Sanne huilt zichzelf in slaap wie heeft er tips?

Al vanaf haar vierde maand huilt Sanne zich in slaap. Hartverscheurend klinkt het gehuil door de babyfoon maar ervaring heeft ons geleerd dat je haar er niet uit mag halen want dan slaap je de hele nacht niet meer. na een half uurtje huilen valt ze in slaap. Ze doet dit ook als ze overdag naar bed moet. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik neigingen krijg haar toch te halen want het lijkt steeds erger te worden. Om dit te voorkomen vraag ik jullie of jullie tips hebben om Sanne wat rustiger in te laten slapen. Hellllllup

Liefs Kristel

weet niet hoe oud ze is maar misschien inbakkeren

Ze is 8 maanden oud. Is dat niet erg moeilijk dat echte inbakeren.

Liefs Kristel

nope laten huilen! kind is aan het verwerken, wat ze ook moet verwerken, laat lekker janken… ik weet het is hartverscheurend maar laat lekker huilen hoor, je weet nu het is met half uur voorbij en daarna is het ook echt over, dus mijn advies, ze heeft het nodig dus laat lekker huilen

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Ben het wel een beetje met Kim eens.
Huilen is nu eenmaal het enige waarmee ze zich nu kunnen uiten.
En het is op zich ook wel goed hoor, huilen.
Ik weet dat er mensen zijn die er anders over denken maar ik heb van iemand gehoord dat het ook goed is voor het zenuwgestel.

Mocht het nu echt heel erg worden kun je misschien nog wel inbakeren. Op het bureau kunnen ze je dat ook wel vertellen, maar zo te horen is dat niet echt nodig.
Het is niet moeilijk in ieder geval.

Succes en sterkte!

Groetjes Mim

Ik persoonlijk dank dat ook al die tijd al.
Maar het lijkt wel of het erger word, i.p.v. minder. Dat huilen op zich vind ik geen probleem. Zal ze als ze langer huilt dan normaal misschien weer een sprongetje maken?

Liefs Kristel

Misschien wel.
Het blijft moeilijk. Misschien wil ze meer dan ze kan en verwerkt ze als ze gaat slapen.
Dat is toch een rustpunt.
Als ik ergens mee zit zal ik ook eerder voor ik slapen ga daar over piekeren.
Doen we dat niet allemaal?
En tsja, zo’n kleintje heeft maar een manier om te uiten, huilen.

Groetjes Mim

Tsja…het lijkt me super vervelend om haar zo hartverscheurend te horen huilen maar ook ik heb idd gehoord dat het HUN manier is van dingen verwerken.
Gelukkig heeft Stephan er geen last van.
Ik denk dat ieder kind de dag op zijn eigen manier verwerkt.
Stephan hoor ik bijv. nog weleens een tijdje mompelen, kletsen en/of zingen voordat ie in slaap valt.

Dus hoe moeilijk het ook is, ik zou haar denk ik ook dat half uurtje laten huilen.
Maar nogmaals: ik zou het toch wel heel moeilijk vinden hoor, vooral ook omdat je zegt dat het érger lijkt te worden.

Succes ermee!

Groetjes, Bianca

met deze leeftijd zeg ik ook nee laten huilen, sommige kinderen huilen zich gewoon in slaap, jordy deed dat nooit als die huilt moet ik er echt naar toe anders raakt hij echt van streek, Roy niet, die huilt heel vaak als hij naar bed gaat, eerst was dat wel een half uur, nu hooguit 5 min, maar even huilen doet ie altijd wel…

dus ook mijn advies is laat maar even huilen

tis niet leuk kan er ook slecht tegen. klinkt heel hard ik zet 10 min de babyfoon heel zacht, ik luister dan om de 5 min na die 5 min is ie nu altijd stil

succes Tries

Liefs Tries

ook ik vind laten huilen erg moeilijk, maar uit ervaring heb ik nu geleerd dat het toch het beste is. mijn zoontje van 5 maanden die wil ook nog wel eens huilen als hij naar bed moet , maar ik heb dagen gehad liet ik hem 10 min huilen haalde ik hem weer naar beneden, viel hij weer bijna in slaap, bracht ik hem weer naar boven. zo ging dat wel vier vijf keer. nou ik werd er helemaal gek van. op een gegeven moment dacht ik nu bekijk je het maar even want je neemt me in de maling. na hem te laten huilen is hij toch in slaap gevallen. met dit voorval in mijn gedachte laat ik hem tegenwoordig huilen. voor het kind en mij rustiger en duidelijker. maar het blijft moeilijk!!! sucses hoor. en sterkte ermee. groetjes maup

Samantha doet dat ook altijd al vanaf 7 maanden, gaat ze eerst tussen de 5 en 30 min haal hard krijsen! Dan heb ik niet eens een babyfoon nodig ik hoor haar dan beneden zonder babyfoon aan Dus ik laat de eerst 20 a 30 min de babyfoon uit en daarna zet ik hem pas aan, want anders hou ik het niet vol en haal ik haar uit en dan kunnen we slapen wel vergeten. Vind het wel zielig maar anders slaapt ze idd ook de hele nacht niet.
Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze meestel de hele nacht door en soms wordt ze wel eens 5 tot 10 min wakker en gaat ze huilen en vervolgens weer veder slapen.

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl

Maureen, dit klinkt wel heel erg hetzelfde, maar sanne slaapt 's nachts wel door.
Nu heb ik (foei foei) toch een paar dagen geleden haar uit bed gehaald. Ze was met haar hoofdje tegen het hoofdeinde aan het bonken. Ging me iets te ver. Raar maar waar, de rest van de avonden huilt ze nog wel maar niet meer zo lang als eerst. Zelfs een paar keer zonder te huilen. Misschien word het beter, misschien ook niet, ik ben zeer benieuwd. Ik ben trouwens heel blij dat jullie zo gereageerd hebben meiden, want natuurlijk weet je dat je haar moet laten liggen maar alleen al het meeleven dat jullie tonen en het begrip, sterkt me toch. Dank jullie wel

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 27 Jan 2004 09:54:01

Jippie, vanavond naar bed gebracht, geen probleem. Meteen stil. We weten niet wat ons overkomt.

Liefs Kristel

joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
ga zo door wijffie!

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Lekker!!! Het begin is er!!
Gewoon doorgaan, dat hebben we met Shakira ook gedaan.
Het was eerst een half uur huilen, later werd het steeds minder en nu is het ok!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)