S-speen onrustig, M-speen te snel. Wat nu?

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een dochtertje van 11 weken oud. Ze valt onder de categorie ‘huilbaby’, al gebruik ik zelf liever de term prikkelbare baby.
Haar vele huilen lijkt een oorzaak te hebben. Ze heeft ter observatie in het zh gelegen en ze blijkt reflux te hebben. Momenteel krijgt ze Nutrilon Pepti (omdat ik ook een koemelkallergie verdenk) ingedikt met Johannesbroodpitmeel (nutriton). Ik gebruik pas sinds afgelopen zaterdag de pepti, daarvoor kreeg ze Nutrilon AR. Al die tijd heb ik een difraxfles gebruikt met een S-speen. Zodra ze dan na 10-15 minuten begon in te kakken, verwisselden we die voor een M-speen.
Dit ging tot vorige week (met AR voeding) altijd goed. Nu dus niet meer. Ze drinkt met de S-speen erg onrustig, trappelt met haar beentjes, zwaait met haar armen, draait haar hoofdje en propt vingers erbij in de mond. Zodra ik overstap op de M-speen, drinkt ze wel rustig.
Enige nadeel is dat ze dan in 6 minuten haar fles leeg heeft!
De S-speen zou goed moeten zijn, aangezien ze dan 70 ml weg drinkt in 5 minuten. Ze krijgt een fles van 165 ml. Qua tijd is dat dus helemaal niet verkeerd.
Iemand tips wat ik nu moet doen.
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Desiree

Gewijzigd door - Demia op 18 Nov 2009 16:07:58

Mijn zoontje heeft ook zoveel last gehad van reflux…
En zit aan de pepti ook ivm een koemelkallergie.
En vanwege die reflux kreeg ik de tip om de tut pas een tijdje na de voeding te geven omdat het tutten na het eten (en dus ook tijdens) de reflux opwekt…

Verder is dat extra gaatje een goed idee (Y)

Je zou ook nog een avent flesje kunnen gebruiken. Heb wel eens gehoord dat speentje nummer 1 van avent tussen difrax s en m inzit.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers