herhaalt zich zo om de 2 uur tot 18 uur, bloot spelen op bed, bad, flesje en dan slapen…
En ik ben er pas sinds een maand achter dat dit zo werkt
Maar dat ligt meer aan mij, hoor…
Ben niet zo van de schema’s normaal en wilde er niet aan
Maar het werkt echt, moet ik toegeven,
Liefs Wendy
Ik heb jolien tot nu toe eigenlijk altijd zelf haar schema laten bepalen en dat kind doet dat voorlopig prima effe afkloppen op dta vlak heb ik echt een droom van een baby. ik hoop dat het zo blijft hoewel ze binnenkort waarschijnlijk het schema van de OM zal moeten annnemen sniff
Ik kijk er zo vreselijk tegen op! niet normaal!
Zo was het bij mij ook, en toen heb ik besloten om niet meer te gaan werken.
Gelukkig zitten wij in een positie dat dat kan, wat helaas niet voor iedereen zo is.
Maar als je kindje zo’n mooi schema heeft, dan zou ik er vooral niets aan veranderen, ben jaloers op je, meid!!!
Liefs Wendy
die van mij heeft alleen een vast
eet schema en de avonden en nachten
schema (hihi maar dan ben je zelf thuis)
ik moet wel vanwege de anderen in het gezin
krijgt zij op gezette tijden eten
en voor de rest slaapt ze op de dag niet (3.5 mnd)
heeft zij zichzelf geen vaste slaaptijden op de
dag aangeleerd of is dat elke dag anders ???
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Nou mijn Demi heeft ook een vast schema, dat kan wel eens een half uurtje uitlopen, maar ze krijgt om de 3 uur eten en dan ligt het eraan of ze wakker is ja of nee, maar wil wel dat ze tussendoor gaat slapen als is het maar een uurtje of half uurtje. Meestal is ze drie keer op een dag echt goed wakker en dan gaat ze maar voor een half a uurtje naar bed. Valt ze na haar voeding in slaap dan breng ik haar gelijk naar bed. Ga niet wachten tot de volgende voeding. Uiteindelijk is rust en regelmaat ontzettend belangrijk. Mijn dochtertje is morgen 8 weken en ik moet 2 april weer beginnen met werken. Verschrikkelijk heb er ook helemaal geen zin in, maar ga gelukkig wel parttime werken. Tevens gaan mijn man en ik om de dag werken dus we hoeven haar niet naar een kdv te brengen. Toch is het ook wel fijn om af en toe eens wat anders te doen. Even wat andere praat aan je hoofd en er even tussenuit zijn.
Liefs Natasja
hallo, ja werken ik moet vrijdag weer voor het eerst en heb ook echt nietzoveel zin!! maar meestal als ik er ben dan gaat het wel.
mijn ventje heeft ook een aardig ritme, dat vind ik heel prettig, ik ken hem al redelijk goed en weet dan ook als hij naar bedje moet!!
lieve groet janneke
Goh wat zou ik ook graag part-time gaan. Maar vlak voor m’n bevalling heb ik nog aan een promotie-examen meegedaan (waar zat ik toch met m’n gedachten!!) dus nu moet ik eerst mijn proeftijd (9maand) FT uit doen. Ik troost me met de gedachte dat ik het dan nog tegeod heb
Mijn zwangerschapsverlof zit er ook bijna op, maar ik heb ouderschapsverlof opgenomen en kan tot 1 september overdag ook nog van mijn lieve meid genieten. We hebben een vrij stabiel schema. Annika slaapt van half 11 's avonds tot 7 's ochtends. Dan maak ik haar wakker en geef de fles. Daarna slaapt ze weer door tot 11. Weer fles, spelen, wandelen (zodat ze wat slaapt). Dan om 3 uur weer fles, spelen/oefeningen doen en slapen bij mij op de arm (wil met geen mogelijkheid overdag in ledikant slapen). om 7 uur weer fles, spelen/oefenen nog even bij mij slapen. Dan om half 11 nog een fles en dan wil ze wel in haar bedje slapen. Zo overdag veel met haar bezig, maar gelukkig vanaf dag 3 slaapt ze al door.
En heeft ze dat schema altijd gehouden? Onze jolien had dat ook, maar de laatste tijd is het een soepje
Zo Drunnet wat een super schema. Jou kindje slaapt wel lekker veel zeg ! Hou oud is je baby ?
Heerlijk toch dat je pas 1 september hoeft te beginnen ?
Ik moet 2 april weer aan de gang, maar echt zin heb ik er niet in, maar ja aan alles komt een eind dus ook aan zwangerschapsverlof
Natasja