Samen eten

Zo nog maar een vraag

Muriel eet nog steeds om 17 uur en wij eten dus altijd apart van haar en een stuk later. Hoe kan ik dat straks gaan doen. Ik heb nu nog bekertjes in de vriezer voor haar maar vanaf een jaar kan ze echt met ons mee eten en zou ik het wel gezellig vinden om samen te eten. Dan bijvoorbeeld om 18 uur. Maar dan moet het schema wel wat aangepast worden want nu heeft ze soms echt honger om 17 uur.

Nu doen we het zo deze tijden kunnen wat veranderen als haar slaap ritme veranderd.
7 uur papfles
10 uur fruit
12 uur 2 boterhammen zonder korst. Soms een klein korstje om op te knagen.
12:30 fles
15 uur koekje en diksap
17 uur eten en toetje
19 uur fles
en om 19:30 op bed.

Hier bijna precies hetzelfde schema Ik geef alleen de boterham een uurtje later,rond 13:00 uur. Dat zou je ook eens kunnen proberen. Dan kan je het s avonds straks ook misschien weer een uurtje rekken. Er zitten anders maar 2 uurttjes tussen haar fruit en het brood en dan ineens 5 uur naar de groente toe. Vandaar dat ik het brood een uurtje later geef, dan is het wat meer verdeeld.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

alhoewel… dat gaat hier nu erg goed, maar ik denk als ze straks naar 1 slaapje over gaan, ik toch ook het brood vroeger zal moeten gaan geven. Maar dat zien we dan wel weer. voor nu werkt het goed.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

De fles vam 19u eraf halen en dan het avondeten wat later. Dus bijv. om 18u avondeten en dan nog toetje en dan om 19u naar bed?
Het avondeten vervangt haar fles dan en doordat je het wat later doet, heeft ze die fles wellicht niet meer nodig en is ze verzadigd genoeg om daarop te gaan slapen. (Hoop ik… Ik vind het ook maar niets hoor!)

damian zijn schema is als volgt:

7 uur papfles
half 11 fruit (in stukjes)
1 uur (soms half 2) 1 of 2 boterhammen met korst
3 uur (als hij wakker is) een tussendoortje(koekje of stukje kaas)
rond 6 uur(ligt aan papa zijn werk) avondeten met ons
half 8 fles
(half 11 een fles die we weer aan het afbouwen zijn)

Hier ging het eigenlijk vanzelf. Merel kreeg ook eerst rond 17:00 uur de warme hap. Dit omdat ze anders de fles van 19:00 uur niet meer wilden. Nu heeft ze deze al lang niet meer en eet ze gewoon met ons mee rond een uur of 6. Gaat prima. Misschien dat je het middagtussendoortje wat later kunt doen als je denkt dat ze het niet trekt.

Groetjes Natasja

Ik geef Neeltje vaak om een uur of 1700 wat te knabbelen ( droog crackertje ofzo) zodat ze het “redt” tot we met zijn allen eten, dat is om 17.45 a 18.00 uur. Als ze echt heel erg trek heeft geef ik haar eerder eten ( dan krijgt ze een potje). Mijn ervaring met Minke is dat je het heel langzaam een beetje kan opschuiven en dat je dus straks gezellig met zijn allen kan eten! Dat proberen wij wel nu en gaat eigenlijk best goed.
groetjes

Ik gaf ook vaak een soepstengeltje ofzo om de honger te stillen en dan konden we om 18.00 gezellig met zijn allen aan tafel eten.

Hoi Muriel, ik heb ook bijna precies hetzelfde schema als jij, ik geef alleen ook de boterham wat later en Joaquin eet s avond met de pot mee aan tafel, om 17:30u. Dat gaat prima zo hij krijgt dan ook nog steeds zijn fles om 19:00u en drinkt hij helemaal leeg. Dus misschien zou je inderdaad de boterham wat later kunnen doen daarna middagdutje en als ze wakker is een tussendoortje met wat sap (meestal rond 16:00u) dan kun je het waarschijnlijk wel rekken totdat jullie gaan eten en anders geef je om 17:00u toch nog een soepstengel alsvoorgerecht?! Gezellig met zn allen aan tafel en hier geniet Joaquin daar echt van zit `ie helemaal te glunderen. Veel plezier en succes xxx

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hallo Muriel,

Hier ook zowat hetzelfde schema. Boterham en fles om 12.00 uur.
Wij geven het tussendoortje rond 16.00 uur.
Onze dochter krijgt dan meestal tussen 17.30-18.00 uur de warme maaltijd. En tussen 19.00 en 19.30 uur de laatste fles, gaat prima zo. Helaas eten wij zelf nog later aangezien mijn man verder weg werkt en niet eerder thuis kan zijn. Dus gezellig samen eten zit er hier niet in want 19.00 uur is toch wat laat voor haar.

Veel succes,
Jeuly

Je kan het gewoon proberen samen te eten nu al. Ik doe het hier ook weleens, dan is het dim 1 hapje, mama een hapje, (van onze eigen bord dan) of dramkont dim 5 hapjes en mama 1 hapje.

Zelf ben ik een beetje van het vaste schema idee afgestapt, aangezien ik zelf ook niet altijd op hetzelfde tijdstip trek/tijd heb en hierdoor kan ik dus ook gemakkelijk de ene keer om zes uur eten geven en de andere keer om half vijf.

Hier gaat het ongeveer zo:

6.00 - 8.30 200 Pap (uit bord) doordeweeks vroeger dan sweekends, als we wakker zijn.

9.30 - 11.00 Fruit + sap over de ochtend

11.30 - 13.00 Brood + 150 flesv.; als hij wakker wordt van zijn ochtendslaapje.

14.00 - 15.30 Koekje + sap over de middag

16.30 - 19.00 Avondhapje + Danoontje; meestal heeft hij het danoontje als eerst op, zodat ik nog even tijd heb zijn hapje voor te bereiden.

en over het algemeen ligt hij hier tussen 17.00 en 20.00 te slapen voor de nacht, uitzonderingen daargelaten. Werkt prima, alleen de laatste dagen deed hij wat moeilijker met fruit en groente, maar vandaag zijn de twee boventandjes doorgekomen ^^ misterie opgelost.