Schema 11 mnd

Hallo allemaal,

Ik vraag me af wat nou ong. het voedingsschema + slaapschema van een baby van 11 mnd is??
ff checken of ik een beejte in de buurt zit??

Groetes,
Mama van Naomi

Hallo,

Hoe ziet je schema er nu uit?

Ons schema was toen zo:

half 7 boterham met yoghidrink/ karnemelk
9 uur fruithap en wat sap
half 10 tot 11 uur slapen.
12 boterham en yoghidrink
1 uur tot 3 uur slapen.
na slaapje drinken en liga
5 uur warm eten
6 uur kwark met stukjes banaan en jam erdoor…

Onze kinderen wilden geen gewone melk dus gaven we yogi of karnemelk met roosvisee erdoor. Dit vonden ze wel erg lekker

Groetjes Lisan

ons zoontje is net 10 maanden

6.30 wordt hij wakker
dan een broodpapje van 1 1/2 boterham en een flesje opvolgmelk van 150 cc
slaapje meestal 8.30 tot 9.45 -10.00
dan wat sap en een nijntje koekje (hij drinkt nog maar weinig sap 30cc ong.)
12.00 1 1/2 boterham en flesje opvolgmelk 150cc
13.00 slaapie tot 14.00 -14.30
fruit
sap en soepstengel
17.15 slaapje van 45 min. tot 1 uur
18.15 met het gezin eten (soms een potje en anders een prakje van wat wij eten)
19.00 flesje 180 cc
19.30 naar bedje (en hij slaapt sins 6 weken door!!!)

Bij ons was het schema met 11 maanden zo:

7.00 uur wakker
7.30 1 boterham met een fles (120 cc)
10.00 1 uur slapen
11.00 rijstewafeltje en mandarijn met diksap
12.30 1 boterham met 120 cc melk (fles)
14.00 1 uur slapen
15.30 1 stuk fruit met diksap
17.30 potje eten 200 gram
18.30 120 cc melk (fles) naar bed en met wat keren wakker slapen tot de volgende dag

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie’s.
Ik zit wel in de buurt van de schema’s, alleen ik doe haar rond 8u s’avonds naar bed. En dan word ze nog eens 21.00 uur wakker en dan wilt ze niet meteen naar bed. Pas om 22.30 uur. Dat vind ik veel te laat. Naomi sliep ook door vanaf 12 weken tot 8 maanden, maar na haar achste maand werd ze iedere nacht weer 1x wakker. laatste tijd valt dat wel weer mee, maar dat komt omdat ze zo laat naar bed gaat en s’morgens staat ze laat op. Rond 09.00 uur. Ik denk dat ik haar dan eerder moet wekken, rond een uur of half 8, even kijken hoe dat gaat…
Het eten&drinken doet ze gelukkig wel goed!!

Groetjes,
Mama van Naomi

PS: Mogen ze al wel melk enz…??, Ikzelf woon sinds een jaar in Duitsland, sommige dingen begrijp je net niet zo heel goed. (Gelukkig het meeste wel) Wel handig zo’n site!!

Ik ben vorige week met onze dochter naar het C.buro geweest. Mijn dochter wil geen opvolgmelk meer hebben. Op het C.buro zei de mevrouw tegen mij dat ik wel mocht beginnen met “gewone” melk.
Mijn dochter krijgt dus nu s’morgens in een flesje wat melk of Optimel drink.

Ook zullen er c.buro’s zeggen dat je pas met een jaar mag beginnen met “gewone” melk. Erg verschillend dus.
Maar als je kindje nog goed de opvolgmelk drinkt zou ik dat mooi zo laten.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Toen wij met 11 maanden op het CB waren mochten we met halfvolle melk beginnen, Heb dus de bus nutrilon leeggemaakt en ben toen met gewone melk begonnen,

Tim zijn schema met 11 maanden was:

Ontbijt: pap uit een bordje
Tussendoor: Fruit met beker diksap
Tussen de middag: 1 boterham met beker melk
Tussendoor: Diksap met liga/soepstengel oid
Avondeten: Warme hap + kwark/yoghurt

Hij sliep s’ochtends van 10.00 uur tot 11.00 uur en s’middags van 13.30 uur tot 16.00 uur

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Sandra,

Mooi schema heb jij…denk dat ik daar ook maar mee ga beginnen.
ik doe onze dochter nu om 9 uur op bed tot 10.00 Meestal wil ze niet slapen om 9 uur en doet ze een heel klein knippertje.
Om 12 uur gaat ze dan weer op bed tot 14.00…dan ist nog wel een heel end tot 19.00 uur dus moet ze om 16.30 weer even op bed.

Ga het maar proberen morgen 10.00 tot 11.00 op bed. Misschien slaapt ze dan beter en dan om half 2 weer…dan is de middag ook niet zo lang, En hoeft ze niet 3 x op bed.
Gr Egberta

Hoi Egberta,

Maar waarom wil je haar exact op die tijden hebben slapen ?? Ze geeft toch zelf wel aan of ze moe is ?? Toen mijn dochtertje 11 maanden was, sliep zij ook vaak nog drie keer. Ik zou het van je kindje af laten hangen.

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

Hoi Marleen,

De 3 RRR’s. Al vanaf dat onze dochter een week of 3 was hebben we een heel strak schema met haar gehad. Heel lang verhaal.
Maar goed, als ik mijn dochter laat bepalen wanneer ze op bed wil is het einde zoek. Heb het een dikke week terug geprobeerd. Kon na een paar dagen helmaal niks meer met haar.
Dus hup in het ritme en klaar was het. Veel beter te spreken.

Nu mijn dochter wat ouder wordt merk ik aan haar dat 9uur weer op bed iets te vroeg is. Soms is ze om 9 uur wel moe de andere keer iets minder. Bij beide keren leg ik haar in bed. Want ook in bed liggen is rust, al zal ze dan een half uur wakker liggen. Even geen prikkels!
Nu is het wat zoekende wanneer ze het beste haar slaapjes kunnen op een dag.

Als ik haar van 9.30 tot 10.30 laat slapen moet ze s’middags iets later op bed.

En wat ik ook een heel groot voordeel aan een vast ritme vind is dat ik weet waar ik aan toe ben. Klinkt misschien heel Ikkerig maar ik kan nu wel wat plannen op een dag.

Heb jij je kind altijd laten bepalen wanneer het honger en slaapt nodig heeft?

Gr Egberta