's-ochtend tandjes poetsen

Wanneer doen jullie dat? Voor of na het eten? Mijn gevoel zegt na het eten (zo doe ik het 's-avonds ook), maar er moet dan minimaal een half uur tussen zitten en 's-ochtends redden we dat niet qua tijd. Ik dacht dus; dan doe ik het voor het eten, na het aankleden. Maar ik weet van mezelf dat tandpastasmaak en brood of melk niet echt een lekkere combinatie is. Hoe doen jullie dit?

Groetjes Natasja

Grappig, want hier heb ik zelf ook wel eens aan zitten denken. Vanaf het 2e jaar moet je s’ochtends en s’avonds gaan poetsen. Tim is nog geen 2, maar dat gaat niet lang meer duren.

Ik ga het denk ik toch gewoon direct na het ontbijt doen. Tenminste op de dagen dat hij naar de creche gaat. We redden het niet om eerst een half uur na het ontbijt te wachten en dan pas te poetsen. Uit bed gekomen gaat hij namelijk onder de douche en daarna krijgt hij zijn pap en gaat hij naar de creche. Hij gaat maar 2 dagen naar de creche. Dus om die 2 dagen ga ik me niet druk maken. 1 dag gaat hij naar opa en oma, dus kunnen die poetsen. En de andere 4 dagen is hij gewoon thuis, dus kunnen we het ook een half uur na het ontbijt doen. Voor het ontbijt ga ik niet doen. Ontbijten met een tandpasta smaak in je mond lijkt me namelijk echt niet fijn.

Groetjes,
Sandra

Mijn tandarts zei toen Merel anderhalf was al dat we al mochten beginnen met 2x per dag poetsen. Ze had toen bijna alle tandjes al en ik heb niet zo’n geweldig gebid. Dat wil ik Merel niet aan doen…

Groetjes Natasja

Ze zeggen dat het 's morgens niet zoveel uit maakt of je het voor of na het eten doet. De enzymen in de tandpasta doen toch hun werk wel. Dus ik poets voor het eten want om haar weer naar boven te sjouwen zie ik ook niet zitten. Als zal het wel een kriem worden want met zijn twee is het al een ramp laat staan als je het alleen moet doen op het moment.

Groetjes,

Michèle

Hier indd ook al 2 keer per dag, hier zeggen ze als ze bijna alle tandjes hebben.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Oh dat wist ik helemaal niet. Tim heeft al vanaf augustus vorig jaar al zijn tandjes. Dan moeten wij daar ook maar snel mee gaan beginnen.

Groetjes,
Sandra

@Michelle: bijna alle tandjes hebben? rico moet nog 4 laatste kiesjes, moet ik dan nu ook al 2x poetsen??

enne als ik ga poetsen s’ochtends doe ik het na zijn ontbijt denk ik. want met zijn fruit krijgt hij roosvicee en als ik dan daarna ga poetsen zit heel die zure rommel nog op zn tanden en dati s ook niet goed voor de tanden (moet een half uur wachten weer en dan zit je weer zo tegen de lunch aan)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Inge
Dylano moet ook nog zijn laatste 4 kiezen.

Liefs Michelle

ja? en jij poetst nu 2x daags dus…
hoe gaat tanden poetsen bij jullie? hier is het namelijk vanaf het begin af aan al drama.
echt 9 van de 10 keer.
heeeeel zelde en dan heb ik het ook over heeel zelde…wat bijna nihil is… haha gaat het goed maar ik zie echt op tegen elke keer dat ik zn tanden poets omdat het zoveel moeite kost echt GOED te poetsen… en dan moet ik nu 2 keer…boehoee!!

Hier ook een zo goed als volledig gebit, en wij poetsen ook alleen 's avonds. Wel probleemloos, ze vindt het zelfs leuk!

Ik denk dat wij in de vakantie (begin juli) maar gaan beginnen met de ochtendshift ook erbij, dan hebben we alle tijd voordat het haasten voor het werk en de creche wordt.

