's ochtends erg vroeg KLAARWAKKER!

Zit momenteel even met mijn handen in het haar.
Mijn zoontje van ruim 2,5 wordt nu al een paar dagen om 5.00 uur wakker en is dan echt klaarwakker!! Hij begint dan eerst gezellig even te kletsen , maar als er dan vervolgens niemand komt, begint hij te roepen en te gillen. Hij wil er gewoon uit.
Ik ga de eerste keer altijd even naar hem toe om te zeggen dat het nog ‘midden in de nacht’ is (op zijn kamer hebben we goed verduisteringsgordijnen, dus het is ook echt nog donker) en meestal blijft hij dan weer een kwartier tot half uurtje stil. Maar daarna werkt dat niet meer en zitten we met de ellende. Want zo voelt het op dit moment wel.
Tussen 6 en 6.30 uur krijgt hij dan een mandje met speelgoed en dan is hij weer een half uurtje zoet.
Als hij dan rond een uur of 7 aangekleed wordt, is hij al moe en zit hard te geeuwen en is de rest van de dag niet meer te genieten.'
Wat moet ik hier nou mee??? Ik vind het bovendien lastig om hem te laten huilen/ gillen (uit nijd), omdat we nog een jonger zoontje hebben die daar wakker van wordt.
Hij slaapt nog wel tussen de middag, maar dat is meestal niet langer dan 2 uur. Moet ik dat slaapje er helemaal afhalen?? Zou dat werken? Volgens mij heeft 'ie dat slaapje echt nog wel nodig.Ook gaat hij 's avonds gewoon rond 7 uur naar bed.
Het heeft toch ook geen zin om hem 's avonds langer op te laten blijven?? Hij is echt wel moe om 7 uur en valt altijd snel in slaap.
Ik weet het echt even niet meer!! Ben ontzettend moe, we waren juist zo blij dat ons andere zoontje na 11 maanden eindelijk doorsliep

Hopelijk hebben jullie wat tips!!
Alvast bedankt iig!

Misschien kan je proberen om het middagslaapje te bekorten? Dus hem na een uurtje wakker maken en kijken hoe laat hij dan de volgende ochtend wakker wordt? Verder heb ik geen tips, alles wat ik zou kunnen adviseren doe je al

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

als het echt zo erg is weet het concultatiebureau misschien wel iets.
tegen mij zeiden ze: als rico gaat rommelen (extreem dus) met eten of met slapen, bel dan een keer dan weten wij wel wat dingen.
dus ik denk dat dat bij jullie ook wel het geval is?
kijk als het nou 'n paar keer is oke maar nu is het wel heel lang bezig he!
ik hoop dat het snel weer normaal verloopt,
en over de middag ik deed rico altijd om kwart voor 1 in bed en uiterlijk half 3 eruit, dat hielp hier wel.
ik ben dus gaan korten want hij sliep zo tot 4 uur als ik hem niet wekte.
maar dan was het s’ochtends ook om half 6 raak

ik zou inderdaad ook zijn middagslaapje verkorten. Hij is 2,5 jaar, die van mij net 2 en die slaapt al maanden niet langer dan anderhalf uur smiddags, anders gaat hij savonds in bed liggen donderjagen of indd de volgende ochtend vroeger wakker. Dus smiddags een uurtje moet jou kindje volgens mij best kunnen hebben…
Sterkte ermee en op naar de nachten waarin je weer lekker door kan slapen.

Lfs

Ik lees even mee, hier hetzelfde probleem, alleen dan dat Lisa 's middags maar 1,5 uur slaapt… Ik denk dat het bij haar komt door d’r doorkomende kiezen (nee, hij is nog steeds niet helemaal door… zucht), maar als ik hier wat goede tips tegenkomen, kan ik die misschien ook wel toepassen!

Ons dochtertje is 2,5 en ligt om 20 uur in bed, vervolgens is ze om 5 uur klaar wakker en speelt ze met haar muziek popje. Ze kletst en giechelt wat af. Op zich beter als dat ze uit haar bedje klimt of om mamma roept!

Tussen de middag slaapt ze een uurtje …

Ik ga nu proberen om haar op te houden overdag … 5 uur is wel vroeg en dat merk je wel!

Verder weet ik het ook niet. Wel dat het schema niet klopt van het CB dat kindjes van deze leeftijd gemiddeld 13 uur per dag slapen.

Groetjes Esther

Hebben de kids die zo vroeg wakker worden het niet koud? De onze is ook vroeg wakker als hij het koud/fris heeft. Het lijkt wel of dan al zijn energie (uit zijn eten) op is en hij wil dan ook gelijk naar beneden om te gaan eten. Nu staat er toch maar weer een kacheltje (met stopcontactthermostaat die er voor zorgt dat het er tussen de 15 en 16 graden blijft) en slaapt meneertje sneller en slaapt hij ook langer. En…hij hoeft ook niet meer gelijk te eten of direct naar beneden :smiley:

Onze dochter voelt niet koud aan en ze geeft ook niet aan dat ze honger heeft. Onze kachel staat standaard op 18 graden dus als het kouder wordt in dat kamertje dan springt de kachel automatisch aan.

hoi hoi

Ik herken dit ook… heel vroeg klaar wakker, beetje kletsen en vervolgens plankgas schreeuwen tot ik kom… ik dacht toen aan, smiddags veel slapen en dan snachts ook nog, dat kind is gewoon fit… uiteindelijk heeft dit bij mij geholpen…

Middag dutje van 2 soms 2.5 verkort naar een 3 kwartier/uur… heb ik bij meerdere mensen gehoord… maar goed alle kinderen zijn verschillend
Savonds voordat hij naar bed gaat zorgen dat zijn buikje vol zit… pyama papje of een ander lekker papje zodat hij voorlopig lekker gevuld is… of een appeltje, banaan… ik ben zelf ook vroeg wakker als ik niet goed gegeten heb en dan savonds naar bed ga… snap je wat ik bedoel?

Doe je snachts een slaapzak aan? want ze zijn de deken vaak kwijt, misschien fris?
zijn maar tips!!

Groetjes

Gewijzigd door - Koosje&Harry op 13 Jan 2011 15:03:12