Schedelvorm

wie heeft ervaring met een te snel gesloten voorhoofds-schedelnaad, waardoor een verticale verbening (streep) op het voorhoofd ontstaat
ik zou graag fotos zien en adviezen krijgen…

hoi hoi

Onze dochter AMy lee is nu 7 maanden en word over 3 weken (8 mei) geopereerd.
mijn vraag is of julliekindje al is geopereerd of dat dat nog moet. En hoe ze dat doen en zo?

groetejes van bianca en amy lee

bianca meijer

Hallo,

Mijn zoontje heeft ook een 'streep’over zijn voorhoofd, maar het wordt nu vanzelf minder. Het cb heeft het wel gezien, maar nooit gezegd dat het erg is, maar dat het vanzelf weer bijtrekt. En het wordt ook echt minder.
Maar nu word ik ook wel nieuwsgierig eigenlijk…

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi

Ik had al een paar keer op het cb gevraagt of ik niet naar een kinderarts mocht omdat ze zo een smal achter hoofd heeft. Dus toen zei ze nee dat hoeft niet het kan nog komen van de vacuum( daar is ze mee geboren). Dus neem je dat maar aan van het cb. Nou 17 maart was ik daar weer en toen zei ze ga maar naar een kinderarts en binnen een week zat ik al in het amc en hoorde ik dus dat ze geopereerd moest worden omdat de achterste naad dicht gegroeit is. Ik heb gezocht op internet naar schedelnaad dan krijg je een lijst met informatie van schedelnaden.

Maar jullie kindej hoefd dus niet geopereerd teworden?

bianca meijer

Hoi,

Nee, ik heb er verder ook nooit aandacht aan geschonken, maar Tigo heeft ook een heel mooi rond schedeltje. Ik heb ook even op internet gekeken, en er staan ook afbeeldingen bij van afwijkende schedels, maar dat heeft Tigo helemaal niet.
Wat gaan ze dan eigenlijk precies doen bij die operatie?
In ieder geval veel succes en sterkte!
Groetjes Verna

hoi,

Ze gaan bij amy lee van oor tot oor dus van boven naar beneden open maken. en zover ik weet ( heb niet echt gevraagt na dat we horen dat ze geopereerd moest worden door de schok) is dat ze het los gaan zagen zeg maar en dan delen er tussen zetten met schroefjes die ooit van zelf weer oplossen. En ze gaan haar voor hoofd een beetje platter maken. De dokter zei ook je krijgt er een ander kind qa hoofd dus voor terug en dat vinden de meeste ouder heel erg wennen.

De operatie duurd 3 uur en het is in het amc. Als ik het niet zou doen de operatie dan zou ze gehandicapt kunnen worden omdat de hersen die dan niet kunnen groeien afsterven.

groeitjes

bianca meijer

Jeetje zeg, lijkt me zeker een schok. Ik had geen idee dat het bestond en dat het zo ernstig kan zijn. Ik leef met je mee!

Ik zie nu net pas dat deze topic vorig jaar al is gestart, toen Tigo net een paar dagen oud was! Ik hoop dat diegene het ook nog leest, wie weet heeft zij er ervaring mee.
Nogmaals veel sterkte en succes! Ik hoop dat je even laat weten hoe het allemaal gaat.

Groetjes Verna