's nachts zelf plassen?

Joeheeee! Eva is overdag zindelijk! Ze plast en poept volop op het potje en de wc, dus ik ben helemaal trots op haar. Ze wil zelf ook echt geen luier meer aan, want dat heeft ‘K3 ook niet he mama’? En als K3 dat niet heeft, wil zij het ook niet haha.

Ze heeft eigenlijk ook geen ongelukjes meer, dus ik kan wel zeggen dat ze zindelijk is. Nu zit ik er alleen 's nachts nog een beetje mee, wat ik dan het beste kan doen. Ze is nu aan het leren om zonder slaapzak te slapen, wat best nog een klus is, maar dat komt wel goed. Ik doe haar nu een luierbroekje aan 's nachts en daar heeft ze dan 's ochtends wel wat plas in. Maar dat is alleen omdat ze weet dat het dan kan/mag zeg maar. Ik wil eigenlijk een potje ofzo op haar kamer zetten, omdat we de klink van haar deur zo hebben gezet dat ze er zelf niet uit kan (ze kwam steeds haar kamer uit). Ze kan dus niet zelf naar de badkamer. Bovendien gooit ze zelf haar plasje weg, maar laatst mikte ze net langs de wc. Ik doe het liever onder toezicht. Ik weet ook niet zeker of ze dan zelf weer in bed gaat liggen, of geneigd is om naar ons te komen. Mijn voorkeur gaat nu dus uit naar plassen op haar kamer. Dan moet ze wel haar slaapzak uit. En een lichtje hebben dat ze zelf aan kan maken.

Hoe doen jullie dat 's nachts?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tja hier roept Rens nog dat hij moet plassen 's nachts en dan gaat een van ons mee. Ik denk niet dat ik bij Rens een potje op zijn kamer hoef te zetten want die gaat dan z’n hele kamer door ben ik bang. Zo dus vanochtend ook de beker van het tandenpoetsen van gisteravond die ik vergeten was. Helemaal zelf naar de wc gaan kan hij nog niet. Fijn dat het zo goed gaat.

Groetjes Ramona

Uhhh ik heb J een tijdje zelf wakker gemaakt voordat ik naar bed ging en op het potje gezet, daarna deed ze het zelf, daarna hebben we het potje weggehaald en ging ze zelf naar de toilet, nu kan ze d’r plas tot de ochtend ophouden, zo hebben wij het opgebouwd, ik weet niet of het ook iets voor jullie is!

Super! Knap van haar (en fijn voor jou)

Jade was eigenlijk ook meteen 's nachts droog (in de luiers zat niets meer in 's morgens) We hebben haar toch nog een week de luier aangedaan en daarna klaar, slechts 1 ongelukje gehad omdat wij haar te laat hadden laten drinken.
Wij halen haar er ook niet meer uit, zij red het (van begin af aan) tot aan de morgen.

Groetjes mama Jade

Goed van Eva!

Wij hebben een potje op de kamer van Noor staan. Ook omdat we boven geen wc hebben. Ik maak haar als ik ga slapen ‘wakker’ voor een plas op het potje en als ze 's ochtends wakker wordt en ze moet plassen, roept ze ons en doen we het licht voor haar aan. De rest regelt ze zelf. Alleen kwam ze afgelopen dinsdag trots haar plas laten zien met wat te veel enthousiasme: plas over de overloop! Grrmbff… Blijft dus een beetje zoeken.

Voor overdag hebben we niet met stickers gewerkt, maar voor s nachts wel, dat bewustzijn moet echt groeien. Ze heeft nog geen ongelukje in bed gehad. Doe het denk ik een aantal maanden zo en ga haar dan aanleren dat ze het zelf aan moet geven als ze moet plassen. Misschien houdt ze het wel een nacht vol??

Succes!
lfs

Wij hebben het wakker maken rond 22.00 uur geprobeerd destijds, maar dat werkte hier absoluut niet. Kind was boos dat ie wakker moest worden en deed niets omdat ie alleen maar moest huilen omdat ie weer wilde slapen. Dat hebben we dus al snel afgeschaft

Wij hebben hem het helemaal zelf laten ‘regelen’ en de luier omgelaten tot hij een paar weken achtereen 's nachts droog was. Daarna luier uitgelaten en nog wel wat ongelukjes gehad hoor (in ruim een half jaar tijd) maar dat was na dagen dat er iets spannends was geweest. Heel soms wordt hij nu 's nachts wakker dat hij moet plassen, maar meestal redt hij het van zeven tot zeven.

Top van Eva

Hier 's nachts de luier uitgelaten toen die een week lang 's morgens droog was. Wij hebben hem niet wakker gemaakt en ook geen potje op zijn kamer staan. Hij komt zelden dat hij moet plassen. Als hij wel moet meld hij het even en doet de rest zelf.
Hij kan wel van zijn kamer af. En wij hebben een touw in de wc voor het licht dus dat kan hij ook zelf. Maar zoals ik al zei hij komt zelden. geloof dat het 2 keer is voorgekomen.

Liefs Michelle

Goede tips, fijn! Ik zal eens kijken welke ik ga proberen!

Vandaag zijn we een uur naar de stad geweest, zonder luier. Ik was even bang dat ze uitgerekend zou plassen in de Bart Smit, waar ze vloerbedekking hebben, maar gelukkig ging het goed. Ze zei wel even dat ze moest plassen, buiten en toen dacht ik wel: oef, waar moeten we nu heen? Maar blijkbaar hoefde ze opeens niet meer, want ze had het er niet meer over verder. Dat ging dus allemaal prima weer!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Super dat ze nu overdag helemaal zindelijk is.

Stomme vraag misschien, maar hoe weet je dat ze s’ochtends een natte luier heeft omdat ze weet dat het kan/mag? Zou natuurlijk ook kunnen dat ze er gewoon niet wakker van wordt.

Tim is al een half jaar overdag zindelijk, maar s’nachts nog niet. Hij wordt er nog niet altijd wakker van en draagt daarom s’nachts nog gewoon een luier. Wel moet hij sinds hij overdag zindelijk is, s’nachts naar de wc. Dus ondanks dat hij een luier aanheeft, gaat hij wel naar de wc. Hihi was wel even wennen, want voor Tim hoefde we er nooit uit s’nachts en toen dus ineens wel.

Maar hij wordt er niet iedere nacht wakker van. Soms een paar nachten achter elkaar wel en dan ineens weer een paar nachten of weekjes niet. De eerste maanden riep hij als hij s’nachts moest plassen en nu gaat hij zelf als hij s’nachts moet. S’ochtends als hij wakker wordt doet hij meteen zelf zijn luier uit en gaat zelf plassen.

Potje hebben we hier trouwens niet, hij gaat gewoon naar de wc.

Groetjes,
Sandra