Scheelkijken en brilsterkte +6

Hoi,

Ons dochtertje Lisa is ruim 5 maanden en kijkt erg scheel. We zijn in het ziekenhuis geweest en daar is gebleken dat ze ook een brilsterkte van +6 heeft. We moeten eind april terugkomen, dan gaan ze een brilletje aanmeten. Ze is dus een maand of 8 als ze een brilletje krijgt, wie heeft hier ervaring mee? Voor het scheelkijken moeten we elke dag haar oogjes (om en om) een uurtje afplakken, zodat haar oogspiertjes getraind worden om ook naar buiten te kijken. Ze staat op de wachtlijst voor een operatie om de oogspiertjes in te korten, dit zal ergens in juni dit jaar gebeuren waarschijnlijk. Sinds vorige week ga ik met Lisa naar een osteopaat, deze kan ook helpen om het scheelkijken minder te maken schijnt. Alle ervaringsverhalen, tips etc zijn van harte welkom, want het is niet niks voor onze kleine meid. Bedankt alvast en groetjes Cora

hoi cora
jeetje zeg wat jong al he
heeft je zoontje daar geen last van en zit het in de familie dan??
of heeft dat er niks mee te maken
ik heb geen ervaring ermee ofzo maar wil je alleen even medeleven tonen
wel heb ik eens zo een kleintje met een brilletje gezien het is niet leuk
maar het staat wel heel snoetig hoor
gelukkig zijn ze tegenwoordig wel heel goed met dat soort dingen
vroeger had ik een vriendinnetje die keek heel erg scheel en toen kreeg je
echt gewoon jampotglazen en thats it
als zij zo jong al geholpen word en nog zoveel moet groeien is de kans dan groot dat het helemaal goed komt?? of hebben ze daar niks over gezegd
sterkte

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

achhh die lieverd, inderdaad vroeg!! en kunnen ze r inderdaad niet over heen groeien als ze zo jong zijn.
ik heb er geen ervaring mee maar ik wil je wel succes wensen en ik hoop dat alles goed komt!!
lieve groet janneke

Hoi Nancy en Janneke,
Bedankt voor jullie reaktie. Het zit niet in de familie, althans ik heb geen bril, en papa ook niet. Een broer van Rene had vroeger wel een lui oog en is hieraan ook geopereerd. En inderdaad, het loensen kan bij baby’s heel vaak uit zichzelf goedkomen, maar bij Lisa dus niet. omdat het behoorlijk erg is. Als ze straks geoperereerd is, gaan ze opnieuw kijken of het goed is of dat er misschien een 2e operatie nodig is, dus we moeten het maar afwachten.

Ai, geen leuk vooruitzicht als je kind geopereerd moet worden.

Bij ons zitten luie ogen aan beide kanten in de familie (ikzelf en aan mijn mans kant een aantal oomzeggertjes) en 2 daarvan zijn als baby ook geopereerd (broer en zus). Maar daar weet ik niet zoveel van, dat was voor mijn tijd (voordat ik in de familie kwam.

Mijn zoons (4 en 6) hebben allebei ook een flinke plusafwijking (rond 5) en mijn oudste ook een lui oog, waarvoor we al 2 jaar aan het afplakken zijn. Eerst 8 uur per dag, nu 3 uur per dag. Gelukkig is dat zo te corrigeren.

Hopelijk is een tweede operatie niet nodig voor Lisa. Is het valse hoop om te hopen dat Lisa zoveel baat bij de osteopaat heeft dat ze helemaal niet geopeerd hoeft te worden?

hee cora
ff een andere vraag ik heb je al een tijd niet gezien op het forum
maar slaapt lisa al wat langer op de dag???
hier nog steeds niet of af en toe hi hi
geen peil op te trekken
ben benieuwd

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Hoi Nancy,

Wat weet je dat nog goed zeg! Lisa slaapt redelijk overdag, en 's avonds en 's nachts als een roos, dus we mogen niet klagen. Op ma en di zit ze op het kinderdagverblijf en daar slaapt ze helaas maar heel kort, vandaag 3x een half uurtje ofzo, ze was dan ook bekaf vanavond, en toen moest ze ook nog een pleister op haar oogje… niet leuk, maar voor het goede doel!

Hoi CCM,

Bedankt voor je reaktie. Wanneer werd de sterkte geconstateerd bij jouw kinderen en wanneer kregen ze een brilletje? Had je zelf in de gaten dat ze slecht zagen? Weet je wat de voor- en nadelen zijn van lenzen? En is het in de loop van de jaren wat beter geworden en kan het nog steeds verbeteren? Een hoop vragen maar ik wil graag wat ervaringsverhalen horen van iemand die geen arts is.
Ben nu 1x bij de osteopaat geweest, ik reken er zeker niet op dat Lisa niet geopereerd hoeft te worden door deze behandelingen, dat zou wel te mooi zijn om waar te zijn, maar wie weet… Groetjes Cora

Mijn oudste was 4 jaar en mijn jongste werd eerder doorverwezen dus die met 3 jaar. Ik schrok van de afwijking want ik had het echt nooit doorgehad dat ze niet goed zouden kunnen zien of ‘lezen’. In het begin dat ze een bril droegen dacht ik zelfs dat ze een fout hadden gemaakt, want ze werden juist onhandiger van een bril, maar dat schijnt een wenfase te zijn.

Je vraagt over lenzen. Bedoel je voor kinderen? Dat lijkt me niet handig of zelfs gezond voor de ogen.

Ik heb een kennisje op een ander forum wiens dochter ook geopereerd moet worden (bij haar zijn ze nog aan het onderzoeken waardoor het komt, want ze heeft wel meer gezondheidstegenvallers), eventueel kan ik je met haar in contact brengen.

Hoi SeeSeeEm

Ik zou het leuk vinden om eens ervaringen uit te wisselen met jouw kennis. Bedankt alvast, groetjes Cora

Ik heb je een berichtje gestuurd!