Sanne haar CB verhaal

Afgelopen dinsdag was het weer zo ver.
's middags vrij gevraagd voor het cb van Sanne. Keurig op tijd (13.30 uur) wandel ik met mijn vrolijke dochter naar binnen. Speeltje mee, handdoekje mee etc. Zegt de assistent vrolijk tegen mij: Tjonge Kristel het ziet er naar uit dat jullie de eerste zijn.Vrolijk lopen we door naar de commode om de gebruikelijke ontkleding, wegingen en metingen te doen. Roept de assistent tegen ons dat ik beter even kan wachten want de arts is weggeroepen voor een spoedgeval (er is maar 1 arts). Ik heb Sanne dus op de commode gezet, speeltje gegeven en mijn geweldige meid begint vrolijk te spelen. De assistente kletst er vrolijk op los (was eerst onze wijkverpleegkundige maar is overgeplaatst en viel nu in voor de echte assistente die ziek was). Om 14.00 uur nog steeds geen arts, dus maar even mijn vraagjes aan de ass. gesteld en ondertussen speelde mijn dochter lekker door. Het liep al aardig vol met andere kindjes dus we hadden genoeg afleiding. Wij moesten trouwens als enige naar de arts, de rest naar de verpleegkundige. De kinderen om ons heen waren aan het voetballen en het onvermijdelijke gebeurde. Zo’n jongetje die al ettelijke malen was gewaarschuwd, schiet per ongeluk tegen het hoofd van Sanne aan, die zich natuurlijk rot schrikt en het op het krijsen zet. Het was ondertussen al 14.30 uur geworden. Tot die bal had Sanne zichzelf goed vermaakt en dat is niet niks voor zo’n kindje. Komt er een moeder op me af, vertelt ze me dat ze me echt goed begrijpt. Zo’n huilbaby was immers niet alles. Terwijl zij ook al een half uur aanwezig was. Nou ja, ik zou ook huilen als er een voetbal tegen mijn hoofd werd getrapt. Eindelijk om 15.00 uur werden we geholpen. Natuurlijk was Sanne na 5 min. al gestopt met huilen en ik nam een vrolijke baby mee de kamer binnen. Blijkt ze eerst maar een halve kilo te zijn aangekomen, vervolgens was ze niet veel gegroeid en toen stopte de arts ook nog zo’n apparaat in haar oren om te kijken of ze schoon waren. En voor de eerste keer maakte ik mijn dochter mee dat ze echt in paniek was. Wat was dat ziellig. Ze had de hele middag zo haar best gedaan en nu dit. Ik nam dus een baby mee naar huis die thuis nog ruim een half uur heeft nagehikt (jullie allemaal bekend) van het huilen. Dit was me echt nog nooit overkomen. Het CB heeft wel zijn excuses aangeboden voor de vertraging maar dat deed me helemaal niets toen ik om 15.30 uur naar huis ging. Natuurlijk konden ze er niets aan doen maar toch…

Liefs Kristel

zoooooooooooo lekker dan zeg jeetje 1 1/2 uur gewacht to je geholpen werd jeetje knap dat ze het uit gehouden heeft en dan nog een bal tegen haar hoofdje

en dan de arts die haar van slag heeft gamakt pff een middagje om ff niet te vergeten dan he jeetje

Pfffffffffffffffffff…
Jemig hé, wat een gedoe zeg!
Kan me voorstellen dat je baalde na 2 uur CB !
En dan die bal, ja, ik zou ook huilen dan! Wie niet?
En die arts die haar in paniek maakt…

Nou, gelukkig is het achter de rug nu.
En ze heeft zich zo te horen geweldig goed gedragen! Knap hoor!

Maarre…maken ze zich nou zorgen dat ze niet genoeg is gegroeid en aangekomen of valt dat allemaal wel mee?

Liefs, mamma van Stephan

Is niet erg, ze weegt nu 8 kilo met een lengte van 67 cm. Ze is gewoon een vrolijke, actieve baby. ze is kerngezond. Ik kreeg zelfs geen waarschuwing mee. En oh ja, ze mocht een fles (200CC) minder melk, mits ze een toetje eet.
Ik kan haar natuurlijk nu wel extra verwennen met een koekje, heeft ook wel iets.

Liefs Kristel

nou nou pff wat een verhaal zeg. kon me helemaal inleven hoe jij je gevoeld moet hebben. en inderdaad is het knap van je kindje dat ze zich zo goed gehouden heeft… tja en van die moeders om je heen op zo’n cb hoef je ook niet altijd te hebben hoor. dat zie je maar weer.

Fijn dat het zo goed gaat met Sanne!
Maar met zo’n klein kind hadden ze toch wel een nieuwe afspraak kunnen maken.
Das wel heel erg lang om te wachten!
Knap hoor Sanne!
Nog een paar jaar en dan pak dat rotjoch maar terug met zijn bal

Groetjes Mim