Sam heeft honger!

hoi allemaal,
Heb weer even een tip nodig.
Sam krijgt nu;
half8 fles 180/6
half 12 fles 180/6 (soms eern beetje pap)
half 4 fles 180/6
18u groente/fruit (ongeveer zo’n klein potje 125ml)
19.45u fles 180/6 met 2 schepjes rijstebloem

dit ging vrij goed, maar sinds een paar dagen merk ik dat t wat weinig is. hij komt steeds eerder voor de flessen. gister was t 19.20u al.
ook de flessen overdag lijkt hij niet altijd meer te redden, en ze gaan schoon op, meestal is hij erg teleurgesteld als ze op zijn.

nou twijfel ik of ik hem al 2x op een dag "eten moet gaan geven. Net zat Emma druifjes te eten (10u) hij werd vreselijk boos dat hij niets kreeg.
maar als ik heb nu al fruit en groente op een dag ga geven dan heb ik tot een maand of 7 eigenlijk geen uitbreidings mogelijkheden meer… kom ik dan niet straks vreselijk in de knoei?
Moet er wel bij zeggen dat hij erg groot is en misschien dus ook wel wat meer nodig heeft.
hij was 1,5 week geleden 7 kilo en 68 cm.

wat zouden jullie doen?

alvast bedankt voor het meedenken!
Gidget

Halla Gidget,
Mijn ervaring is dat je gerust een fruithap naar de ochtend kunt doen en in de avond een groentehap. Uit je verhaal te lezen heeft hij inderdaad behoefte aan meer.
Met 6 a7 maanden kun je nog wel veel dingen uitbreiden. Zoals brood, diksap, rijstewafel, biscuitjes e.d. Genoeg tijd om hem daar aan te laten wennen.
Mijn dochter is net 7 maanden en kreeg ook al rond de leeftijd van Sam, een fruithap in de ochtend en warme prak in de avond. Laura zit nu sinds een week aan een broodje zonder korst tussen de middag en dat gaat heel goed.
Ik zou het gewoon doen en ga op je gevoel af. Probeer maar eens in te leven.
Wat zou je doen als je eerder honger hebt, dan heb je ook trek. En op deze manier laat Sam merken dat hij er niet voldoende aan heeft.

Ik hoor het van je!

Groetjes Jolanda

Ons schema met de jongste is:

7.30: Fles 200/6,5
10.00: 2 stuks fruit (laat ze meestal beetje van staan)
12.30: Fles 200/6,5
17.00: Groentepotje of zelf gepureerd
18.00 of 18.30: Fles 200/6,5

Hier houd het dus 's avonds veel eerder op en misschien is Sam daar ook wel aan toe.
Uitbreidingsmogelijkheden zijn er genoeg, want vanaf 6 maand ongeveer mag je toch brood gaan geven?
Ik heb de flessen iets opgehoogd aangezien ze na de flessen van 180/6 elke keer ging huilen zodra het op was en nu met 200/6,5 is ze tevreden.
Succes!

Groetjes

H. kreeg ook kort op elkaar fruit en groente.
Zoveel uitbreidingsmogelijkheden hoef je toch ook niet te hebben?
Ze zouden genoeg moeten hebben straks aan die paar flessen en groente en fruit en dan rond de 7 maanden met brood erbij.

Ik kwam met H. ongeveer zo uit:

08u: 210cc
10u: fruit
13u: 210cc
17u: Groente
20u: 210cc

Ik zou ook fruit en groente op een dag gaan geven. Kennelijk is hij daar gewoon aan toe. Rens was ook zo’n hongerige baby en die at binnen een week groente en fruit en dat ging prima. Met 6 maanden ben ik gestart met brood en daar at hij gelijk 2 sneetjes per maaltijd van. En je mag natuurlijk vanaf 6 maanden ook andere tussendoortjes geven he. Ik heb met Rens iig nooit in de knoop gezeten.En hij is nu echt geen extreme eter geworden. Hij eet nu gewooon hoeveelheden die voor een peuter normaal zijn. Hij had als baby zijnde gewoon een beetje extra nodig. Rens is ook best wel groot altijd voor z’n leeftijd dus dat speelt denk ik ook wel mee in de behoefte aan eten. Eventueel zou je natuurlijk ook zijn flessen nog iets kunnen ophogen.