Ik zou het na het eten doen, vooral voor de smaak en ik doe het zelf ook voordat ik naar mn werk ga, na het ontbijt.

liefs

Wij poetsen nu nog maar 1 x, hij hoeft nog maar 2 kiezen. Zit er wel aan te denken om het 2x te gaan doen, maar dan wordt het papa’s taak omdat mama 's morgens vroeg weg moet en of papa er dan aan denkt om te gaan poetsen??? Ben heel benieuwd, want hij poetst 's morgens ook zijn tanden niet…

We gaan hier heel relaxed met het tandenpoetsen om, doen het nog op het aankleedkussen. Want bij de wasbak is een drama, dan ziet hij de kraan die hij open wil doen, het zeeppompje om zijn handen mee te wassen, de verwarmingsknop die hij open wil draaien en ga zo maar door. Op het aankleedkussen gaat het heel goed, we maken er gezellig een spelletje van en doen er soms wel 5 minuten over voor mama tevreden is. Zo nu en dan even een adempauze om hem af te leiden zodat ik daarna weer vrolijk verder kan (gezellig liedjes zingen met allerlei gebaren erbij…). Maar als er een kies doorkomt, dan mag ik niet in zijn mondje komen.

Ik poets eigenlijk alleen 's ochtends…
Heb er nooit echt over nagedacht.

Maar wij poetsen bij het aankleden, hij eet eerst en daarna gaan we douchen en aankleden, dus daar zit dan wel een half uur tussen, en het duurt even voor hij weer wat eet/drinkt.

Liefs, Anne

"s ochtends gebeurt het heel vlug hoor Inge, 's avonds vin hij okee maar 's morgens heeft hij daar op de een of andere manier geen tijd voor

Liefs Michelle

Hier advies van de mondhygiënist: sorry maar het is echt het beste om s’morgens vóór het ontbijt te poetsen! na het ontbijt moet het glazuur remineraliseren(herstellen van de zuuraanval). als je dan poetst , poets je een microlaagje weg vh glazuur, komt niet meer terug. dit is nog belangrijker als ze hun vaste tanden krijgen, en alles wat je nu doet moet een gewoonte worden. Ook voor volwassenen geld echt poetsen voor het ontbijt, daar hebben we nu al die erosie patiënten van. en glazuur groeit echt niet meer aan.
En ik heb zelf amper last v smaak na het poetsen, alleen sinasappelsap smaakt raar/goor, door het detergent /schuimmiddel in de pasta. Vindt je dit echt hinderlijk, dan moet je eens poetsen met zendium, na zendium smaakt alles gewoon, hier zit nl geen detergent in. zendium heb je ook voor kids! voor de kleintjes nijntje, vanaf 5 jaar dolfijn. maar vanaf 5 jaar mogen ze ook gewoon volwassene tandpasta…

en ik snap best dat die 2x poetsen een opgave is. zelfs ik, een mondhygiënist , hebt dit ervaren!!! wat een drama zeg. maar echt, de aanhouder wint! na maanden in de houtgreep kreeg hij door dat ik echt voet bij stuk hield, en ging het beter. na bezoek aan de tandarts ging het NOG beter!

laatst was mn man het vergeten (ik was werken) roept ie mn man in bed dat ie zn tandjes nog moet poetsen! “anders gaan m’n tandjes kapot…” hahahahaha schattie.

x Floss

@ Floss, had ik het toch goed onthouden enne komt mij ook beter uit

Groetjes,

Michèle

Misschien stomme vraag, maar Dylano eet en drinkt (ook geen water) na het tandenpoetsen 's avonds niets meer, waarom moet ik dan voor het ontbijt, als hij nog niets op heeft weer poetsen?

Liefs Michelle

@Floss: ja je hebt gelijk poetsen voor ontbijt is beter.

en om het minder goor te maken poets dan s’ochtends met peutertandpasta met fruitsmaak (teletubbie tandpasta is meer fruitig dan elmex)
dan is het eten daarna ook nog te eten. ook voor volwassene.
en dan s’avonds poets je gewoon weer met elmex of welke je dan ook hebt.

@Michelle: Ik weet niet precies wat je bedoeld met je vraag… maar als het is wat ik denk dat je bedoeld
Rico drinkt sávonds na het tandenpoetsen nog een slokje water. dit kan zoiezo helemaal geen kwaad.
ik wacht ook altijd 3 kwartier / uur met tanden poetsen.

het maakt opzich niet uit of je voor of na het ontbijt poetst mits er maar een half uur tussen het ontbijt en het poetsen zit.

de vraag wat het voor zin heeft om s’ochtends te poetsen is…
omdat als je s’avonds poetst je nooit voor 100% alle bacterieen weg poetst.
in een nachtje slapen kunnen die bacterieen weer veel meer zijn omdat zoals je weet bacterieeen uitbreiden.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 May 2010 18:04:43

Oke ik snap hem Ging indd over het laatste stukje van jou

Liefs Michelle

had ik het toch goed
ja ik heb die vraag ook ooit gesteld aan de tandarts, ik vond het ook onnodig klinken eerst