Salade recept gezocht


#1

Misschien gek om dat zo hier te plaatsen… maar je weet maar nooit. Er zijn vast keukenprinsessen hier op ikkeben. Ik ben t in elk geval niet!
We hebben volgende week een etentje met een groep kennissen (10-12 man) en ze hebben mij (ons) het maken van een salade toebedeeld. Nu eten wij eigenlijk nooit salade dus maak ik t ook nooit klaar… (mijn man is letterlijk allergisch voor alle soorten sla en lust geen rauwe tomaat en komkommer.)

Hebben jullie leuke recepten of ideeen? Ik heb al op internet gezocht maar er is zoveel… geen idee wat ik nu moet doen!
Oh er zijn 2 hoofdgerechten, waarvan eén een mexicaanse schotel en de andere weet ik niet.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen! thanks alvast


#2

Het moet dus een erbij-salade zijn? Geen maaltijdsalade?

Groetekes, Sje


#3

Oke, wat ik een heerlijke salade vind is:
Veldsla met appel, geitenkaas, zongedroogde tomaten, komkommer (even de pitten eruit halen om het minder waterig te maken), walnoten en appel-honingdressing.

Ook erg lekker, griekse salade:
IJsbergsla met paprika, rode uien, olijven, fetakaas, tomaat en komkommer.

Wat je ook als basis voor een salade kunt nemen is rauwe spinazie. Die vind ik erg lekker met geitenkaas, rode ui, zongedroogde tomaten, komkommer en appel-honingdressing en evt. pijnboompitten.

Liefs, Anne


#4

Weet je wat ik altijd doe als ik voor een grotere groep kook en ik weet niet waar mensen van houden? Dan maak ik een soort saladebuffetje. Gewoon bak gemengde sla met cherrytomaatjes (gehalveerd) en komkommer (gehalveerde schijfjes). Dan heb je een basissalade (en dan tjoepen mensen de tomaat of komkommer er maar uit als ze die niet lusten). En dan kleine bakjes (of leuke bedrukte plastic bekertjes van de Hema bijv.) er omheen met:

  • blokjes feta
  • maiskorrels
  • pijnboompitjes
  • walnoten
  • croutons
  • gebakken spekjes
  • hamreepjes
  • etc…eindeloos mee te variëren.

En zo kan iedereen zijn of haar favoriete salade maken!

Nog iets van 2 of 3 kleine flesjes of bakjes dressing erbij (zo kant en klaar te kopen)

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Jun 2012 16:04:19


#5

Dank voor jullie reacties!
Het gaat inderdaad om een bijgerecht…
Ik denk dat ik voor de eerste optie van lalala ga of voor die van Sje (wat een ontzettend leuk idee!).

Thanks! Beide lijken me erg lekker!!!


#6

In het Sonja B*akker boek staat ook een heerlijke koolsalade met komkommer, paprika, perzik, kalkoen ed. Het recept moet ik zelf ook nog even kopieren van mijn moeder. Heb deze salade dit weekend voor het eerst gegeten en hij is echt heerlijk. Als je er belang bij hebt wil ik je hem wel sturen via mail.



#7

In het Sonja B*akker boek staat ook een heerlijke koolsalade met komkommer, paprika, perzik, kalkoen ed. Het recept moet ik zelf ook nog even kopieren van mijn moeder. Heb deze salade dit weekend voor het eerst gegeten en hij is echt heerlijk. Als je er belang bij hebt wil ik je hem wel sturen via mail.



#8

@pranger: ja mail maar! we gaan zaterdag de booschappen doen… ik ben benieuwd!


#9

Ik zet hem hier ook even neer misschien zijn er meer die er belang bij hebben.

Koolsalade voor 4 personen.
-1 witte kool (zijn ook gesneden in de winkel te koop)
-2 ui
-200 gr bleekselderij (hoeft er niet door, heeft wel een uitgesproken smaak)
-1 paprika
-1 geraspte wortel
-16 augurken
-2 gekookte eieren (vlak voor serveren erin doen)
-10 eetlepels (bleek)selderij salade
-10 perzikken uit blik
-150 gram kipfilet, dunne plakjes zijn makkelijker.

Alles snij je in kleine blokjes. Het recept is voor 4 personen maar ik denk haast dat er wel meer mensen van kunnen eten als ik zie wat er allemaal in komt.