Vanmorgen moest ik oppassen bij ons in de kerk. Er was een jongetje van een jaar of 3 denk ik. Hij zei dat hij moest poepen. Snel naar de wc dus. Bril afgedaan, broek(en) op z’n enkels en hem zo ver mogelijk op de bril gezet. Is hij klaar, wat denk je… Alles nat. De vloer, maar ook onderbroek, broek en zelfs sokken. Zucht. Ik snel alles uitgedaan en gezegd dat hij nat was. Vraagt’ie ook nog heel aandoenlijk: wie heeft dat gedaan??? Ik heb alle schuld op me genomen en ook direct de moeder aangesproken toen ze na ongeveer 20 minuutjes hem kwam ophalen. Ik vond het echt heel erg! Gelukkig was het een gevoerde broek en kon die gewoon wel weer aan, met het luierbroekje dat hij aanhad. Ik schaam me zo tegenover die moeder! Ze zei dat het haar ook nog wel eens overkomt. Ik dacht echt dat ik door hem ver op de bril te zetten het goed had aangepakt. Ik kan toch moeilijk met m’n hand erbij bij een vreemd kindje?? Hebben jullie enig idee hoe ik dit in het vervolg aan moet pakken??? Ik kijk nog niet erg uit naar Joels wc-bezoekjes straks! Pfff. Misschien gaat dat bij meisjes toch minder snel mis… Wie o wie wil z’n mening hierover aan me kwijt. Ik schaam me echt zo.
Groetjes, Mariëlle en Joël