Ik vind de sauna heerlijk!! Je hebt idd zoveel verschillende sauna’s, de “droge” sauna’s die in temp verschillen (je hebt ze vanaf 45 graden tot 90 graden, en idd hoe hoger je zit, des te warmer het wordt)
en je hebt de vochtige sauna’s. turkse stoombaden etc. Persoonlijk vind ik die ook lekker, maar…daar wordt ik iets benauwd van, door de vochtigheid. Niet dat ik er op dat moment last van heb, het is niet zo dat ik daar hijgend vanuit kom, maar ik merk dat ik meer moeite heb met genoeg zuurstof te krijgen , dan anders. Ene gesprek voeren in een dergelijke ruimte zou ik dan ook niet goed kunnen denk ik,.
Wat ook heerlij is aan een thermen, is dat je daar ook heerlijke verwarmde zwembaden hebt, en dan dus naakt zwemmen. Heerlijk, en dan het liefst als er gesneeuwd is!! De temperatuur verschil tussen het hele koude (want, sneeuw) en het warme van het zwembad, geweldig!!
Persoonlijk ben ik dus een fan van een sauna (of eigenlijk ene thermen, zoals thermen bussloo) en ben laatst nog met een collega geweest. Was heel gezellig. Persoonlijk ben ik niet zo bang om een bekende tegen te komen, want ja, niet alleen ik, maar ook de ander is dan naakt he, (das toch de voornaamste reden waarom mensen gee bekende tegen willen komen) en ik heb geen problemen met naakt (komt misschien doordat ik in de zorg werk en van alles eigenlijk al wel heb gezien?)
dus het boeit mij eigenlijk niet echt als ik een bekende tegenkom. Tja, we zijn allemaal hetzelfde, hebben allemaal hetzelfde, alleen de 1 is wat goed gevulder (lees dikker/groter) dan de ander.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik laatst dus wel voor het eerst een moment had, dat ik dacht, dit vind ik niet leuk!! Hahahahaha, was dus met een collega naar de sauna en we hadden een hamam massage van een uur besteld, worden we opgehaald door de masseurs, echt twee super leuke mannen!!! Echt, werd spontaan rood , want je moest helemaal naakt op die tafel liggen, af en toe omdraaien, zonder echt handdoeken om je heen ofzo, dus dat vond ik eigenlijk wat minder hahahahahahaha, maar de massage was wel echt heerlijk!! En vooral op het einde dat diegene je haren gaat wassen, tis maar goed dat ik getrouwd ben…hahahahahahaha
![]()
liefs woezel