Sauna

Dag allemaal,

wie van jullie gaat er wel eens naar de sauna, gaan jullie daar dan met je man
/vriend heen of met een vriendin?
Ik wil graag een keertje naar de Sauna toe, puur voor de ontspanning. lijkt me heerlijk maar welke saune moet je nemen?
je hebt zoveel verschillende .
Rozensauna
Finse sauna
Kleurenlicht sauna
etc…

Ik heb altijd idee benauwd te worden in een sauna, omdat het zo warm is.
Wat is jullie ervaringen?

alle reakties zijn welkom
groeten,

Ik ging er nooit heen, tot ik vorig jaar met een vriendin naar de Veluwse Bron ben geweest. Lekker ver van huis (dus geen risico om bekenden tegen te komen, haha). Ik wilde het een keer proberen, omdat iedereen die ik ken en die erheen gaat, zo enthousiast is. Ik moet zeggen, ik vond het Turks stoombad lekker dan de sauna, want die sauna is zo’n droge hitte. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik werd er ook snel benauwd van. En hoe lager je zit in een sauna, hoe koeler.

Gewoon eens proberen joh, dan weet je snel genoeg of het iets is.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik zou het idd gewoon eens proberen, want de een vind het heerlijk en de ander vind het helemaal niks. Ik vind het zelf heerlijk, maar ga er niet vaak heen. Paar keer per jaar altijd en tot voor kort altijd met een vriendin. Totdat ik dit jaar toen mijn man en ik 5 jaar getrouwd zijn samen een verwendagje bij de Zwaluwhoeve gedaan hebben. Hij vond de sauna toen ook wel erg lekker, terwijl hij altijd riep dat het niks was voor hem. Hoeft van mij ook niet iedere week, maar zo af en toe eens vind ik erg lekker.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik vind de sauna heerlijk!! Je hebt idd zoveel verschillende sauna’s, de “droge” sauna’s die in temp verschillen (je hebt ze vanaf 45 graden tot 90 graden, en idd hoe hoger je zit, des te warmer het wordt)
en je hebt de vochtige sauna’s. turkse stoombaden etc. Persoonlijk vind ik die ook lekker, maar…daar wordt ik iets benauwd van, door de vochtigheid. Niet dat ik er op dat moment last van heb, het is niet zo dat ik daar hijgend vanuit kom, maar ik merk dat ik meer moeite heb met genoeg zuurstof te krijgen , dan anders. Ene gesprek voeren in een dergelijke ruimte zou ik dan ook niet goed kunnen denk ik,.
Wat ook heerlij is aan een thermen, is dat je daar ook heerlijke verwarmde zwembaden hebt, en dan dus naakt zwemmen. Heerlijk, en dan het liefst als er gesneeuwd is!! De temperatuur verschil tussen het hele koude (want, sneeuw) en het warme van het zwembad, geweldig!!

Persoonlijk ben ik dus een fan van een sauna (of eigenlijk ene thermen, zoals thermen bussloo) en ben laatst nog met een collega geweest. Was heel gezellig. Persoonlijk ben ik niet zo bang om een bekende tegen te komen, want ja, niet alleen ik, maar ook de ander is dan naakt he, (das toch de voornaamste reden waarom mensen gee bekende tegen willen komen) en ik heb geen problemen met naakt (komt misschien doordat ik in de zorg werk en van alles eigenlijk al wel heb gezien?)
dus het boeit mij eigenlijk niet echt als ik een bekende tegenkom. Tja, we zijn allemaal hetzelfde, hebben allemaal hetzelfde, alleen de 1 is wat goed gevulder (lees dikker/groter) dan de ander.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik laatst dus wel voor het eerst een moment had, dat ik dacht, dit vind ik niet leuk!! Hahahahaha, was dus met een collega naar de sauna en we hadden een hamam massage van een uur besteld, worden we opgehaald door de masseurs, echt twee super leuke mannen!!! Echt, werd spontaan rood , want je moest helemaal naakt op die tafel liggen, af en toe omdraaien, zonder echt handdoeken om je heen ofzo, dus dat vond ik eigenlijk wat minder hahahahahahaha, maar de massage was wel echt heerlijk!! En vooral op het einde dat diegene je haren gaat wassen, tis maar goed dat ik getrouwd ben…hahahahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ooo, ik heb nu echt zin in de sauna en een massage.

Helaas heb ik de tijd er niet voor (of ik neem hem niet ).
Als ik ga den met mijn man, een vriendin of mijn moeder. Ik persoonlijk vind een vochtig heerlijk en mijn moeder een hete droge. Wat ik super vind vaak is de opgooi. Ik ga naar Nederasselt en daar hebben ook een keer per dag een opgooi. Maar soms hebben ze er ook geuren die ik minder vind.

En gewoon tussendoor even een keer lekker wat drinken en eten . Even thuis vergeten en het werk.

Laat het over je heen komen. Als je het in de cabine niet meer uit houd er uitgaan, maar probeer 8 minuten te blijven zitten. En vergeet niet (hoe verschrikkelijk het af en toe ook is) te koelen met koud water, een bak is het makkelijkste, er snel in, hoofd onder water en er snel uit.

Veel plezier

@Woezel, zelfs ik krijg rode oortjes

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Woezel@ na jouw verhaal te hebben gelezen, krijg ik reuze zin om dit een keertje te gaan doen!

Ik zou dan in Bocholt ( Bahia) gaan, van ons uit ong. 10 min rijden. ze hebben er een subtr. zwemparadijs voor ieder wat wils, en een apart sauna gedeelte .
(9 verschillende ofzo) Kans dat je hier bekenden tegen zou komen , is ook wat groter, want weet veel mensen bij ons uit dorp er heen gaan.

