Sarah heeft een vlekje

Hoi allemaal,

Sarah heeft op haar schouderblad een ronde vlek van ongeveer een cm. Hij is niet echt rood, meer wat ruwer. Lijkt alsof het een soort moedervlek is maar dat huidskleur. Ze heeft het al wat langer, hoe lang weet ik niet meer precies, maar zeker meer dan twee weken. Hij valt ook niet zo erg op, maar nu met het warme weer is het ietsjes opvallender. (misschien heeft ze het altijd al gehad en is het met dit weer wat duidelijker…?)
Eigenlijk lijkt het of dat stukje ooit verbrand is geweest.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Het verandert niet, qua kleur of grootte.

Weet iemand wat het is? Geboorte vlekje ofzo? Ik moet over 2 weken naar het cb, zal ik het dan aankaarten of eerder naar de huisarts?

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Eczeem? Klinkt als iets wat Erik laatst op z’n gezichtje had en dat waren echt van die droge plekjes. Bij hem was het een reactie op iets te veel hagelslag per dag

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Zoals je het omschrijft lijkt het op een plekje die Tim laatst op zijn gezicht had. Net als Erik vlakbij zijn mond. Bij Tim bleek het uiteindelijk van de klitteband op zijn jasje te zijn. Het zou dus kunnen dat het bij haar ook ergens een allergische reactie op is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Dank jullie wel
dom van mij, ik heb niet eens gedacht aan eczeem of allergie. Maar ja, als hypochonder denk je altijd aan iets erg…
Alleen weet ik niets van ecceem, zou dat niet minder moeten worden? En kan dat op één en dezelfde plek blijven zitten?
Mijn buurvrouw met een hele hoop kleinkinderen heeft er ook even naar gekeken en die zei dat het niet vreemd eruit zag. Ik denk dat ik het gewoon over twee weken even aankaart bij het cb, mits het plekje erger wordt.
Groetjes, Boukje

Heeft de vlek wel een lichtrood of roze randje? Dus met andere woorden, lijkt het of er een soort lijntje om de vlek zit?

In dat geval kan het namelijk een plekje van een schimmelinfectie zijn. En als dat het is, dan is de stap naar de huisarts verstandig om bijv. Daktarin crème te krijgen om de vlek te behandelen.

Groetekes, Sje

Nee, dat niet. Gelukkig
Het lijkt heeeeeeeel flauwtjes op psoriasis. Maar dan echt heel flauwtjes!!! Dat is het zeker niet, ik ken mensen die het hebben. Ik zeg het meer om me wat beter uit te drukken.
Maar droog en schilverig dus.
Ze heeft er verder ook geen last van.
Ik zit nu wel te denken dat het me opviel zo rond de tijd dat ik pap en groente maaltijden ben gaan geven, dus misschien toch een allergische reactie. Maar wanneer moet dat dan weg gaan?

Normaal gezien gaat een allergische reactie weg als ze niet meer in contact komen met hetgeen waar ze allergisch voor zijn.

Zolang de vlek niet groter wordt, zou ik me geen zorgen maken denk ik. Gewoon over 2 weken als je op het cb bent even navragen en dan hoor je vanzelf of het verstandig is om de huisarts er even naar te laten kijken.

Omdat het een wat ruwige vlek is, zou je wel bijv. dun in kunnen smeren met sudo ofzo.

Groetekes, Sje

Probeer toch eens na te gaan waar het eventueel een reactie op kan zijn. Het zal pas weggaan als ze niet meer in aanraking komt met hetgeen die reactie veroorzaakt. Bij Erik smeerde ik met dermalex repair crème voor atopisch eczeem (kon een gratis proefmonster bestellen op de site van dermalex) en dat hield het vettig. Nu hij niet meer dagelijks hagelslag eet, zijn de plekjes weg.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker