's ochtends brood of pap

al een tijdje zijn we hier aan het sukkelen met het eten. in eerste instantie dachten we: het heeft te maken met de sprong. dit bleek ook gedeeltelijk zo te zijn want d’r sprong is voorbij en ze eet weer goed. dat wil zeggen de hele dag met uitzondering van de pap 's ochtends. inmiddels maak ik maar van 120cc melk de pap en dan nog mag ik blij zijn dat t bijna opgaat, meer gaat er gewoon echt niet in. nu vraag ik me dus af of ze zo wel voldoende binnnenkrijgt. voor de rest eet ze wel goed. zou het misschien een idee zijn om 's ochtends ook brood te geven en dan nog een fles erbij ipv de pap.

dit is hoe haar schema er nu uitziet:

8.00 uur pap (van 120cc melk)
10.00 uur fruit
12.30 1 boterham + fles 150cc
15.00 1 liga met sap 120 cc
17.00 groente + beetje yoghurt
19.30 fles 180cc

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Kan goed hoor dat ze eraan toe is om 's ochtends brood te eten. Gewoon doen! Het ene kindje is eerder aan een broodontbijt toe dan het andere kindje.

Groetekes, Sje

hoi tygo kreeg ook al snel een boterham s morgens omdat hij zijn pap niet wou. gewoon doen hoor. geeft niks.
ik kreeg ook de pap er niet in, maar een boterham eet hij zo op.

groetjes jolanda

Hier is de pap wel een succes, al is Joey te ongeduldig om een hele fles als pap uit een bordje te eten. Hij heeft na ruim 12 uur slapen zo’n honger dat de pap gewoon te langzaam gaat. Ik geef hem daarom eerst 120 cc melk uit de fles, en dan 12 cc pap uit een bordje.
Maar als je 's morgens een boterham geeft, geef je dan helemaal geen pap meer? En is dat dan ook niet nodig?

Groetje Anouk

ik had dus inderdaad wel het idee dat er in brood eigenlijk dezelfde voedingsstoffen zitten als in pap maar dat weet ik dus niet zeker, vandaar dat ik het me afvroeg of dit gewoon kan. ik wou dan inderdaad geen pap meer geven. maar omdat ze wel nog drie flessen moet hebben per dag wou ik 's ochtends zeg maar hetzelfde doen als 's middags dus een boterham met fles.
ik ga t gewoon maar is proberen want de pap is dus echt geen succes meer, heb ik net weer een nieuw pak gekocht…beetje jammer maarja.

liefs,
Rinske

Gewoon een broodje proberen inderdaad. Brood en pap is inwisselbaar, dus als ze geen pap hoeven is een broodje ook prima.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

maar dan wel in combi met een fles toch?

liefs,
Rinske

tja dat zou ook nog een idee zijn, nou weet ik t echt niet meer
's avonds krijgt ze altijd nog een fles goedenacht 180 cc en die gaat wel altijd op. maandag maar is even cb bellen voor de zekerheid over het hoe of wat. en dan kijken we wel weer verder, morgen in ieder geval maar is proberen met brood en dan een fles erna.

liefs,
Rinske

Het is helemaal geen probleem om s’ochtends brood te geven Rinske. Toen Tim 7 maanden was kregen we een voedingsadvies van het CB mee. Daar stond bij ontbijt pap van 180 cc opvolgmelk of een boterham met een fles.

Gewoon dus lekker een boterham geven met melk als dat beter gaat dan pap. Dan heeft ze en de melk en de granen van de boterham ipv van de Bambix.

Groetjes,
Sandra

Beetje pap en daarbij/na een boterham is natuurlijk ook een idee.

M.

Zou kunnen Marsel, maar dat lijkt mij wel wat veel.

Wij geven Tim sinds hij 7 maanden is pap uit een bordje als ontbijt. Maar een beetje pap en een boterham lijkt me wel erg veel. Pap vult natuurlijk veel meer dan wat melk uit een flesje.

Groetjes,
Sandra

Ik zou de avondfles gaan verminderen… van 180 naar 120 … en dan elke keer weer iets eraf… wie weet heeft ze dan smorgen meer honger?!

Met 9 maanden ‘moet’ die fles er toch helemaal af, en mogen ze een toetje na het avondeten.

nou vanmorgen brood geprobeerd. en wederom ging het niet van harte, de fles ging er wel goed in. ik ga nu toch 's avonds de fles maar verminderen naar 120cc kijken hoe ze het dan doet. ik blijf denk ik wel gewoon brood geven 's ochtends want dit vind ze wel veel lekkerder. pap en brood lijkt mij ook wat veel, maar wel een idee om in gedachte te houden.

liefs,
Rinske

haha en zij maar denken: ‘snap je t nou nog niet’.
Maar moet ik nu dan ineens stoppen met die laatste fles of moet dit weer afgebouwd worden?

liefs,
Rinske

Het kan allebei. Waar voel jij je het beste bij? Wij hebben 'm afgebouwd, omdat dat voor mij beter voelde. Zo coldturkey leek me zo drastisch, haha. We gaven 30cc minder. Ging dat een paar dagen goed, dan weer 30cc eraf, etc. Tot we nog maar op 90cc zaten en toen gaven we 'm helemaal niet meer en dat ging goed.

Groetjes!

daar voel ik me inderdaad toch ook wel het beste bij, vind t zo sneu om d’r gelijk helemaal niks meer te geven 's avonds. heb nu gisteravond al wel 150cc gegeven en daar heeft ze nog heerlijk mee geslapen, dus dit maar even een paar dagen doen en dan naar 120cc. vanmorgen nog niet echt denderend gegeten maar al wel weer met wat meer zin, we komen er wel.

liefs,
Rinske

Met een paar weekjes is die laatste fles er af, weer een stapje verder richting volwassenheid!

Groetjes!

Hmm jij ziet ze dan ook meteen getrouwd en met kinderen Mriek of zo hard nou ook weer niet???

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Tuurlijk! En dat 'ie dan gezellig elke zondag met prrtnrr en kids bij z’n oude papa en mama op de koffie komt. Lijkt me zo gezellig!

Groetjes!

hahaha bij jou gaat t wel erg snel Mriek

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />