Sanne bang is voor een vingermuisje

Ja gekke titel, maar ik moest gisteren zo lachen. Ik was de krant even aan het lezen en ik zag vanuit mijn ooghoek dat Sanne elke keer een vingerboekje weggooide en gilde daarna. En maar wijzen. Bleek dat het een vingerboekje was. Daar doe je dus je vinger in een muisje en die loopt door het hele boekje heen.
Heel grappig. Alleen Sanne dacht volgens mij dat ie echt was. De schat. Ik heb het boekje gepakt en muisje geaaid en kusjes gegeven, maar mevrouw vond het niets. Ik heb zelfs haar handje gepakt en over het muisje heen geaaid, neeeeeeee gelijk wegtrekken.
Zou ze daar nu al besef van hebben? Dat muizen eng zijn?

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik denk niet dat ze besteft dat muizen eng zijn, maar meer dat DIE muis op dat moment eng is. Waarom weet ik ook niet, maar grote kans dat als ze echte muizen in de dierenwinkel ziet ze ze wel lief vind

Groetjes,

Michèle

Ik hoop ook dat ze er niet bang voor wordt, want we hebben hier op de boerderij genoeg. Ik hoop ook niet dat ze bang wordt voor spinnen,want daar is mama ook erg bang voor. Zul je net zien dat papa er dan niet is.
Op zich is ze nu erg wijs met dieren. Begint altijd te lachen als ze de poes en de hond en ons konijn ziet.
Dus als ze een echte ziet zal dat ook wel los lopen.

Maar ik vond het zo grappig!

groetjes Carolien

Haha, wat grappig!
Seth heeft ook zo’n boekje met een rupsje erdoorheen, en hij vindt hem helemaal geweldig

Hopen maar dat ze niet bang wardt

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@ Carolien, ik ben bang voor ganzen en wij hebben er een paar om de hoek bij ons. Ik probeer het morgan niet te laten merken. En mijn ma was bang voor spinnen, en ooit zat er een grote in ons huis. Heeft ze de stofzuiger gepakt en hem opgezogen. Maar ze was zo bang dat hij er uit zou kruipen dat ze de stofzuiger een uur heeft laten loeien. Ik was 3 of zo en ik wilde weten wat ze deed. Dus ze zei dat ze de stofzuiger aan het luchten was. Ik heb het echt nooit geweten dat ze er bang voor was. Inmiddels gaat het wel beter maar gelukkig wordt ze er niet van. Ha ha ha kun je nagaan hoe ze zich voelde toen mijn ex en ik samen gingen wonen en bleek dat hij een tarantula had

Groetjes,

Michèle

O ja ganzen zijn ook van die rotbeesten. Stofzuiger pak ik dan ook altijd, maar dan sta ik nog te trillen op mijn benen.

Ha ha ha wees blij een spin kun je opzuigen een gans niet Dan moet ik altijd 2 straten om…

Groetjes,

Michèle

Een tarantula! Aaaaah! Ik ben als de dood voor spinnen! Ik herinner me dat er, toen ik 2 (!) was een spin op mijn lakentje zat, die ging lopen. Ik riep om mijn moeder, want dat beest had poten zo dik als een luficer. Komt mijn moeder, maar die gilde zo, dat mijn vader kwam. De spin ging eraan, maar door mijn moeders angst heb ik het nu ook. Toen mijn vriend op zakenreis was, kroop er een gruwel over het kleed. Ik heb eerst gegild, toen heb ik hem met een laars minstens 10x geslagen. Hij was zo plat als wat, maar ik durfde hem niet op te pakken omdat ik bang was dat hij nog zou leven (haha). Toen heb ik 'm met veel moeite op durven zuigen. Ik was nog steeds bang en heb een week een opgepropte handdoek in de slurf laten zitten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja heb ik ook Rainbow. Ze komen altijd weer terug na de dood tenminste in films wel.

Dat is het bij jullie, te veel films. Ik bedoel spinnen zijn heel nuttig, ze eten muggen en die zijn pas vervelend.

Nee hoor behalve ganzen (en die zijn gevaarlijk) ben ik voor geen enkel beest bang.

Groetjes,

Michèle

Pf… van spinnen wordt ik niet blij, maar muggen…
Die zijn echt heel vervelend!!
Ik kan er echt nachten van wakker liggen als ze rond mijn hoofd zoemen.
Terwijl ik de bulten zelf wel mee vind vallen.

