Sapje en tussendoortjes

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag. Mijn zoontje is nu 6 maandjes en 1 dag oud. Ik geef al bijvoeding sinds 4 maanden (alleen nog geen groenten, heb het gisteren opnieuw geprobeerd maar nog steeds neemt hij het niet ) Ik wil nu ook sap en tussendoortjes gaan geven alleen weet ik niet wanneer ik dat kan geven. Ik geef 4 keer per dag bv.

Mijn schema is als volgt:
7.00 Bv
8.30 Pap met evt. fruit erdoor
12.00 Bv
12.30 Fruithapje
16.30 Bv + fruit
20.30 Bv+ pap

Moet ik nu mijn hele schema omgooien? of moet ik de tijd wat langer uit laten lopen voordat ik weer bv geef? Ik ben bang dat het verkeerd afloopt. ik durf op dit moment nu niets te doen maar dan het schema te blijven volgen die ik nu heb.

OF… vinden jullie dat ik mij eerst moet focusen op de groentehapjes, zodat hij het uiteindelijk aanneemt, want het is heel belangrijk dat hij nu groenten gaat beginnen te eten.

Iemand enige tips?

waves

Hoi,

Volgens mij heeft hij die 4x BV nog wel nodig.
Vind alleen dat je best veel fruit geeft.
Senna krijgt 1x per dag fruit.

Misschien is dit een handig schema.
7.00 BV
8.30 Pap
11.00 Fruithapje
12.30 BV
15.00 Limo + tussendoortje
16.30 BV
20.30 BV + Pap

Maar goed dit is maar een idee, weet niet hoeveel hij van een fruithapje eet, maar anders zou je als tussendoortje ook een beetje fruit kunnen geven, of iets van soepstengel, biscuit oid.

En groente gewoon steeds blijven proberen, 4 dagen een smaakje.
Senna vond worteltjes niks in het begin, de bloemkool daarentegen weer wel.
Dit moet je een beetje uitvinden.

Nou succes ermee!
Groet Vanessa.

Gewijzigd door - mamievansenna op 23 Nov 2007 12:09:22

Ze hoeven nog geen sapjes perse bij te hebben, daar zou ik geen schema voor omgooien. aan bv hebben ze echt genoeg en fruit en de groente zou ik gewoon aan blijven bieden. Komt vanzelf.
Wij geven Lieke wat sap om vast te oefenen maar hoeft echt nog niet perse.
Wij geven dit een een tuitbeker met zachte tuit en gaat steeds beter. ze heeft het al door!!!
Wij geven dit tegen 13.00uur en om 15.00
Veel drinkt ze er niet van hooguit 30 maar dat hoeft ook niet heeft het echt nog niet nodig!

groetjes Gytha

Ik kan je vertellen dat Vincent van eten houdt, dus kan hij vaak wel een potje leegeten heheh. Natuurlijk merk ik gauw wanneer hij niet meer wilt
Laatst dat ik hem gemeten en gewogen had was hij, 72 cm en 8,5 kilo, hij groeit redelijk hard. Ik weet niet hoeveel hij nu weegt en hoelang hij is. Dat kom ik a.s. maandag te weten

Wat betreft het geven van een sapje, als het nog niet echt nodig is (volgens Gytha), dan hou ik het gewoon op borstvoeding Het schema ziet er wel goed uit Vanessa Ik kan er wat mee als ik het wil aanpassen. (ik zie het dus als een goede voorbeeld)

Bedankt voor de reacties dames

Groetjes van Christina, Yngve & Vincent

P.S Heb vandaag als groentehapje, aardappel, wortels, spaghetti met kip (gepureerd) gegeven, met een beetje moeite heb ik toch 3 theelepeltjes kunnen geven om mee te beginnen Hopelijk gaat het morgen nog beter!

waves

als je qua groente hap nou eens gewoon een 4 maanden potje worteltjes of die andere haalt

da’s één smaakje! lekker warm maken en geven en laat hem wennen!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hallo Christina,

Ik zou ook eerst de groentehap laten wennen. Sapjes kan je na het fruithapje geven, je moet er niet je schema voor omgooien. Het komt gewoon tussendoor. Maar de groente zijn belangrijk vanaf 6 maanden. Hier moeten we ook een nieuwe smaak 3 dagen aanbieden voordat ze alles opeet… Soms niet makkelijk! Maar we komen er wel!

Groetjes,

Tamara

Hoi hoi,

Heb vandaag het groentehapje van 4 maanden gegeven, en die gaat er zo in!! Ben ik even blij dat ik het heb gekocht, nu hoef ik mij geen zorgen meer te maken!
Hopelijk neemt hij later ook andere soorten aan

Bedankt voor de reacties dames!!

waves