Sanne mag niet naar de dokter

Over het algemeen was ik best tevreden over onze ha maar vanochtend is daar verandering in gekomen.
Al 2 weken heeft Sanne last van een vreselijke luieruitslag. Alles geprobeerd, want we hadden er al veel ervaring mee. Nu is het zelfs zo dat het zich uitbreidt naar de buik. Sanne slaapt heel slecht, ik lig nu al 2 weken op de bank zodat Frans niet wakker word van Sanne. Ik heb het nu lang genoeg aangezien, sanne moet huilen als ze plast en poept want dat doet vreselijk zeer. Ik heb dus vanochtend de HA gebeld voor een afspraak. Ik kreeg het toch niet voor elkaar. Ik kwam niet verder dan een telefonisch consult van de assistent. Nu hebben ze wel een receptje uitgeschreven wat ik vanmiddag kan ophalen maar toch… Ik wilde erg graag dat hij even keek. Vanuit mijn keuken kijk ik zo op zijn praktijk. Dus het is echt geen moeite.
Ik baal echt als een stekker. Ik weet dat het een beetje een warrig verhaal is, maar ik vind het echt erg. De assistent vertelde mij dat de dokter het al druk genoeg had. Want iedereen wilde voor de feestdagen nog eventjes zijn pijntjes laten zien. Toen ik boos zei dat ik daar niets aan kon doen en dat vooral mijn dochtertje van anderhalf daar geen boodschap aan had antwoorde ze dat ik maar moest wachten hoe het recept werkte en als dat niet ging moest ik maar bellen voor een afspraak. Want dan was het zeker iets anders dan de gewone uitslag. Nu vraag je me wat…
Als ik de HA tegenkom, (woont verdorie hier tegenover en is bevriend met mijn schoonouders) dan kan hij wat van mij verwachten
maar goed m’n hart is weer gelucht en ik houd jullie op de hoogte want hier blijft het niet bij.

Liefs Kristel

Bedoel je in een pot met een soort behangplaksel gemaakt met maizena?

Enne even over de huisarts.
Wij wonen in een klein dorp en natuurlijk is het niet zo dat ik de HA mag claimen voor sanne. Maar ik heb eigenlijk niet het volledige verhaal verteld zie ik nu.
Vorige week kwam hij op de koffie bij mijn schoonouders die op dat moment op Sanne paste. Hij heeft het gezien en heeft gezegd dat ik langs moest komen als het erger werd (en toen bloedde het eigenlijk al heel erg)
Dus… dat heb ik vandaag geprobeerd. Ik ben gewoon boos en dat zal zo wel weer zakken.

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 13 Dec 2004 11:52:52

Maar heb je dat laatste dan ook tegen de assistente gezegd?
Dat hij haar vorige week gezien heeft en gezegd heeft dat je langs moest komen als het erger werd?
Dan moet ze je er toch wel tussen zetten voor een afspraak?
Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt hoor.

Groetjes, mamma van Stephan

tja als het luieruitslag is dan helpen die middeltjes wel maar als het een schimmelinfectie is geworden moet je er wat anders opsmeren en dat kan alleen een huisarts beoordelen!

groetjes Kim, mama van

en

Ik heb alles al geprobeerd behalve het middeltje van Elly. Die calendula zalf heb ik ook in huis maar die hielp ook niet.
Ik heb trouwens nog een keer gebeld en kreeg de HA zelf. Hij hoorde mij aan (kon me niet inhouden) en we hebben afgesproken het middeltje vanavond en morgen te smeren. helpt het, dan is het goed en anders dan hoef ik maar te bellen en dan kan ik woensdag terecht. Hij heeft trouwens gezegd dat het hem speet dat ik met zo’n rotgevoel ben opgezadelt. Dus ik ben weer tevreden.
Ik hoop dat het snel beter gaat met Sanne.
Want ik heb het echt met haar te doen.
Maar ik denk dat ik toch maar moet gaan proberen om Sanne zo snel mogelijk zindelijk te krijgen, aangezien het steeds erger word. Al is Sanne er eigenlijk niet aan toe. Maar ja, je moet wat denk ik dan.

Liefs Kristel

Tja, de keuze van de luiers is ook erg belangrijk.
Wij zitten gewoon vast aan de luiers van pampers, maar
die van het kdv zijn ook goed. maar die zijn alleen verkrijgbaar
bij bepaalde groothandels. Ze gaan het voor mij navragen.
Maar ik zit nu toch te denken aan katoenen luiers.
Want wat ze nu heeft is gewoon te erg.

Liefs Kristel

a arme sanne wat verselijk als je je zo machteloos voelt en gelukkig dat je de ha zelf gesproken heb .ik hoop voor jullie dat het gauw over gaat heel veel beterschap en knuffels voor sanne

groetjes marielle mama van tanja

Ik heb het receptje opgehaald en het blijkt schimmeldodend spul te zijn.
Hij vermoedde toch een schimmelinfectie.
Ik hoop dat het werkt.

Liefs Kristel

Parfenac, heb je dat al eens geprobeerd?
Lisa heeft 1 schimmelplek op haar bil en die komt telkens terug. Miconazol (daktarin) helpt niet echt, maar nu smeer ik er parfenac op en dat gaat goed.

Maar ik zou eerst het middeltje van de huisarts proberen. En hopelijk is Sanne snel zindelijk dan is ze er snel vanaf.

Ik ben zelf doktersassistente geweest en gelukkig had ik een hele makkelijke baas, die ziet echt iedereen hoe druk hij het ook heeft. Nu zitten we samen met een andere huisarts en die is niet zo makkelijk, maar gelukkig ben ik nu praktijkondersteuner en geen assistente meer.
Ik vind het persoonlijk heel raar van jullie assistente dat ze je geen afspraak heeft gegeven, een kind met bloedende luieruitslag is voor mij altijd een reden om door de huisarts.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

De reactie van die assistente vind ik dus echt ongehoord. Ik had echt meteen terug gebeld of was er zelfs heen gegaan. Ik woon ook in zon klein dorpje en onze huisarts is ook onze overbuurman. Tot nu toe moet ik echt zeggen dat we echt geboft hebben met zon toffe huisartsenpraktijk hier, er zitten wel 2 huisartsen in. Ben blij dat je meteen een zalfje hebt gekregen, hopelijk werkt die gauw. Want een kleintje die er echt zon last van heeft is echt niks. Zielig voor haar en voor jullie. Wel erg tof dat ie zijn excuses aanbood dat ze jouw met zon rotgevoel opzadelden.
Hopelijk gaat het nu beter succes !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Tja, we zijn nu een paar daagjes verder en
eindelijk kunnen we wat verschil zien.
Vannacht heeft Sanne eindelijk doorgeslapen.
Dat was voor de eerste keer sinds een maand.
Natuurlijk lag ik de hele nacht wakker, mijn slaapritme is helemaal naar de gossiemijne.
Maar dat komt wel goed.
Nu had ik een vraag aan iedereen die weleens
te maken heeft gehad met een schimmelinfectie.
Hoelang kan dat duren en kan je parfenac
net zo smeren als zinkzalf.
Want die schimmeldodende troep die
Sanne heeft, doodt de schimmel maar beschermt niet. Dus nu weet ik niet wat te doen.

Liefs Kristel

Hoi Kristel,

Wat fijn dat het nu eindelijk wat minder wordt!!!
Enne…dat ze weer een keer heeft doorgeslapen, heerlijk!

Wat voor zalf heb je van de huisarts gekregen eigenlijk?

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 17 Dec 2004 19:54:50

Ik heb er zelf wel eens last van gehad ( na de bevalling van het kraamverband )en had toen een zalf waarvan de huisarts zei dat ik die twee dagen langer moest doorsmeren als het over was omdat sommige schimmelinfecties hardnekkig kunnen zijn. Misschien daarna als bescherming sudocreme of zo ? Kun je denk ik ook effe bij de apotheek navragen voor de zekerheid.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

toen sofie die schimmelinfectie op haar billen had dede we eerst deschimmeldodende zalf erop en daarna een dikke laag zinkzalf, zo werkt de onderliggende zalf prima en de zinkzalf zorgt ervoor dat de urine zich niet verder kan bijten .

groetjes Kim, mama van

en

Dank je wel voor de tip.
Ik ga het meteen doen.

Liefs Kristel

Parfenac kan je hetzelfde smeren als die zalf van de huisarts.
Maar ik ben blij dat het al iets beter gaat.
Heel veel sterkte met je waardeloze slaapritme.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).