Liefs, Anne

Hahahaha, RETURN OF THE GIGANT TARANTULA! Die moeten wij dan maar niet kijken he Carolien? Ieieieieieie! Voortaan bellen we Michele als er een kanjer binnen zit. Argh, ik ga echt janken als ik er eentje zie, zo bang ben ik ervan. Maar ieder zijn eigen angst. Een vriendin van mij is panisch voor wespen. Zaten we te barbecuen, rende ze echt om de 3 seconden van tafel omdat er een wesp kwam. Dat snap ik dan weer niet, maar ja!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh maar wespen moet ik ook niet hebben, maar dat komt omdat ik al erg allergisch reageer op een muggenbult dus ik wil niet weten wat er gebeurd als ik door een wesp gestoken wordt.

Groetjes,

Michèle

Even benieuwd naar zo’n boekje met een bewegend diertje erin? Wat zijn dat voor boekjes… wat moet ik mezelf daarbij voorstellen?? Ben niet blond hoor!

Wist je dat: je kindje vanaf zijn geboorte nergens bang voor is. Niet van dieren … Wist je dat als ze later wel ergens bang voor zijn dit komt door iemand die ze bang gemaakt heeft. Bijv: ik ben bang van katten. Als er een kat loopt, ga ik graag een blokje om of jaag hem weg. Als Jurian dit ziet denkt hij dat dit hoort en dat hij hier bang voor moet zijn. Dus nu houdt mama zich er groot en zegt heel braaf ‘oh kijk eens katje lief he…’. Ondertussen breekt het zweet met uit… maar ik wil niet dat hij bang is voor die simpele diertjes…

Angst bij kinderen zorgen wij dus zelf voor. Het klopt ook want mijn moeder was ook bang voor katten… Het is maar dat je het weet

Ha ha ha mini-boy, geef een gil als je bij mij op de koffie komt, zorg ik dat ze in de tuin zitten of zo

Maar het is waar de angst van onze kinderen wordt door ons veroorzaakt, hoewel niet helemaal, ik heb hoogtevrees maar mijn ouders echt niet hoor, op latere leeftijd gekregen dus dat kan ook een oorzaak van angst zijn, een traumatische ervaring.

Groetjes,

Michèle

@Miniboy, Dat is zo’n vierkant boekje waar in het midden in alle bladzijdes een gat zit en daar kruipt als het ware de muis door heen. Met het bewegen van de vinger, die je er aan de achterkant van het boekje in doet. Wij hebben dus Nico de muis. Maar wij hebben Sanne echt niet bang gemaakt. Dat zou ik ook niet leuk vinden. Het boekje lag gewoon nutteloos in haar plastic speelgoeddoos. Wel hebben we eens het voorgelezen alleen toen gaf ze er niets om, maar dat was alweer een half jaar geleden.

@Rainbow, als ik zo’n film zie met spinnen dan ga ik er geheid van dromen, en wespen heb ik ook niets mee. Vind het wel behoorlijk irritant als mensen er voor op de loop gaan. Heb ik meer last van die mensen dan van die wespen. Maar als je allegisch bent kan ik het me wel voorstellen. Volgens mij helpt het ook niets als je hysterisch loopt te doen.

groetjes Carolien

Haha, ik moet eggen dat ik ook behoorlijk bang ben voor wespen!
Ben ook al een stuk of 4 keer gestoken (terwijl ik niet door had dat er een wesp zat)
Maar ik probeer nu rustig te blijven als er een wesp bij me komt, maar als hij op me gaat zitten, dan breekt het zweet me echt uit! En moet iemand hem zo snel mogelijk weghalen!!
Ik ben zelfs een keer in de sloot gevallen door een wesp, haha!

@Mini-boy: Juist, zo’n boekje hebben wij ook! Alleen dan met een ruspje erin.

Liefs, Anne

in de sloot! dat moet een grappig gezicht zijn geweest.

Klinkt leuk die boekjes! Zijn die overal te koop… ik ken ze nl echt niet en kom regelmatig in de boekwinkel… Wie weet nog goed voor mama om haar fobie katten af te leren

https://webshop.libris.nl/Webshop/ProductImages/9789059207998.jpg

Dit is hem.