Samenlevingscontract/trouwen haha

Geregistreerd partnerschap is vrijwel hetzelfde als trouwen. Moet ook in een trouwzaal, moet ook met getuigen, je moet ook in ondertrouw.

Dus als je moet kiezen tussen trouwen en geregistreerd partnerschap kun je net zo goed voor trouwen kiezen, want met een spijkerbroek in een trouwzaal doe je dan toch niet. Dan wil je toch een mooie jurk of een leuk pakje, je wilt toch een boeketje, etc.

Groetekes, Sje

Geregistreerd partnerschap regel je vaak via de notaris. Een collega van mij heeft volgens mij wel in mooi pak de papieren getekend, maar je kan natuurlijk ook in je joggingpak komen…

Als het goed is, is het gezag dus automatisch geregeld als Rijco Rico al heeft erkend. Maar erkenning is niet hetzelfde als aangifte van de geboorte doen hè. Erkenning is echt dat jij erbij bent geweest om je handtekening te zetten dat Rico het kind van Rijco is. Veel mensen verwarren aangifte doen en erkennen met elkaar.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/6FLdp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 13 Dec 2009 13:26:31

Geregistreerd partnerschap regel je inderdaad bij de notaris, maar dan nog blijft het jawoord in de trouwzaal, compleet met getuigen. Net zoals met trouwen. En die joggingbroek in die trouwzaal, wedden dat je dat niet doet?!

Veel mensen denken dat geregistreerd partnerschap een formaliteit alleen maar bij de notaris is, maar dat is het niet. Verkijk je daar niet op!

Zoek het evt. op op de site van je gemeente. Dan zie je wat het precies inhoudt.

Groetekes, Sje

Er is iemand met een veel te brede ticker in dit topic.

Groetekes, Sje

Even voor de duidelijkheid: geregistreerd partnerschap en samenlevingscontract zijn 2 verschillende dingen!

Groetekes, Sje

Oké Sje, dan weet ik dat ook weer. Maar dat het iets heel anders is dan een samenlevingscontract dat wist ik inderdaad.

Haha, droog zeg. Die opmerking tussendoor dat iemands ticker te breed is

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hahahaha sje!
ik lach me weer is slap om je…

uhm…
even een paar dingen dus…

Mriek: nee voor de geboorte heeft rijco rico erkent bij de gemeente en na de geboorte idd rico aangegeven als nieuwe burger
maar het gezag is weer wat anders en DAT is nog niet geregeld. wel van mij uiteraard maar dat spreekt voor zich aangezien dat automatisch gaat haha!

@Sje:
nou ik trouw het liefst in lekkere kleding en dat is echt een joggingbroek
ik heb geen geld voor een dure trouwjurk, dus ik ga wel naar de feestwinkel voor een baljurk of ik wacht tot het carnaval is hahahahaha!
flauw…uhm…

maar ik las net op de gemeente site dat partnerschap alleen een formaliteit is??
dus degene die niet uitgebreid willen nog, en het vast op papier willen vaststellen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Precies, het kan heel formeel voelen zo’n geregistreerd partnerschap. En als jullie het zouden doen, dan is het gezag van Rijco over Rico dus automatisch geregeld!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@MamavanRico, geregistreerd partnerschap is inderdaad een formaliteit maar je komt niet onder die trouwzaal, dat ja-woord en de getuigen uit.

Mijn zus en zwager wilden namelijk ook geregistreerd partnerschap omdat ze niet wilden trouwen, maar die moesten toch echt (ondanks dat ze dat eigenlijk niet wilden) die trouwzaal in en ze moesten echt getuigen hebben, anders ging het hele feestje niet door.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Dec 2009 14:09:24

Wij hebben ook een geregistreerd prtnerschap. Dit hebben we geregeld toen ik zwanger was. Het is onderdaad met alles erop en eraan, en kan ook gratis (bij ons op maandagochtend). Dus getuigen en alles erbij. Je hoeft er niet voor naar de notaris, het is alleen op het gemeentehuis.
Als je ger.part. aangaat moet je (bij een volgend kind) het kind nog wel erkennen, maar dan is de rest geregeld. Bij trouwen is alles gelijk geregeld.
Bij een samenlevingscontract moet je nog allemaal dingen los erbij regelen, en kost het je bakken vol geld!!
Vandaar dat wij voor geregistreerd partnerschap zijn gegaan, en hebben het alleen met de gezinnen “geviert”. En hadden ons een beetje netjes aangekleed:

Hoop dat het voorr je (Inge) iets duidelijker is zo.