Nu ben ik niet zo preuts ofzo, dat ik dat niet durf, want net als Woezel omschrijft, we zijn allemaal hetzelfde de een wat voller dan de ander haha
Ben ooit 1 keer in sauna geweest (die zat in een vakantiehuisje) maar waarschijnlijk
niet goed afgekoeld, kreeg daarna ENORME hoofdpijn!
Schoonzusje zei al, dan heb je niet goed genoeg afgekoeld, dmv koude douche.
De angst dat dit weer gebeurd is groot. maar het lijkt me gewoon zooooo
ontzettend lekker ontspannend.

En de prijs van de sauna in Bahia zijn vlg. mij niet duur: rond de 20 euro voor de hele dag!

Denk er serieus over na gewoon een keertje te gaan en het allemaal over me heen laten komen.
Wat nemen jullie dan extra mee , badslippers een een badhanddoek?
En misschien een flesje water ofzo?
Is dit voldoende?

je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Thermen bussloo is bv voor een helde dag zo rond de 25 euro. Ook niet echt mega duur.
En idd, afkoelen is heel belangrijk, dus zodra je een tijdlang in een sauna hebt gezeten, gelijk onder de koude douche, of bad, voormijn part steek je alleen je hoofd er in, en polsen en voeten, maar het is echt heele rg belangrijk dat die delen afkoelen, anders krijg je idd hoofdpijn!!

Badslippers en een ochtendjas mee nemen, heel handig. Je kunt een flesje wtaer mee nemen, of wat anders als je dat lekkerder vind, maar als je dan zin hebt in drinken , dan mag dat alleen bij de kluisjes, omdat je in het lounge gedeelte geen zelf gebracht spul mag eten of drinken. Das wel jammer, want dat soort dingen maken het juist duur. Want in de sauna is het belangrijk dat je goed blijft drinken en als je dat moet kopen ben je zo 15 euro extra kwijt. Zelfde geld voor eten. Maar het kan du wel, gewoon zelf mee nemen, en heb je dorst of honger, ga je even naar je kluisje en eet en drink je daar dat gene op!!

Het is echt de moeite waard, ik zou het zeker doen!! EN ik weet niet hoe het in bocholt is, maar bv bij Thermen bussloo, kun je bv een ontdekkings arrangement nemen , waar volgens mij lunch en en drankje enzo er bij in zit, kost ongeveer 55 euro. Is in ieder geval goedkoper dan als je alleen entree doet en appart gaat eten en drinken. Gewoon even op internet rond struinen voor prijzen!!

liefs woezel

Wat heerlijk Woezel@ heb gisteravond meteen op Thermen Bussloo gekeken.
ligt in Voorst he? vlg. routeplanner van ons huis ongeveer 45 min. rijden, dus valt nog mee (54 km)
Wat een luxe allemaal zeg, en wat en keuze in arrangementen enzo.
Wauwie…

En de prijzen valleen vlg. mij ook nog mee? (vind niet overdreven duur ofzo)
Als ik zie dat hotstone bij DA drogist in ons dorp 50 euro kost voor 45 min. ofzo.

Je hebt zo’n Hamam arrangement gedaan met je collega? Wat houdt dat precies in?
En je schreef al bloot te moeten, voor de massages.
Ik zou ook ff zoiets hebben van … slik…

Als Sauna kenner, welke sauna’s zou je / zouden jullie mij adviseren om mee te
beginnen? Heb wel eens gehoord, dat je ook maar met 1 of 2 moet beginnen als je een dag gaat, niet teveel.

Laatste week vakantie, … nog heerlijk genieten…

Ohhh heerlijk, ik ging in Den-Bosch en Oss veel, vooral toen ik zwanger was (eerste 20 weken helaas daarna niet meer, geen Sauna’s in Malawi) heb er echt van genoten, oohhhh en ik ging vaak met mijn moeder of zus, dat ik iemand tegenkom die ik ken, kan me eigenlijk weinig schelen, maar goed wij zijn best wel blote billen lopers thuis, hahahah denk dat J dat ook van mij heeft overgenomen!

Heerlijk! Ik ga altijd met mijn vriend. wij houden meer van de droge sauna, zonder geurtjes. Maar dat zul je zelf moeten ondervinden. Je kunt ook wel vaker dan 1 of 2 keer gaan hoor, begin eerst onderaan en kijk hoe het gaat!

veel plezier!

Groetjes mama Jade

Wij hebben toen alleen een ontdekkingsarrangement genomen, met als extra een hamam massage. HeerlijK!!
En de Prijzen vallen idd heel erg mee, bij Thermen Bussloo als je het met anderen gaat vergelijken.
Je hebt zoveel verschillende soorten bij Thermen bussloo, even denken hoor, welke zou ik aanraden. De sauna (vochtige) met bergkristal is een leuke, kun je je ook scrubben, heerlijk!!
En je hebt daar een kleuren therapie ruimte met allemaal waterbedden. Ook erg lekker!! Buiten heb je ook verschillende sauna’s maar wat ik je zou adviseren is om niet in de warmste te gaan (van 90 graden) ik zou zo rond 60/70 gaan zitten als ik jou was. En bij de balie aangeven dat je voor het eerst komt, dan krijg je een rondleiding. Ik zou dus een vochtige proberen en een droge, en tussen door lekker loungen / zwemmen. En het lounge gedeelte daar, echt Heerlijk, veel mensen vallen daar ook in slaap, zo lekker zitten die banken/stoelen bij de openhaard!! Iedereen ligt ook languit daar, dus je komt zwaar relaxed weer terug!!

Oh en ja, Thermen Bussluu ligt vlak bij Voorst. Ligt tussen Voorst en Zutphen in!!

liefs woezel