Scheef lopen

hallo allemaal

mijn dochter loopt scheef, als ze in haar blootje loopt kun je zien dat het in haar ruggetje zit?
zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?

gr irma

Zit het echt helemaal in der rug of komt het door der benen?? Ik heb zelf 2 cm beenverschil en dat moet je goed in de gaten houden, bij mij hadden ze het te laat door en ik heb een vergroeing gehad. Is wel allemaal goed gekomen, maar leuk was het niet. Maar anders even een afspraak bij de ha en vraag desnoods een verwijzing naar een orthopeet.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad: naar de huisarts en goed laten controleren.
Het kan best aan de benen of heupen liggen,
maar ook als het echt in de rug zit moet er wel iets aan gedaan worden.

M.

Als het goed is moet dit toch al lang opgemerkt zijn op het cb? Daar checken ze zodra die kleintjes kunnen lopen op welke manier ze lopen en hoe het met de stand van het ruggetje is!

Wat vreemd dat dat dan daar nooit opgevallen is.

Groetekes, Sje

hoi allemaal

bedankt voor dereactie.
ben net bij de ha geweest en we moeten vrijdag een foto van haar benen laten maken,want er zit lengte verschil in.
de heupen kunnen het niet zijn want ze heeft met3 maanden een echo gehad van haar heupen omdat ik in een sprijdbroek heb gezeten,en dat was goed.
dus we moeten even afwachten.

gr irma

quote:
Als het goed is moet dit toch al lang opgemerkt zijn op het cb? Daar checken ze zodra die kleintjes kunnen lopen op welke manier ze lopen en hoe het met de stand van het ruggetje is!

Wat vreemd dat dat dan daar nooit opgevallen is.

Groetekes, Sje

Tim loopt sinds hij 13 maanden is, maar op het CB is nog nooit gekeken hoe hij loopt, laat staan dus naar de stand van zijn rug.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat vreemd! Bij ons op het CB werden bij elk bezoek de beentjes en heupjes gecontroleerd (bloot) en zodra ze los konden lopen moesten ze bij elk bezoek ook een paar keer (in luier of bloot) op en neer lopen bij de arts/verpleegkundige vandaan en weer terug zodat ze goed konden zien hoe dat lopen ging en hoe de stand van de beentjes/heup/rug daarbij was.

Groetekes, Sje

Ik had er nooit bij nagedacht totdat ik jouw verhaal zo las. Toen bedacht ik me dat ze nooit naar het lopen van Tim gekeken hebben. Zoals ik al zei liep hij met 13 maanden, dus toen ik met 14 maanden weer bij het CB was en hij achter mij aan naar binnen liep zeiden ze nog wel hoe goed het was dat hij zelf los liep. Maar er is toen nooit naar gekeken ook niet toen we er met 18 maanden weer waren. Wel werden zijn heupjes altijd gecontroleerd toen hij nog baby was. Rond zijn 2e verjaardag krijgen we een oproep, dus dan ga ik het toch eens aankaarten van het lopen. Je denkt er niet zo bij na, maar het is toch een belangrijk punt om te controleren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hier wordt daar wel naar gekeken … en moeten ze als ze goed kunnen lopen over een lijntje lopen (kijken of ze recht lopen)…

Lilypie In verwachting Ticker

nou bij ons op het CB werd de laatste keer ook niet gekeken naar hoe Joey liep hoor. Maar goed, bij ons hebben ze van die “wonders” zitten, echt niet te geloven. De vorige keer toen ik er kwam zat Joey op de tafel voor de verpleegkundige, vraagt ze “kan hij al zitten”… Duh, hij zit voor je neus, let eens op?
Een maand geleden kwam Joey binnen lopen, word er gevraagd “kan hij al lopen”??? Hij heeft ook niet heen en weer hoeven lopen om te zien hoe hij loopt, dus ik weet het niet met het CB, maar vertrouw volledig op mijn eigen gevoel en inzicht!

Lfs

bij ons op hett cb hebben ze e ook niet een naar geken.
mira heeft ook een voorkeurs houding gehad , ik was op controle zeiden ze dat fysio nog wel even kon wachten, maar omdat het december was ben ik langs de fysio pratijk gegaan om te vragen hoeveel behandelingen ze nodig dachten te hebben inverband met de ziekekosten verzekering,ze zeiden dat ik beter meteen kon beginnen(hoe eerder hoe beter).
een week later belde ze van het cb dat ik toch maar beter een afsraak kon maken bij de fysio, toen ik zei dat ik dat gedaan had werd het stil aan de andere kant van de lijn.
naar het lopen hebben ze nog nooit gekeken, maar ik moet in april weer dus ik ben benieuwd of ze dan kijken.

irma

quote:
nou bij ons op het CB werd de laatste keer ook niet gekeken naar hoe Joey liep hoor. Maar goed, bij ons hebben ze van die "wonders" zitten, echt niet te geloven. De vorige keer toen ik er kwam zat Joey op de tafel voor de verpleegkundige, vraagt ze "kan hij al zitten"....... Duh, hij zit voor je neus, let eens op? Een maand geleden kwam Joey binnen lopen, word er gevraagd "kan hij al lopen"??? Hij heeft ook niet heen en weer hoeven lopen om te zien hoe hij loopt, dus ik weet het niet met het CB, maar vertrouw volledig op mijn eigen gevoel en inzicht!

Lfs

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker