Savonds met je kind ergens naartoe?

Gaan jullie savonds met je kind de deur uit?
In de zomer wil ik graag een keer savonds over de kermis lopen (tilburgse kermis he) samen met Aaron en mijn vriend enzo maar nu weet ik al zeker dat Aaron niet veel kermis zal zien omdat hij in de buggy al wel in slaap zal vallen.
Hij lsaapt smiddags niet lang dus die is altijd al vroeg op.
Ik zie wel altijd zoveel kindjes zo lang buiten zijn/langskomen en bijv op de kermis in de buggy’s zitten.
Doen jullie dat ook?
Ik ben ooit 1x met hem weg geweest savonds en toen moest ie naar bed meteen maar lag toen gewoon eerst 2 uur wakker voorhij ging slapen, omdat hij in de auto weg was gevallen en wakker werd toen hij eruit werd gehaald.
Ik heb er absoluut geen problemen mee om savonds thuis te zitten, ben toch een huismuis maar wat doen jullie?

Gr, Danielle

Wij zijn daar best makkelijk in. Als we naar vrienden gaan gaat hij gewoon mee en daar in het campingbedje slapen. Soms moet hij even wennen, maar 9 van de 10 keer gaat het goed en gaat hij meteen slapen. Als hij ergens helemaal nieuw is moet hij wennen maar gaat vaak ook goed. Als we dan naar huis gaan slaapt hij thuis meteen weer verder.
's Avonds in Nederland heb ik nog niet met hem buiten gelopen, maar wel op vakantie in Turkijke als we 's avonds gingen winkelen. Hij sliep dan gewoon in de buggy en terug op het resort konden we hem overleggen in bed en sliep hij gewoon door. Ik zou het gewoon proberen

Liefs

Wij hebben het tot op heden niet gedaan. Ik durfde dat nooit zo goed, haha. Erik gaat wel eens logeren, maar dan blijft 'ie daar en dat is toch anders. Tja, misschien gewoon een keer proberen en dan zien hoe het gaat? Dan weet je snel genoeg hoe Aaron erop reageert.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Echt buiten wandelen hebben we nog niet gedaan, maar wel gewoon naar verjaardagen geweest en zo. Als ik weet dat ze daar niet slaapt sdan ben ik uiterlijk een uur of 8 thuis en anders later en dan leggen we haar gewoon over.

Groetjes,

Michèle

Kermis/braderie ofzo doen wij 's avonds niet met Julian, ook al is het nog zo gezellig. Hij krijgt dan zo veel impulsen en geluiden binnen waardoor hij heel onrustig wordt (beetje hyper gedrag). Hij kan daarna slecht in slaap komen of gaat liggen spoken 's nachts.

's Avonds met hem weg ligt er aan waarheen. Als we naar opa en oma gaan, dan zorgen we dat we er zijn voor hij naar bed gaat zodat hij bij opa en oma naar bed kan. Dan halen we hem er weer uit als we naar huis gaan, zetten hem (met een beetje geluk) slapend in de auto en leggen hem thuis weer over in bed. Dit gaat de laatste tijd erg goed.

Als we ergens heen gaan waar Julian niet kan of wil slapen, dan zorgen we dat we rond bedtijd in de auto zitten. Hij valt dan op de terugweg in slaap en dan leggen we hem daarna zo in bedje. We hebben hem dan voor het vertrek al in zijn pyjamaatje gedaan enzo zodat we thuis geen ruzie krijgen met omkleden.

Maar hem meenemen om leuke dingen te doen? Nee, daar vinden we hem nog te jong voor en er komen nog genoeg jaren dat hij wel meekan en de indrukken ook beter kan verwerken doordat hij beter begrijpt wat er gebeurt.

@freubeltje: daar heb je ook helemaal gelijk in om hem nog niet mee t te nemen naar "leuke"dingen.
Ik bedoel ook eigenlijk niet zozeer dat ik hem perse mee wil hebben naar de avond kermis maar gewoon eens een keer ergens heen gaan met hem in de avonduren om gewoon te proberen.
Ik heb altijd gezegd toen ik nog zwanger was: ik doe de was boven en ga stofzuigen boven en we nemen hem savonds mee overal naartoe…hij moet overal maar aan wennen!
Zo stond ik er tegenover.
Maar toen hij snachts ter wereld kwam en de complte nacht geeen oog meer dicht deed en de dag erop ook bar weinig sliep en de verpleging zei: wat is dit een wakker kind!..merkte ik dat hij ook thuis erg slecht sliep en mijn mening over : alles doen…meteen teniet deed.

Ik bedoel te zeggen: het is een slecht slapertje altijd geweest en heb schrik om hem mee te nemen en zijn ritme ermee weg te gooien.

Snap je?

Gr, Danielle

Ik snap helemaal wat je bedoelt Julian was ook een erg wakkere baby, vandaar dat wij voorzichtig zijn (waren) met hem meenemen en met hem ergens anders op bed leggen. Ook hij is snel uit zijn ritme. We hebben hier een campingbedje maar dat hebben we hooguit drie keer gebruikt omdat hij gewoon niet bij vreemden wil slapen (en we hebben het nooit afgedwongen…). Bij opa en oma heeft hij zijn eigen kamertje en daar gaat het wel goed.

Ook ik dacht altijd: hij gaat altijd mee (gezellig!), waar we ook heen gaan! Tot ik er achter kwam dat dat hem (en ons) niet ten goede zou komen. De eerste maanden was wandelen al een ramp voor hem omdat hij niets kon zien (plat liggen was niets voor hem). Tot hij met zo’n vijf maanden in de buggy ging…er ging een wereld voor hem open (en ook voor papa en mama ) want wat was er veel te zien in de wereld om hem heen haha.

Wassen en stofzuigen deed ik eerst wel als hij op bed lag, maar aangezien hij beide apparaten zo interessant vindt, bewaar ik dat nu maar voor als hij wakker is. Kan hij me mooi helpen haha

Wij nemen Tim al vanaf zijn geboorte overal mee naar toe s’avonds. Natuurlijk niet ieder weekend hoor. Maar als we naar vrienden gaan slaapt hij in het campingbedje en als we naar huis gaan maken we hem wakker en slaapt hij in de auto weer verder. Maakt hem niet uit hoe laat hij wakker gemaakt wordt, hij vind het prima. Naar de kermis s’avonds zou ik niet doen met een kindje wat eigenlijk al hoort te slapen. In een campingbedje slapen moet kunnen vind ik, maar ik ga hem niet s’avonds in de wandelwagen laten slapen. Wij hadden zoiets van we proberen het gewoon en lukt het niet dan gaan we naar huis. Maar hij slaapt gelukkig echt overal.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

oohhh ja hoor heel vaak vanaf 3 maanden, tja vond dat ik zo gebonden was en ze wilde vaak nog borstvoeding, wij gaan soms naar restaurants, voorstellingen etc. ongeveer 1 keer in de maand en dan ging ze gewoon mee. Soms valt ze halverwege wel in slaap, das ook goed. Hier in Malawi gaan de kids dan met een doek op je rug! En daar kunnen ze heerlijk slapen, nu begint ze er een beetje groot voor te worden en heeft natuurlijk geen borstvoeding meer dus kan ze thuis blijven en vragen we de nanny 's avonds te komen!

Hoi,

Wat is er op tegen als ie een keer sávonds mee gaat.

Ik denk wel zo leuk vor jullie en zolang het niet elke avond is wat ik je ook niet zie doen aangezien je aangeeft een huismus te zijn zou ik het gewoon doen. Ze moeten er toch aan wennen dat het soms even iets anders loopt en dat dit ookwel leuk is misschien.

Groetjes

lon106

ik zat eigenlijk met dezelfde vraag,
wij hebben 2 verjaardagen binnenkort, (niet achter elkaar hoor maar zit een week tussen ofzo)

en ik zat dan ook te denken van : ja ik kan wel WEEER thuis blijven en rijco alleen laten gaan maar ik wil ook gewoon naar de verjaardag van vrienden.
dus ik dacht ook al, dan neem ik het campingbedje mee, en dan blijf ik s’nachts wel daar slapen bij 1 van die vrienden.
maar bij die andere kan dat dan weer niet, dus dan moet ik hem wakker maken als we naar huis gaan en dat idee vind ik ook weer niet prettig…
moeilijk dus

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wij gaan 's avonds eigenlijk nooit ergens naar toe als hij al op bed hoort te liggen, simpelweg omdat hij dan moe is.
Wel zijn we 's avonds wel eens (eten) bij opa en oma en dan gaat hij daar even slapen en nemen we hem daarna mee.

Ik zie dat er best wel wat mensen zijn die gewoon het kind mee nemen en hem dan daar even op bed leggen.
Misschien moeten we dat vaker doen, want ik voel me soms wel een beetje sociaal geisoleerd omdat ik weer niet weg kan 's avonds.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik denk dat het ook wel per kind verschillend is of hij/zij zo flexibel is om mee te gaan. Wij hebben tot bijna een jaar een moeilijke slaper gehad 's nachts. Dit bleek uiteindelijk een oorzaak te hebben. Maar hierdoor zijn wij wel voorzichtig geworden met hem ergens anders laten slapen omdat we blij waren met ieder uur dat hij wél sliep.

Als we nu een avondje samen weg willen, gaat Julian nog wel eens een nachtje bij opa en oma logeren. We willen ook een keer een nachtje bij zijn neefje gaan proberen zodat we weer wat flexibeler worden 's avonds.

@Inge: als jij denkt dat Rico het wel aankan om mee te gaan naar die verjaardag, dan zou ik het gewoon proberen als ik jou was. Lukt het niet, dan weet je dat het de week erna misschien ook wat moeizaam zal gaan.

Dylano gaat 's avonds nooit ergens mee naar toe, omdat het een vreselijke moeilijke slaper was, wat hij nu zou doen weet ik niet, maar ik heb het geluk dat ik een grote dochter heb
Is pas 1 keer voorgekomen dat ik oppas nodig had

Want dat is ook nog een optie natuurlijk hè, oppas aan huis.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Jurian doet het net als vriendje Tim…

Lilypie In verwachting Ticker

@Freubeltje
nee dan begrijp ik dat je daar voorzichtig in bent,
maar dat geeft ook niet het ene kind vind het wel oke de ander niet, net wat je zegt…
het probleem is ook een beetje, dat bij die eerste verjaardag (bij rico’s peetoom) hij gewoon kan slapen, en ook de nacht samen met mij en papa.
maar bij die andere verjaardag moet ik hem ook echt wakker maken en daar zit het knelpunt zeg maar.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik zou het gewoon proberen Inge dan weet je meteen hoe ver rico al is. Anders weet je nooit of hij al ergens aan toe is.

Groetjes,

Michèle

Wij namen Noah ook vaak wel even mee naar mn ouders savonds voor een bakkie koffie ofzo. Tuurlijk niet elke avond maar toch geregeld.
Ook nu zo af en toe nog wel eventjes.
Even snel een bakkie doen.

Nou is Noah iemand die ontzettend vervelend kan worden als ie niet aan zn slaap komt, en niet ergens anders dan thuis wil slapen.
Nu zorgen we dat of de buren even oppassen of mn broertje.

Bij Chris in de familie is het heel erg normaal dat je je kind hoe jong ook ALTIJD mee neemt naar “volwassen verjaardagen”. Nou ik ken dit dus niet, want ik en mn broertje en neven en nichten mochten ook nooit mee naar verjaardagen van oudere mensen zeg maar. Tja ik vindt daar hoort een klein kind niet bij. dus Noah blijft dan ook vooral thuis. Vaak gaan we dan voor in de avond eventjes.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)