Sanne al heel wijs is

Het is me al eerder opgevallen, maar dacht dat het toeval was.
Gisteren nadat ik Sanne had opgehaald en thuisgekomen moest ik haar even verschonen van een poepluier. Dit doen we altijd even in de huiskamer, omdat haar kamertje te koud is vind ik. De luiertas heb ik altijd in de huiskamer staan en zeg tegen Sanne we gaan je even verschonen, want je hebt een vieze luier. En prompt loopt ze naar de luiertas en probeert die op te tillen (dit kan toeval zijn). Heb haar maar even geholpen want de luiertas was toch een beetje zwaar. Ik haal zo’n matje eruit zodat ze daar op kan liggen en Sanne bedenkt zich niet en gaat uit zichzelf er op liggen zo van doe maar even je ding. Stond versteld een paar dagen gelden deed ze dit ook, maar dacht er niet zo over na.
Na het eten mag ze altijd nog even spelen. Komt ze met een handleidingboekje aan van Suziki motor, zo van even lezen mama. Ik zie dat vind mama niet zo’n leuk boekje pak maar een andere uit je speella. Ze keek me even aan en ik zie haar denken. En ja hoor mevrouw loopt naar de la en pakt een boekje eruit. Toen die uit was zei ik pak nog maar even een andere. En ja hoor ging ze weer.
Geweldig. Ze begrijpt me al zo goed dus. Lezen vindt ze echt superleuk, alleen gaat ze wel erg snel de bladzijdes

o, ja nog even een vraagje geven jullie het toetje gelijk na het eten of wachten jullie nog even een half uurtje. Sanne krijgt meestal tegen 17.30 groente en om 18.00 toetje. Laat er meestal een half uurtje tussen zitten, Maar misschien is het ook wel een idee op het gelijk na de groentehap te doen. Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oh ze snappen inderdaad veel meer dan we denken ja. Als ik tegen morgan zeg we gaan weg gaat ze haar schoenen halen en dar jas en als die aan zijn gaat ze bij de deur staan.

Of als ze op gaat staan moet ze haar tul uitdoen en dan legt ze die netjes bij der doeken neer. Op het kdv als ze zeggen dat ze op gaan ruimen staat zij als eerste te helpen dus ze zijn heel slim. Ze doen soms wel alsof ze dom zijn hoor

En Morgan krijgt zltijd na der eten der toetje althans als ze zit te klooien moet ze wachten tot een van ons klaar is of beide en anders wachten we op haar.

Groetjes,

Michèle

Leuk he hoeveel ze al begrijpen op zo’n jonge leeftijd. Tim is niet zo’n praten ondanks dat we al vanaf zijn geboorte tegen hem praten. Hij kan wel wat woordjes, maar verder is het alleen nog maar brabbelen. Tim is natuurlijk al een stuk ouder, maar op die leeftijd begreep hij ook al heel veel. Idd dingen als pak maar een boekje en later ook als ik zei zullen we naar buiten gaan dat hij zijn schoenen pakt of als ik zeg waar is je jas dat hij zijn jas gaat halen. Of dingen die ze aan papa of mama moeten geven.

Gisteren ging ik Tim ophalen bij de creche en toen vergat ik zijn tas die nog aan de kapstok hing. Tim had zijn jas al aan en we lopen naar de deur. Eenmaal bij de deur kijkt Tim nog eens achterom,loopt naar de kapstok en pakt zijn tas ervan af en loopt weer naar me toe. Echt zo schattig hoe hij er dan bij kijkt. Zo van kijk eens we waren mijn tas vergeten.

Weet niet vanaf welke leeftijd het normaal is dat ze dit begrijpen. In ieder geval erg goed van Sanne dat ze die dingen al begrijpt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Leuk zeg. Als ik Sanne haar jas pak dan zet zij het op een lopen.
Echt een thuisblijvertje. Papa en mama zijn net zo.

Groetjes Carolien

oohh ja hoor ze weten het dondersgoed! Mijn dochter was 1 jaar en 1 week, weet het nog een stond in de winkel te wachten op gesnede brood, vroeg ik haar; kun jij daar even voor mama een zak bruine bolletjes pakken (in het engels) en ze loop er heen en pak een zak en doet het mooi in mijn mandje, de vrouw die achter mijn stond kreeg bijna een hartverzakking, vraagt ze; hoe oud is je kleine, ikke zeg; net een jaar, zegt zij; maar dan kan ze dat toch nog niet. Tja hallo je zag het net toch zelf! hahahah kids, ze zijn me wat en ze kunnen je zo bedonderen he! Net doen of ze het niet weten of ze je niet gehoord hebben, maar als je zegt; wil jij een snoepje, dan weten ze meteen alles!!!

Misschien komt het dat je ze nog wilt zien als dat kleine afhankelijke babytje.
En dat daarom je elke keer versteld staat.
Leuk dat opgroeien.

Groetjes Carolien

Woow, wat goed zeg!!
Ik ben niet het idee dat Seth dat allemaal al begrijpt… Hij loopt natuurlijk ook nog niet, dus dat ik lastiger dingen halen.
Van de week zei ik wel tegen hem: Waar is je trein en toen wees hij ernaar. Vervolgens zei ik ga maar met je trein spelen en toen deed hij het ook… Dus misschien moet ik hem wat meer opdrchten gaan geven.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Indd mooi om te zien hoe goed ze je al begrijpen. ook hier is dat zo, maar als hij iets doet wat niet mag weet hij opeens niet meer wat hij met zijn oren moet doen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Morgan vind opdracht leuk. Ze vind het heerlijk om dingen te doen voor je, ze krijgt ook altijd applaus en dat lonkt volgens mij wel

Groetjes,

Michèle

Leuk hè? Je staat er vaak niet bij stil dat ze je misschien al veel beter begrijpen dan je denkt. Ik moet bijvoorbeeld nog steeds heel hard onthouden dat ik niet moet schelden waar Erik bij is…

Wij geven het toetje direct na het avondeten. Vanavond zat 'ie te klooien, maar dan moet 'ie wel wachten tot wij klaar zijn. Maar goed, dan eten we dus direct het toetje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

bij Lindsey is het idd ook net zo, ook ik sta er elke keer weer van te kijken dat ze al zo goed begrijpt wat ik bedoel. Lindsey weet het ook dondersgoed wanneer ik zeg dat iets niet mag want dan komen gelijk die pretoogjes tevoorschijn en doet ze het alsnog maar wel met de blik van ‘dit mocht niet he???’ dit is soms best lastig want dan moet je dus toch consequent blijven maar eigenlijk moet ik er hard om lachen want ze kan er zo’n heerlijk boevenkopje bij trekken.

liefs,
Rinske