's ochtends of 's avonds pap?

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over de pap die jullie aan jullie kindjes geven. Als ik namelijk een beetje rond kijk op het forum lees ik bijna overal dat jullie 's ochtends beginnen met pap en dat jullie 's avonds een gewone fles geven.
Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden oud en een tijdje geleden ben ik begonnen met rijstebloem te geven in de laatste fles (meestal tussen 19-20 uur). Maar omdat hij nu 6 maanden is mag hij ook bambix hebben. Is het dan niet handiger om de rijstebloem te vervangen door Bambix?
Of vinden jullie het een beter idee om de pap naar de ochtend te verplaatsen…
Nou ik ben benieuwd naar jullie reacties… alvast bedankt.

Groetjes,
Annelies

Wij geven sochtends pap in een bordje en voor het slapengaan krijgt ze nog steeds twee schepjes rijstebloem door haar melk. Net even iets extra en het ruikt zo lekker… Ik heb dan het idee dat ze harder haar best moet doen om te zuigen, dus dat ze daar moeier van wordt. Maar eigenlijk is het meer automatisme…

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik heb pap altijd een ontbijt-ding gevonden en heb mijn kinderen nooit met een volle maag naar bed willen doen. Doorslapen doen ze op een gegeven moment toch wel, daar hoeven ze geen extra dikke fles voor te krijgen.

Daarbij werkt bambix erg op de darmen, dus 's nachts poepluiers is niet echt een tof plan lijkt me.

Groetekes, Sje

Sluit me geheel bij Sje aan… enne het is maar net wat je je kindje aanwent… maar pas op … voor je het weet kan je die laatste fles bijna niet afbouwen omdat er nog zoveel voedingsstoffen in zitten…

Hoi,
Pap voor het slapen gaan kan prima en ook twee keer per dag kan in principe geen kwaad als ze nog niet veel eten.
Toen Minke’s avonds echt goed ging eten ( maand of 6 inderdaad) heb ik haar papfles vervangen door een gewone melkfles. Gevoelsmatig vond ik het anders wat veel voor haar worden.
Succes en groetjes!

Lilypie
Lilypie

En ze krijgt nu overigens nog steeds een bordje pap als ontbijt

Lilypie
Lilypie

Zolang ze nog een avondfles krijgt, doe ik het lekker zo!

Ik vind pap ook meer voor het ontbijt. Wij zijn met 6 maanden begonnen met een papfles Bambix als ontbijt. En met 7 maanden zijn we de Bambix van een bordje gaan geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Danique krijgt Melkpap van Bambix, en dan s’morgens met de lepel. S’avonds krijgt ze een gewone fles met voeding, we zijn nooit aan de rijstebloempap toe gekomen omdat ze al vrij snel doorsliep. Dus ook hier s’morgens pap, ze vind het ook hartstikke lekker.

Ik gaf ook eerst 's-avonds rijstebloempap. Maar toen ze 7 mnd was zeiden ze op het cb dat het beter was om 's-ochends pap te geven. Overdag hebben ze energie nodig en 's-avonds niet. En de laatste fles komt op den duur te vervallen. Ik geef sinds deze week geen laatste fles meer en tot nu toe gaat dit goed.

Groetjes Natasja

Lilypie

ruben krijgt s’morgen ook pap van bambix met de lepel( gaat goed)
en s’avonds gewoon de fles! en meneer slaapt( over het algemeen) als een roosje!!
dus geen rijstebloem voor uuben!

groetjes!

karin

Hoi,
Seth krijgt 's ochtends een bordje met rijstbloempap. Eerst kreeg hij het in en fles,maar we zijn nu langzaamaan alles met de lepel aan het geven.
'S avonds krijgt hij nu nog 2 scheppen rijstbloem door zijn fles, maar die wil ik er af gaan halen, omdat ik denk dat hij het niet nodig heeft.
Wat ik het handige vind aan 's ochtends pap, is dat je het dan ook met een lepeltje kan gaan geven (is namelijk beter) en dat hij 's avonds gewoon nog lekker rustig met een flesje in slaap kan vallen.
Wij gebruken eignlijk alleen rijstebloempap, omdat het iets minder zwaar valt, en hij dan in ieder geval geen last van zijn darmpjes krijgt (hij is vrij gevoelig).
Succes ermee!
Liefs, Anne

Lilypie

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik had inmiddels besloten om 's ochtends te beginnen met een lekkere papfles. Maar… hij wil het niet hebben! Ik denk dat hij de stukjes/vliesjes/granen niet lekker vindt want hij duwt alles weer uit z’n mondje.
Nou ja, ik heb het nu 2 keer geprobeerd… over een tijdje maar een keer weer proberen! Waarschijnlijk zit z’n wurg-reflex nog wat in de weg ofzo!

Toch bedankt voor de tips.

Groetjes Annelies

qua pakken melk kopen maakt het niet uit volgens mij want die pyjama papjes zijn ook stervensduur

Hier ging de rijstebloem 's avonds in de fles en met 6 maanden werd het babix e ndat heb ik alleen 's morgens gegeven. Ik heb wel de rijstebloem 's avonds afgebouwd steeds een schep minder erin,

Hier is sinds een week of 3 de laatste fles eraf

Liefs Michelle

Ik weet niet wat je gebruikt. Maar ik heb de 7-granenpap van de Aldi (Albona). Kost € 0,80 per pak en Merel eet haar bord helemaal leeg. Ik weet niet hoe de Bambix eruit ziet, want die heb ik nooit gebruikt. Maar dit is vrij fijn spul. De pap blijft ook vrij dun. Op het cb zeiden ze dat het niet zo veel uitmaakte of ik nou Brinta, Bambix of dat van de Aldi gebruik.

Groetjes Natasja

Lilypie

ik gaf 's ochtends altijd pap in het begin. Daarna eigenlijk niet meer. Een boterham met voeding in de ochtend. En de laatste fles heb ik vervangen door yoghurt. Maar omdat hij de laatste tijd zo slecht eet geef ik wel weer pap. Ik wil namelijk wel dat hij wel wat binnen krijgt. Hij is nu bijna 11 maanden.