Hier advies van de mondhygiënist: sorry maar het is echt het beste om s’morgens vóór het ontbijt te poetsen! na het ontbijt moet het glazuur remineraliseren(herstellen van de zuuraanval). als je dan poetst , poets je een microlaagje weg vh glazuur, komt niet meer terug. dit is nog belangrijker als ze hun vaste tanden krijgen, en alles wat je nu doet moet een gewoonte worden. Ook voor volwassenen geld echt poetsen voor het ontbijt, daar hebben we nu al die erosie patiënten van. en glazuur groeit echt niet meer aan.
En ik heb zelf amper last v smaak na het poetsen, alleen sinasappelsap smaakt raar/goor, door het detergent /schuimmiddel in de pasta. Vindt je dit echt hinderlijk, dan moet je eens poetsen met zendium, na zendium smaakt alles gewoon, hier zit nl geen detergent in. zendium heb je ook voor kids! voor de kleintjes nijntje, vanaf 5 jaar dolfijn. maar vanaf 5 jaar mogen ze ook gewoon volwassene tandpasta…
en ik snap best dat die 2x poetsen een opgave is. zelfs ik, een mondhygiënist , hebt dit ervaren!!! wat een drama zeg. maar echt, de aanhouder wint! na maanden in de houtgreep kreeg hij door dat ik echt voet bij stuk hield, en ging het beter. na bezoek aan de tandarts ging het NOG beter!
laatst was mn man het vergeten (ik was werken) roept ie mn man in bed dat ie zn tandjes nog moet poetsen! “anders gaan m’n tandjes kapot…” hahahahaha schattie.
x Floss