Wat Eva de laatste dagen heeft, geen idee? Ze slaapt ontzettend slecht. Normaal gaat ze meteen slapen na haar verhaaltjes en horen we haar verder niet meer. Maar sinds een paar dagen gaat ze gewoon niet slapen en komt ze steeds haar bed uit. Zaterdag waren we naar het Studio 100 muziekfestival geweest en ik dacht dat ze misschien niet kon slapen van de spanning. Daarom mocht ze bij ons blijven. Gisteren was het hetzelfde liedje. Ik hoor haar in de badkamer rommelen (ze trekt alle kasten open) en als ik ga kijken, rent ze snel haar kamer in. Uiteindelijk sliep ze wéér pas tegen tienen.
Dat is allemaal nog wel te doen, maar…ze is ook nog eens erg vroeg wakker. Vandaag stond ze om 06.00 uur al beneden. Helaas weet ze hoe de traphekjes open moeten. Ze pakt dan een DVD en wil die kijken. Ook als het The Lord Of The Rings is! Ze vindt dat blote mannetje zo leuk, Smiegel?? En het is zo grappig met die grote spin?? Dan zegt ze: ‘Ik hou van spinnen!’ Niet echt kindvriendelijk! Ik heb Sien van Sellingen maar op gezet…Ze zit dan alleen beneden. Op zich gaat dat best, maar het is niet ideaal natuurlijk. Ze is gewoon doodop ’s middags en trekt dan wit weg. Ze valt haast in slaap, maar weigert een dutje te doen.
Ik hoop dat deze fase snel voorbij trekt, want ik vind het vervelend dat wij ’s avonds geen avond voor onszelf hebben doordat zij loopt te spoken én dat we voor dag en dauw op kunnen omdat mevrouw wakker is. Ik weiger om 06.00 uur beneden te gaan zitten!
Wat nu? Misschien moet ik die truc van Miremady eens toepassen, dat ze met Dylano op de bank ging zitten en hij verder niks mocht? Toen was het extreem vroege opstaan (Dylano is natuurlijk nóg vroeger dan Eva) zo afgelopen! Ik heb gedreigd om een zwarte sticker te plakken, dat vindt ze erg. Maar daarna kwam ze nog uit haar bed. Ik zei dat ze een gouden sticker kreeg als ze bleef liggen, maar die verdiende ze niet. Eerst werkte dat stickeren prima, nu niet meer…Hoe zou ik dit aan kunnen pakken?
En laten jullie je kinderen alleen beneden zitten? Eva kan het wel, zo lang Max er niet bij is blijft ze rustig TV kijken, maar ik hou haar liever gewoon boven. Maar dan hoor je haar constant trippelen en maakt ze iedereen wakker!
Ik heb graag tips!
Groetjes Rainbow