's nachts zindelijk

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn dochter van 3 is sinds een half jaar overdag zindelijk.

Tijdens haar middagslaapje en 's nachts plast ze nog steeds in haar luier. Ik geef haar voor het slapen gaan geen drinken meer, maar 's morgens is haar luier weer ontzettend vol.

Is het normaal dat dit zo lang duurt? Kan ik zelf iets doen om haar 's nachts zindelijk te krijgen?

Groetjes,

Jolanda

je kunt er zelf niks aan doen wel aan het drinken overdag te beperken tot een minimum wat haalbaar is en wat ze mag drinken natuurlijk

verder gewoon laten gaan het komt vanzelf wel

Onze oudste is 5 en die slaapt 's nachts ook nog met een luierbroekje. 9 van de 10 keer is ze droog 's ochtends maar ze vindt het zelf een fijner idee dat ze voor de zekerheid een luierbroekje aan heeft.

Het kan duren tot ze 5 of 6 zijn voordat ze 's nachts zindelijk zijn. Het belangrijkste is dat ze overdag zindelijk zijn tegen de tijd dat ze naar de basisschool gaan. En verder gewoon die kleine mop het tempo aan laten geven wanneer ze 's nachts ook zindelijk is. Geen zorgen over maken, zeker niet nu ze nog maar 3 is.

Het ene kind is sneller dan het andere. Dus niks forceren met die zindelijkheid.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga dan inderdaad maar gewoon afwachten tot ze uit zichzelf zindelijk wordt.

Je hoort om je heen altijd van die verhalen van kindjes die al na een paar weken ook 's nachts zindelijk zijn, dus ik begon me al een beetje ongerust te maken.

Blij te horen dat dit dus niet voor iedereen geld.

Groetjes,

Jolanda

Hoi,

Even een vraagje van een vriendin van mij. Haar zoontje is sinds een half jaar zindelijk en is nu s nachts 9 van de 10 keer droog.

Wel of geen luier aan houden of voor het slapen gaan laten plassen en dan sávonds voor hun eigen slapen nog een keer laten plassen en dan een zeiltje ofzo onder het laken.

Wat zouden jullie doen. Lege zweetluiers weggooien heeft ze eigenlijk geen zin meer in schelt toch in de kosten maar om nu 1 keer in de week de heleboel te moeten wassen heeft ze ook geen zin in.

graag hoort ze van jullie via mij.

groetjes

lon106

lon

luier uitlaten en voor het slapen gaan laten plassen en een zeiltje met een laken erover doen

luiers aflaten het scheelt enorm in de kosten hoor en ik vind maar zo als et kind een keertje nat is geeft het niks als het toch negen van de 10 keer droog is

Evianne is 5 en we zijn net begonnen om haar s nachts geen luier meer aan te doen ( 3e nacht ). Ze had wel altijd mega volle luiers snachts, maar had dan ook een flesje water in bed. Uiteraard is dat flesje nu eruit. Ik heb zon zeiltje in bed wat bij het krampakket zat, daarover een handoek en nog en gewoon laken dubbel gevoewen. Als het mis gaat ( is nog niet zo maar klop ik voor de zekerheid toch maar even af ) kan dat er zo af, hups nieuw zeiltje en handoekje en slapen maar.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik gebruik voor onze meiden moltons met zo’n rubberen onderlaag. Die zijn eens per jaar bij de Aldi te koop maar volgens mij heeft de Hema ze ook. Ideaal!

Groetekes, Sje

Ja daar heb ik 2 kleintjes van. Ik gebruik die handdoek en dubbel gevouwen laken eigenlijk alleen maar omdat je er anders zo op gaat zweten. Ik had zelf in mijn bed een zeil ( en ook die van het kraampakket ) aan het einde van mijn zwangerschap en werd echt gek van die zweetbedoeling, jhek hahaha. Die zeiltjes van het krampakket had ik beide keren niet nodig en zijn nu hiervoor ideaal, ook voor spuugincidentjes met buikgriep ed. Ben erg blij dat ik ze niet heb weg gedaan in elk geval.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Het zijn inderdaad wel zweetdingen die moltons met rubberen onderkant.
Ik werd tegen het eind van de zwangerschap ook al gek van zo’n klein zeiltje. Onze meiden hebben het er ook warm op. De oudste ligt ondanks dat het 's nachts een stuk kouder is, alleen maar onder een dekbedovertrek. Heel dun eigenlijk, maar zo’n molton maakt dat het matras een erg warme ondergrond is.

Groetekes, Sje

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie’s ik zal ze uitprinten en doorgeven.

Ik denk dat ze even een duwtje in de rug nodig heeft ik had ook al gezegd uit die luier.

groetjes

lon106