Schedeloperatie ;-(

Hallo

gisteren zijn we voor onderzoek in het Sophia ziekenhuis in R’dam geweest, omdat de voorhoofd schedelnaad van onze zoon te vroeg was gesloten. Op het CB hadden ze het in juni al gezien, en onze kinderarts heeft ons bij eerstvolgende bezoek (in aug) doorgestuurd naar R’dam. Gisteren de hele dag onderzoeken gehad en nu blijkt dat hij moet worden geopereerd. Een flinke schok, want wij dachten dat het niet zo erg zou zijn. Zeker gezien de kindjes die we in de wachtkamer zagen. Klinkt stom, maar dan valt het qua uiterlijk van onze zoon wel mee.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met zo’n operatie bij zijn/haar kindje? Ik heb al gezocht in oude topics, maar ik weet niet of die personen die er toen over schreven, nog actief zijn op het forum.

Groetjes!

Baby geboren

Hoi mama van je mooie zoon. Nee sorry ik kan er niet over mee praten.
Maar wil jou/ jullie heel veel sterkte wensen.

Groetjes

Hoi
ook ik heb er geen ervaring mee, maar wil jullie heel veel succes wensen.
Wat naar voor jullie, maar ik ken een meisje (nichtje van mijn ex) die heeft hetzelfde gehad, en ze is nu een hele vrolijke kleuter. Als ik ze nog in ‘mijn bestand’ had, had ik ernaar gevraagd, maar helaas
Liefs, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Sorry ook geen ervaring. Maar kan me voorstellen dat je wel graag wat ervaringen wilt horen. Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Heel veel sterkte de komende tijd.

Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik weet dat het dochtertje van mijn ex-collega dat ook had, maar ik ben daar weg gegaan voordat de operatie daadwerkelijk had plaatsgevonden, dus kan je er helaas ook niets over vertellen. Net zoals de rest wens ik je heel veel sterkte! Hopelijk valt het allemaal reuze mee straks.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

jeetje dat zal toch even schrikken zijn, zeker als je het niet helemaal hebt verwacht. Ook ik kan jullie helaas niet verder helpen, maar ik wil jullie in ieder geval heel veel succes toewensen.

Groetjes Jeuly

Aan de ene kant maar goed natuurlijk dat jullie er niet over kunnen meepraten, haha. Ik moet eerlijk zeggen dat we de behandelend verpleegkundige altijd kunnen bellen/mailen met vragen, dus dat is een hele geruststelling.

Ik vroeg me af of er lotgenoten waren, omdat een schedelafwijking blijkbaar bij 1 op de 2500 kinderen voorkomt. Dat vond ik toch wel veel.

We zijn inmiddels een beetje aan het “idee” gewend. We hebben geen keuze, het zal toch moeten gebeuren. Misschien maar beter ook dat we geen keuze hebben, als het anders gaan dan je je had voorgesteld, krijg je ook nog schuldgevoelens.

Ik ga er maar veel over lezen op internet en dan ben ik hopelijk goed voorbereid.

Groetjes!

Baby geboren

Hoi!
De kleindochter van een collega van mij heeft deze operatie 2 weken geleden gehad, ook in Rotterdam. Ze hebben een website bijgehouden en ik mail je de link wel even door. (kan wel confronterend zijn, staan ook foto’s van vlak na de operatie op). I kweet niet of het exact dezelfde schedelaandoening is.
Groetjes Nancy

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 03 Oct 2010 11:04:22

Sterkte, lijkt me heel moeilijk voor jullie.

Das inderdaad best veel. 1 op de 2500 kinderen. Geen ervaringen die ik met j kan delen.

Weet je al wanneer je operatie gepland is?

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Mama van mooie zoon, ik wil jullie ook heel erg veel sterkte wensen alvast!

Pittig om met deze situatie om te gaan, alle mama`s willen tenslotte hun kleintje beschermen tegen pijn en moeilijkheden. Kan me voorstellen dat het tegen je moederinstinct in gaat om dit te moeten doen… Hoop dat het alles goed gaat en het achteraf enigzinds meevalt!!

Liefs, Ghislaine.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Vervelend en ik hoop dat het allemaal mee zal vallen voor jullie!!