Safe T Sleep

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Safe T Sleep??
Onze dochter heeft een poos in een puckababy geslapen. Toen ze 4 maand was sliep ze heel goed zonder. Maar nu ze kan kruipen, rollen en staan is het rustig slapen weer zoek. Een aantal keren per nacht moet ik eruit om haar weer goed te leggen. Ik heb geprobeerd om haar te laten huilen, maar dat is geen succes. Ze wil dan heel graag terug op haar rug. Eenmaal weer op haar rug is het klaar en slaapt ze heerlijk verder…totdat ze weer op haar buik ligt.
Het Cburo zegt dat ze nog te jong is om zelf terug te kunnen draaien. Ik ben ondertussen zelf helemaal op van de gebroken nachten.
Een collega van mij vertelde iets over de Safe T Sleep. Zij had gehoord dat dat een goeie oplossing is omdat ze wel op een zij kunnen komen maar niet op de buik.
Misschien dat ze dan weer rustiger slaapt.

Wat zouden jullie doen?? Een safe t sleep aanschaffen of het nog even aankijken?

Lilypie First Birthday tickers

Ik zou even zoeken op onderwerpen hierover. Dan zie je dat het merendeel van ons geen voorstander is om kinderen op wat voor manier dan ook vast te leggen in bed. Te gevaarlijk. Ik baalde ook van die periode maar ik liep liever 10 keer per nacht dan dat ik nooit meer hoefde te lopen.

Groetjes,

Michèle

Ja dat is ook zo. Dacht misschien geeft het haar ook meer rust. Ach ja wanneer doe je iets goed he, en ja wanneer niet.
Misschien is ze zelf gewoon zoekende naar een lekkere slaaphouding.

Bedankt voor je snelle reactie

Moet ze ook. Het is allemaal nieuw. Ik moet zeggen ik had vrij veel mazzel want ik bleek een buikslaper te hebben net als mamma, maar ik heb heel lang kunnen lopen voor der tul. Niet leuk. Maar ook een fase. Ineens hebben ze het door, maar inderdaad moet ze alles ontdekken en dit ook.

Groetjes,

Michèle

Ik zou het niet doen.
Het is gewoon de natuurlijke gang van zaken, een fase die voorbij gaat.
En telkens ze omrolt leert ze meer en meer, dus binnenkort ook om terug te rollen, en dat zou ik niet teghouden in haar ontwikkeling.

Groeten
Tanja

Hoi,

Gewoon even naar haar toe gaan om weer goed te leggen.
Zou niet zo n safe t sleep aanschaffen.
Over een poosje kan ze zelf weer terug draaien, en hoef je er s nachts niet meer uit.

Groetjes Lisan.

Brrrrrrrrrrrr…nooit een kindje vastleggen! Op geen enkele manier! Niet belemmeren in de slaap. Op een gegeven moment gaan ze gewoon draaien en slapen ze volgens een route. Lekker laten gaan!

Als je zelf vastgelegd zou worden in je bed, zou je dat ook niet tof vinden.

Ze is niet te jong om zelf terug te kunnen draaien, ze is bijna 10 maanden! Onze kinderen gingen met het half jaar al het hele bed door.

Beter een paar keer per nacht eruit om haar goed te leggen, dan dat je haar vast gaat leggen, dat dat verkeerd gaat en je er nooit meer uit hoeft voor je kindje. Moet je niet aan denken.

Dus toch maar even doorbijten nog.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik heb hem ook aangeschaft met 7 maanden was doodop.
Ze verkopen het niet voor niks hoor en hier ook één die het hele bed doorgaat.
Ze is nu 13 maanden en gebruik hem nog ze slaapt er echt beter op. Ik ga rustig afbouwen over een maandje. Overdag ligt ze los en voor de nacht doe ik het in bed.
Ik vind het een uitvinding.

Groetjes Barbara

Brrrrrrrr, doodeng!

Lees hier maar: http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=252&contentID=87

Ze zijn er niet enthousiast over, zeker niet als een kindje ouder dan 9 maanden is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2010 11:11:35

Dit zijn geen uitvindingen, maar martelwerktuigen. Hoe zou jij het vinden als je niet mocht draaien in je bed?? Lekker laten scharrelen is mijn motto.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Nee, ik heb mijn kindjes ook nooit vastgelegd.
Onze kinderen konden zo rond het half jaar al draaien en weer terug.
Jouw kindje is haast 10 mnd oud en kan nog niet van rug naar buik en weer terug?

Zou haar echt niet vastleggen. Levensgevaarlijk !
Als er wat gebeurd heb je geen kindje meer!

Groetjes Lisan.

Heb wat speurwerk gedaan en jullie reacties en meningen gelezen. Ga maar niet zo’n ding aanschaffen. Al hoe moe en kapot ik ben…er dan maar 10x per nacht uit. Moet ze binnenkort maar even uit van huis, kan mama ook ff bijslapen. Denk dat ik haar dan beter een week weg kan doen hahahaha.

Mensen heel erg bedankt.
Top zo’n forum, je kan anderen vragen naar meningen en ervaringen.

Sje, bedankt, het artikel heeft me nog meer overtuigd.

Iedereen heel goed weekend,
Gr een zwaar vermoeide mama

Hoi Egberta,

Je moet maar zo denken, dit is maar voor even en straks hoef ik er niet meer uit.
Je weet ook dat als je aan kinderen begint niet alles rozegeur en manneschijn is.
Er zijn leuke dingen en minder leuke dingen.
Goed van je dat je hem toch maar niet hebt gekocht.
Snap niet dat ze zulke dingen verkopen.
Je man gaat er s nachts niet eens een keer uit?

Wat je nog wel kan doen is: dekentje en laken goed aan de zijkanten onderstoppen, zo slaapt ze rustiger.
Wij hebben een lakentje van ikkelief.nl en die heeft speciale instopstroken.
Onze jongste van 2 slaapt zo rustiger. Als ik haar s morgens uit bedje haal ligt ze vaak nog net zo.

Groetjes Lisan.

Hoi Lisan,

Super bedankt, heb direct een hoeslaken besteld. Hopen dat als ik haar wat strakker in kan stoppen dat ze ook rustiger slaapt.
Ik zou zeggen laat de lange nachten maar terug komen.

Goed weekend

Hoi Egberta,

Zijn niet goedkoop he die lakentjes?! Hele mooie kwaliteit.
Heb hem wel eerst gewassen wat er zat een hele nare geur aan vond ik.
Maar als je kindje er beter door slaapt heb je er alles voor over toch.
Wel een mooie site.
Wist niet dat er nog slaapzakken waren tot 10 jaar.
Nou die hoef ik niet meer.
Ik heb de jongste sinds kort niet meer in de slaapzak.
Ze slaapt beter en sneller zonder heb ik gemerkt.
Laat je even weten als het lakentje binnen is, en of ze er goed door slaapt.

Groetjes lisan.

Ja, jij ook goed weekend!

L. de Boer

Hoi,

Ik wilde een soort gelijk topic openen, mijn zoontje begint nu wat met draaien en ik vroeg me ook af hoe anderen dat doen voor de nacht. Maar hier staat al veel info!

Niet vastleggen dus, dat is me duidelijk, maar die lakentjes lijken me een goede tip! Had de site al even bekeken, wel prijzig inderdaad, maar ziet er handig uit.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen Egberta, slaapt je dochter inderdaad rustiger?

Groetjes Carolien

@Carolien, het slapen gaat wat met ups en downs. Ik vind het hoeslakentje van ikkelief wel goed zijn werk doen. Ik kan haar wel lekker strak in stoppen. En ze blijft idd ook beter liggen. Als ik de hoes in de was heb en ze moet op bed hebn ik haar onder een lakentje liggen…ze slaapt dan direct een stuk onrustiger. Want die krijgt ze wel los. Dus ik ga nog een hoes kopen.
Ja ze zijn duur…maar de kwaliteit is erg goed. En slapen gaat ook beter. Dus heb ik die 40 euro er heel graag voorover.

Gr Egberta

[img]http://lb1f.lilypie.com/L65Jp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Dank voor je reactie!
Klinkt goed. Ik vond ze er op de site ook al goed uit zien.
Mijn zoontje slaapt ook het beste als ik hem flink stevig instop, maar dat is met de gewone lakentjes wel eens lastig.
Zo doe je hier nog eens goede tips op! Ga er ook meteen een bestellen.

Groetjes Carolien.