Groetjes Ramona

hoi
heb hem vanochtend een beetje fruit gegeven, daar was menner erg blij mee!
maar denk ook dat ie in een sprongetje komt/zit. hij slaapt ineens ook raar, kort, mopperig, bij mij willen zijn maar heb nog niet gekeken of er een sprong rond 5mnd zit…
daar zou t ook mee te maken kunnen hebben.

ik moet nog ruim 6 weken voordat hij 6mnd is, vandaar dat ik een beetje bang ben, nu al op max te gaan zitten.
wanneer mogen ze grotere hoeveelheden/potjes die van 200ml? is dat ook pas 6mnd?

bedankt! Gidget

De grotere potjes zijn idd vanaf 6 maanden. Maar waarom zou je de flessen ophogen? Je zit toch nog niet aan het maximum. Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt alleen nog melk. Hij doet het daar nog prima op, maar drinkt dan ook wel vaker dan jouw zoonje.

Mijn ervaring met de oudste is dat zodra ze brood ging eten ze heel snel veel minder ging eten. De flessen werden snel minder tot ze uiteindelijk alleen smorgens nog een fles kreeg. Niet te bang zijn dat je straks geen mogelijkheden meer hebt en gewoon geven wat jij denkt dat hij nu nodig heeft. Je mag straks zo veel meer geven dan nu. Denk aan vlees bij het eten, soepstengel, rijstwafels, toetjes en nog veel meer.
Kijk naar het nu en niet naar over 1 maand.

Groetjes

Ik zou fruit en groenten gaan geven 's ochtends en 's avonds iets, mischien is hij dan wel wat tevreden.

Succes er mee

Hier ook een hongerig meisje,ze krijgt 5 keer 180/6.
Maar dat is niet genoeg,het cb vond dit al erg veel wat ze drinkt.

Ik weet niet wat ik verder kan doen eraan,ik durf ook niet meer te geven omdat haar darmen en niertjes dat niet aan zouden kunnen volgens het cb.

Ze is 12 weken oud weegt 7200 gram en is 66 cm lang,ze zit te smakken en het eten uit je mond te kijken tijdens het eten,en begint driftig op haar vuistjes te knabbelen.

Pfff moet nog een maand wachten dat ik met een paar hapjes van een potje mag beginnen.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Gewijzigd door - Biebske op 20 Mar 2012 23:23:05

@ Biebske: Heeft ze dat altijd gehad?
Overigens vind ik het een hele normale hoeveelheid hoor, bij 3 maanden 5x 180cc

H. kreeg rond die leeftijd 4x 210cc (om de 5u)
En A. kreeg met 4 weken 6x 170cc en toen een een week of 6 6x 180cc.
Toen 3 weken 5x 180cc en 1x 210cc en sinds een kleine week slaapt hij door en krijgt hij 4x 180cc en 1x 220cc.
(En dan ook nog eens Forte!!)

@Biebske: De richtlijnen op de verpakking van babyvoeding geeft toch echt aan dat jouw dochter 5 * 180/6 mag hoor, niks mis mee!!
Overigens heb jij een hele lange, zware dochter zeg!!
Onze jongste is nu 5,5 maand en was met de laatste controle van 5 maand 65 cm en 7440 gram!!!

Groetjes

Ja ze groeit als kool is echt niet normaal meer,ze zit in maat 68/74 en ze blijft toch om meer eten vragen,iok denk dat ik toch nog 1 fles opvoer,want ik vind het sneu haar honger te laten lijden.

Dit is ze bij mijn nichtje van 6 jaar op schoot,dan zie je een beetje hoe groot ze alweer is met haar net 3 maandjes oud

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

hoi

sam krijgt inmiddels 's ochtends een beetje fruit rond 10u. hij vind t geweldig (had ook niet anders verwacht! )

@ biebske; 5x180 is heel normaal, had som ook rond die tijd. gek dat ze dat veel vinden. Ik zat met Sam bij de drie maanden controle nog op 5x150/5 en ik moest toen per direct over op 5x180/6 hij was toen 65cm en 6200gr (of 6400 weet t ff niet precies, maakt niet uit) dus raar dat ze bij jou dan zo terug houdend zijn.
Ik zou haar gewoon geven.

Groetjes!

Ik zou haar ook gewoon wat meer geven hoor.

En die schoenen uit doen…