Savory cupcakes!


#1

Ja ik heb al tijden moeite om mijn dochter groente te laten eten en daar heb ik nu iets op gevonden.

Erwtjes (blik of voorgekookte) in een blender bij deze mix doe je blokjes ham/ blikje tonijn en een geprakte gekookte aardappel, verder nog een klein uitje fijngesnipperd, dit alles doe je door een mix van geklopt ei, eventueel zout/peper.

Daarmee vul je je silicone (ovenbestendig) muffin tray (geen idee wat dat is in het NL’s)halverwege, dan maak je een mix van; kopje bloem, bakpoeder, melk, olie en 1 ei (gewone muffin mix zonder suiker!) daarmee vult je de rest aan.

1/2 uurtje in de oven op 180 graden, heerlijke maaltijd in een cupcake, ik doe er dan voor de feestelijkheid een laagje ketchup op!

Dit kun je overigens ook doen met spinazie, mozerella kaas, gerookte kip filets, gekookte worteltjes, ga zo maar door, veel fantasie heb je niet nodig! Zo’n muffin gaat nu ook mee naar school als snack, lekker en gezond!



#2

Wat een ontzettend leuk idee!!

Die ga ik ook een keer maken met Seth! Aangezien ik nu toch vakantie heb, haha!
Moet er persé bakpoeder in? Want dat heb ik nl niet liggen.

Liefs, Anne


#3

@ Anne, eigenlijk wel want het maakt het deeg lichter, maar heb je zelfrijzend meel dan kan het ook zonder, anders gewoon even gaan halen die bakpoeder, en is helemaal niet zo duur hoor, dus daarvoor hoef je het iig niet te laten!



#4

bakpoeder kun je ook maken door bak soda en creme tartaar te mengen, maar die heb je waarschijnlijk helemaal niet in je huis.
Overigens kun je die hele onderkant weg laten hoor (muffindeeg) en gewoon een soort gebakkenei, met groente in een muffin vorm stoppen, dan is je kooktijd wel minder denk ik (nog nooit geprobeerd), maar ik kan wel redelijk koken dus dat is mijn vermoeden!



#5

Haha, bedankt voor je uitleg!
Ik ga ze een keer maken met Seth en je hoort wel of het wat is geworden

Liefs, Anne


#6

Succes!