Schaam schaam schaam

Vanmorgen moest ik oppassen bij ons in de kerk. Er was een jongetje van een jaar of 3 denk ik. Hij zei dat hij moest poepen. Snel naar de wc dus. Bril afgedaan, broek(en) op z’n enkels en hem zo ver mogelijk op de bril gezet. Is hij klaar, wat denk je… Alles nat. De vloer, maar ook onderbroek, broek en zelfs sokken. Zucht. Ik snel alles uitgedaan en gezegd dat hij nat was. Vraagt’ie ook nog heel aandoenlijk: wie heeft dat gedaan??? Ik heb alle schuld op me genomen en ook direct de moeder aangesproken toen ze na ongeveer 20 minuutjes hem kwam ophalen. Ik vond het echt heel erg! Gelukkig was het een gevoerde broek en kon die gewoon wel weer aan, met het luierbroekje dat hij aanhad. Ik schaam me zo tegenover die moeder! Ze zei dat het haar ook nog wel eens overkomt. Ik dacht echt dat ik door hem ver op de bril te zetten het goed had aangepakt. Ik kan toch moeilijk met m’n hand erbij bij een vreemd kindje?? Hebben jullie enig idee hoe ik dit in het vervolg aan moet pakken??? Ik kijk nog niet erg uit naar Joels wc-bezoekjes straks! Pfff. Misschien gaat dat bij meisjes toch minder snel mis… Wie o wie wil z’n mening hierover aan me kwijt. Ik schaam me echt zo.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Kan me voorstellen dat je je er vervelend over voelde.

Ik heb alleen dochters dus ik heb geen ervaring met plassende peuters van het mannelijke geslacht, maar je zou eventueel als je wel moet helpen om zijn plassertje goed in de pot te houden, dat met een wc-papiertje kunnen doen. Dan heb je geen direct huid-op-huid-contact en dat is misschien voor je gevoel dan wat discreter.

Ik denk overigens niet dat een mannetje van die leeftijd er al over nadenkt dat het raar zou zijn als een vreemde vrouw hem helpt zijn plassertje goed te richten hoor. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Groetekes, Sje

Overigens, bij meisjes gaat het net zo makkelijk mis hoor! Als onze oudste niet ver genoeg met haar billen in de pot gaat hangen, komt ook heel de golf er overheen!

Groetekes, Sje

Bedankt meiden voor jullie luchtige reacties. Tja, gebeurd is gebeurd. Maar goed, ik hoop in de toekomst dat het wel beter gaat. (het zal je gebeuren, de volgende keer weer bij hetzelfde kind, )
Sje bedankt voor je tip met het papiertje. Misschien is het inderdaad wel een goed idee. En meiden kunnen dus ook onder de bril door plassen? Tjonge, dan moeten die kleine hummels dus meer leren dan ik dacht. Het klinkt me best ingewikkeld. Zou zo’n wcbrilverkleiner ook niet iets helpen? Die heb ik voor mezelf wel aangeschaft.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Heb ook een jongetje en heb er nog niet over nagedacht want hij is nog te klein…
Ik zal er nu wel bij nadenken denk ik

Ja hoor, ik heb het al verschillende keren met mijn dochtertje gehad dat ze tussen de bril en de pot door plaste. Inmiddels worden wij en wordt ook zij er steeds handiger in en gaat het nooit meer mis.

Groetekes, Sje