Safe T sleep slaapwikkel

Wie heeft er ervaring met de Safe T sleep slaapwikkel (verkrijgbaar bij prenatal)?
Afgaand op de foto en de beschrijving lijkt het wel wat voor onze zoon, Hij werkt zich iedere nacht helemaal naar boven in zijn bed waar wij hem 's morgens ook nog overdwars aantreffen. Dit doet hij zowel zonder als met zijn trappelzak aan.
Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen hiermee zijn voordag ik overga tot de aanschaf hiervan.

Ik zou het niet doen!

Kinderen gaan nu eenmaal door bed, moet je niet tegen willen houden!
Vast leggen word sterk afgeraden, en zo leg je ze ook vast!
Lekker laten gaan die kindjes!

Manderijn

Niet gebruiken! Zelf zou je ook niet vastgelegd willen worden in je bed, toch? Het is heel normaal dat kindjes hun hele bed doorgaan de eerste jaren, ze blijven vanzelf een keertje op één plek liggen. En zolang je zoon er niet wakker van wordt is er toch niets aan de hand? Echt, niet doen. Alleen maar frustrerend voor hem.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Bedankt voor jullie tips. Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had niet voor niets twijfels en inderdaad het lijkt me niks om hem zo ‘vast’ te leggen in bed.

Ik vind het slaapzakje onder het matras ook een enge hoor. Daarvan zou ik ook zeggen: niet doen. Is toch vastleggen, hoe licht je het misschien ook wegsteekt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wat vastleggen betreft: nooit doen! Ook niet door het slaapzakje onder het voeteneind van het matras door te halen! Levensgevaarlijk! Stel je kindje gaat draaien en kan alleen nog maar rechtsom draaien, dan draait het de eigen beentjes vast! En je wilt wel dat-ie nog ooit leert lopen.

Dus niet vastleggen! Ze gaan vanaf een bepaalde leeftijd nou eenmaal hun hele bed door. Hoort er allemaal bij.

Groetekes, Sje

Lang geleden dat een dergelijke topic weer eens voorbij kwam.

Maar hierin ben ik het volledig met de rest eens…

Nooit vastleggen in bed, op welke manier dan ook ! Dus ook niet een lakentje onder het matras en zo.

Koop een goed passend slaapzakje waar hij niet uit kan en hij het lekker warm in heeft en laat hem daarmee lekker zijn gang gaan. In de winter een dikke pyama eronder en klaar.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Whahaaaa ik zal mn mening maar niet geven, dan wordt je vermoord hier.
Maar NOOIT vastleggen dus.

quote:
Whahaaaa ik zal mn mening maar niet geven, dan wordt je vermoord hier. Maar NOOIT vastleggen dus.

Die eerste zin snap ik niet?

Groetjes,
M

hallo allemaal ben pas nieuw op de site
ik wilde reageren op het berichtje van mama ingrid ik gebruik de safe-t-sleep bij mijn zoontje vanaf 6 maanden en het is een geweldig produkt mijn zoontje was ook heel druk in bed en met de safetsleep slaapt hij nu heel rustig en ik gebruik hem nog steeds zoontje is bijn a14 maanden en slaap hele nachten door van s avonds 21.00 uur tot s morgens 7.30 ik hoop dat dit je onzekerheid wegneemt

Oké, nog maar een keertje dan (zucht…): kindjes van die leeftijd moet je niet vastleggen. LEVENSGEVAARLIJK!!! Hij is 14 maanden!!! Dan leg je hem toch nergens meer in vast??? Hoe zou je het zelf vinden om vast te liggen tijdens het slapen?

Sorry hoor maar hoe kun je nou in een topic waarin door verschillende mensen duidelijk wordt gemaakt dat je kindjes vanaf ongeveer een half jaar niet meer vast moet leggen in bed, melden dat je je zoontje van 14 maanden nog steeds in zo’n vastleg-ding hebt elke nacht? En dat je dan ook nog hoopt dat je hiermee iemand gerustgesteld hebt?

Zie hier nog even voor de duidelijkheid:

Juist vanaf ongeveer een half jaar gaan ze heel hun bedje door tijdens het slapen en dat moet je niet belemmeren. Met geen enkel trucje. Ze worden groter en sterker, kunnen zich vastdraaien en dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Zodra ze zelf gaan rollen en bewegen in bed, zorgen dat je alles uit het bedje haalt: dekentje, lakentje, knuffeltjes, hydrofiel onderlegger e.d. Goede slaapzak aan en lekker laten gaan die kleine mop!

Op geen enkele manier vastleggen op het moment dat ze de leeftijd hebben dat ze zelf gaan rollen in bed.

Ik zal nu wel weer de halve site over me heen krijgen dat ik te fel gereageerd heb, maar zodra het om de veiligheid van die kleine moppen gaat, interesseert het me eerlijk gezegd niks meer wat mensen van mijn reactie denken. Ik vind dat je niet zuinig genoeg kunt zijn op je kind.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Jan 2012 12:44:25

nee hoor Sje, van mij mag je best wat heftiger reageren, zeker omdat veel mensen deze topic weer lezen omdat hij bovenaan staat.
groetjes,
Wendy

Amen, Sje!

Groetjes,
M