ik schreef vorige week al dat onze jongste dochter G fysio gaat krijgen… maar dat dat pas over 2 weken is. Haar hoofdje is aan een kant erg afgeplat viel ons vorige week op. En met 6 weken op t CB was dat niet gezien (of was dat nog niet zo). Ineens is dat heel snel gegaan. Ze is nu 8 weekjes oud.
CB toen gebeld en doorverwezen naar fysio. Maar… van t weekend viel ons op dat t eigenlijk heel snel erger wordt. Ik leg haar al met gezichtje naar t licht, mobiel in box naar niet-voorkeurskant etc.
Maar nu valt op dat haar kaakje ook al scheef is, voorkant van de schedel is scheef/plat en op haar achterhoofd onder (iets boven de nek) zit een verdikking van de schedel en daarboven weer een ‘dal’.
Ook is het of haar nekje/hoofd niet recht boven de romp staat maar boven de rechterschouder. Ze lijkt iets scheef/krom te liggen.
En ze huilt regelmatig in haar slaap. Vanwege haar onrust ligt ze overdag in puckababy, s nachts in een gewone slaapzak.
Vanmorgen met haar naar de huisarts geweest… mijn man en ik vonden ze te snel ‘achteruitgaan’ als je dat zo mag noemen. De huisarts weet t ook niet… hij heeft ons naar kinderarts verwezen. En duidelijk gezegd dat je wel merkt aan t kind (spugen en niet-alert/slaperig zijn) als de schedel op de hersenen drukt. Tja… G is heel slaperig, niet knuffelig, wil alleen maar in bedje liggen, speelt weinig, valt soms tijdens/na voeding meteen in slaap (soms ook niet hoor en speelt ze leuk/ kijkt ze naar mobiel). Maar goed… wij maken ons behoorlijk zorgen. Kinderarts gebeld om afspraak te maken, kan ik pas over 3 weken terecht!! grrr nou ja dan zal t misschien allemaal wel meevallen… maar wachten duurt zo lang!
sorry wou t ff kwijt… jullie kunnen er ook niks aan veranderen en ik weet dat fysio vaak schijnt te helpen… maar toch