Mooie foto

Groetjes,

Michèle

wat een leuke foto!
ja ik snap m helemaal!
ga binnenkort is rond de tafel zitten hierover met mn mannetje

Ik zie alleen rood kruisje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi Inge,

Wat betreft al die juridische zaken daar ben ik niet zo in thuis. Hoeft ook niet want wij zijn in 2005 al getrouwd. Zou als ik jou was wel trouwen/geregistreerd partnerschap aangaan omdat je dan inderdaad de dingen goed geregeld hebt wat betreft erven ed.
Wat betreft de kosten van een bruiloft dan kan wel erg varieren. Toen wij in 2005 trwouwden waren de gemiddelde kosten van een bruiloft 10.000 euro.
Nou hebben wij helaas ook geen geldboom in de tuin dus dat hadden wij ook niet.
Ons huwelijk kostte 5 duizend euro incl pak jurk kaarten receptie en feest(127 man) ringen fotoreportage bedankjes boeket en wat er al zo meer bij komt kijken. Wij zijn ook op vrijdag getrouwd en dat was niet gratis. In totaal hebben we ongeveer 2000 euro aan giften gekregen dus netto was het drieduizend. Een hoop geld maar niet voor de onvergetelijke dag die we gehad hebben.
Met een beetje crativiteit kom je heel ver. Mijn jurk was een nieuwe(250 euro model van 2 jaar eerder who cares?) het pak van mijn man was gewoon van c&a
wij hadden geen catering maar gewoon een broodmaaltijd met soep en kroketten en een ijsbuffet en ons feest was niet in een chique tent maar in een dorpshuis. De muziek regelden kenissen voor een vriendenprijsje en de fotograaf studeerde hier nog voor. Ook de bedankjes(kant en klaar heel duur) hebben we zelf gemaakt.
Geen dure huwelijksreis maar gewoon een nachtje de bruidssuite. Nou hadden wij wel supermazzel dat marco zijn oom een koets heeft en da hij voor een fles jenever ons wel wilde rijden. Je kan het dus zo duur maken als je zelf wilt. Wij wilden in ieder geval niet jaren af betalen voor een avondje feesten. Maar goed was wel een topdag.
Je moet er inderdaad niet aan denken maar als er iets met jullie tweeen zou gebeuren is het allemaal wel beter geregeld en voorkom je een hoop ellende.
Ik vind het ergens wel goed als dit verplicht zou worden, veel mensen staan hier niet bij stil denk ik. En natuurlijk is er de mogelijkheid om dit gratis te doen ook al is dit misschien minder romantisch. Je zou dan altijd later als je meer gespaard hebt nog een feest kunnen geven

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@lalala: wat een mooi stel zijn jullie! Geweldige foto.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

nou goedkoper idd so what? je hebt toch een top dag gehad daar gaat het toch juist om?
ik vind niet dat het verplicht moet zijn, omdat dit iets is wat je samen moet willen en niet daartoe gedwongen worden snapje wat ik bedoel? zo voelt het wel een beetje namelijk… en gratis trouwen, tja dat duurt 10 minuten, maar dat boeit toch ook niet?
het gaat toch om het ja-woord? ik hoef al die verhalenniet te horen die er bij komen kijken.
dat intereseert me niet, ik vind dat trouwen voor iedereen een andere waarde/betekenis moet kunnen hebben, ons gaat het om het ja-woord en de belofte, niet om het HELE verhaal eromheen. veel mensen vinden dat wel belangrijk maar goed, wij dus niet.
feest komt idd later wel, dan…
maargoed dit is nog niet van toepassing hoor haha, moet nog alles es goed met rijco bespreken hoe of wat

Iedereen heeft het hier over gratis trouwen. Realiseer je wel dat er hele wachtlijsten voor staan of dat het met meerdere paren tegelijk gaat. En veel gemeentes willen er vanaf of het koppelen aan een inkomensgrens. Dus informeer goed als je dit wilt.

Groetjes,

Michèle

Dat is niet altijd zo hoor Michele, wij konden heel snel terecht, en hadden gewoon alleen een zaaltje, en er werd wel echt de tijd voor genomen.
Die mevrouw had ook een heel mooi gedicht voor ons uitgezocht enz…
Dus bij ons was dat absoluut niet zo!
Liefs, Anne

Dat kan. Het gaat ook om een gemiddelde wat is las. Niet bij elke gemeente is het druk. Bij sommige zal het aantal lager liggen, dan bij andere. Maar het is wel iets om over na te denken.

Groetjes,

Michèle

Mooie jurk! Lekker uitwaaien op het koude strand…brrr…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker