hoi lieve andere mamas op dit forum, sarah is 2,5 en al sinds een paar weken elke luier droog , we nodigden haar sinds vorige zomer uit om te proberen en heel geleidelijk gingen er steeds meer plasjes in de wc Poepen deed Sarah nog wel steeds in de luier. We hebben Sarah verteld dat als alle plasjes in de wc of het potje gaan dat ze dan geen luier meer om hoeft. Vorige week donderdag was het zover, geen luier meer!! Oh wat was ze trots , en wij ook natuurlijk. Nu is ze dus al een week zindelijk, alle plasjes keurig in de wc, ook
s nachts houdt ze het keurig op. Maar waar we even niet aan gedacht hadden, we gingen er gewoon van uit dat ze ook wel op de wc of het potje zou poepen. Niet dus. Ze zegt dat ze niet wil poepen , niet hoeft te poepen, niet kan poepen. Ze doet haar plas en "vliegt " weer van de wc af. Ondertussen zit ze bomvol , eet nog maar kleine beetjes, wat nu? Het dilemma is hoe kan ik haar nu aan het poepen krijgen. Als ik met haar erover probeer te praten klapt ze dicht, geeft sociaal wenselijke antwoorden maar ik krijg geen hoogte waar de schoen wringt. Vandaag heb ik haar gevraagd of ze haar hoopje in de luier wil doen en haar de luier maar omgedaan maar dat vond ze ook verschrikkelijk. Toen ik haar net naar de KDV bracht fluisterde ze tegen me niet aan de juf zeggen dat ik luier aan heb hoor
. Ik kan wel janken, ze zit er blijkbaar mee. We dringen niet aan of zo maar ik zal toch wel íets moeten? Zou belonen met iets helpen ??
Kunnen jullie me vertellen wat jullie denken ? Heeft iemand tips, ideeen ? Ik hoop op jullie reactie,
groetjes, Erika
Gewijzigd door - mamavansarah op 21 Jan 2010 11:00:00