's nachts wakker worden door omhoogkruipen

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, Yara haar slaapzakje stop ik niet meer achterin het ledikantje i.v.m veiligheid, het vervelende alleen is nu dat Yara omhoogkruipt, boven haar dekentje en dan komen haar benen vrij ,kan ze spartelen en is ze 's nachts wakker.
Hebben jullie misschien tips of advies."Wat doen jullie als de kleine naar bovengekropen is in haar ledikant."
Als ik Yara weer neerleg en instop dan is ze zo wakker dan begint ze te huilen.

Ik hoor het wel.

Mappa en Yara

Hoi Mappa,

Ik heb dit probleem ook gehad met Pim. Als hij erg huilde dan ging ik hem inbakenen en dan werd hij helemaal rustig en sliep zo de hele nacht door. Maar op een gegeven moment wilde hij 's nachts meer kunnen bewegen en wurmde zich los en trapte zich helemaal omhoog en inderdaad… huilen! Ik mocht er elke nacht uit om hem weer opnieuw in te bakenen. Toen heb ik een slaapzakje gekocht voor hem, dat hielp perfect. Je hebt bij de Hema een korte en een hele lange. Ik heb hem eerst in de korte laten slapen. Dat ging goed, tot hij op een gegeven moment toch weer ontdekte hoe hij zich omhoog kon trappelen. Toen heb ik hem de lange aangedaan en toch een deel van de slaapzak onder het matras geklapt. Niet tot aan zijn voetjes maar wel zover dat hij zich niet los kan trappen. Werkt uitstekend, hij slaapt van 19:00u tot 07:00u aan 1 ruk door en hij is 4 maanden bijna. Ik weet wat ze zeggen over het vastleggen in bed, maar als je hem vastlegt met het uiteinde van de slaapzak, zoals ik doe, dan kan hij toch bewegen in bed, z’n voetjes omhoog gooien etc zonder dat hij zich omhoog werkt en zonder dekentjes ligt.

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt voor Yara.

Groetjes
Milou

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh jongens hoe kan het toch waar zijn dat er nog steeds mensen zo hardleers zijn en hun kinderen vast leggen in bed.

Nogmaals luid en duidelijk:

LEG NOOIT EEN KINDJE VAST IN BED.
OOK NIET DOOR HET SLAAPZAKJE ONDER HET MATRAS DOOR TE KLAPPEN.

Als je je kindje ooit in een levensgevaarlijke houding of zelfs dood in bed wilt vinden moet je het vooral vastleggen!

Dus nee Milou, het is geen goede oplossing! Als een kindje gaat draaien vanuit de positie zoals jij je kindje vast legt, kan het zijn beentjes vastdraaien met afknelling tot gevolg. Dan heb je in elk geval vast de zekerheid dat het nooit zal leren lopen.

Ik begrijp echt niet dat sommige mensen nog steeds zo niet-zuinig op hun kinderen zijn. Sorry hoor maar ik kan me daar echt kwaad om maken.

Groetekes, Sje

Warmer slaapzakje of een wat warmere pyama waardoor een dekentje niet meer nodig is. Zo doe/deed ik het altijd. Inderdaad wat Sje al zegt, leg NOOIT je kindje vast in bed, op welke manier dan ook.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Mappa,

Zoë is ook nogal een woelwater en wat bij ons behoorlijk goed helpt is het volgende. Wij maken het bedje kort op, zoals geadviseerd wordt, dan blijft er een behoorlijke lap deken over die onder het matrasje gaat. Deze trekken we aan de zijkanten van het matras omhoog en de bovenkant van de deken stoppen we in tussen het matras en de deken die van onder komt. Zo ligt Zoë absoluut niet vast, maar krijgt ze de deken wel veel moeilijker los. Zoë doet het gelukkig eigenlijk alleen overdag dus als ze dan wel een keer zonder deken ligt is het ook niet zo erg. Misschien helpt dit voor jou ook?

Groetjes,
Inge

[img]http://b1.lilypie.com/CYOSp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

ik vind alexander met slaapzak en al ook al bovenin zijn bed…bij hem ligt er gewoon niets extra’s in, alleen speentjes… heb geen zin midden in de nacht te moeten zoeken maar geen hydrofiele doeken meer om zijn matras te beschermen tegen spuug… ooit met fie zo geschrokken die woelwater had zich ingerold in haar leuke kleertjes… (niet eens een capuchon…)
nooit weer iets geks aan in bed, heb ook van die pyama pakjes , een geheel en niets wat los zit en dat er eentje toevallig roze is, (jammer dan ,ziet toch niemand midden in de nacht)
veilig heid voor alles !!(alexander is 7 weken nu )

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

hihihihih delano kruit ook het hele bed door midden in de nacht
vind het eigenlijkwel grappig,moet ook minimaal 1 keer deruit om hem goed te leggen maar slaapt dan gewoon weer verder nadat hij ff goed gelachen heeft naar mamma ,

Hoi allemaal,

Ik begrijp dat een aantal van jullie het ook herkennen.
Inge/ Zoe, wat bedoel je met het bedje kort opmaken?
leg je de kleine onderin? Bij het voeteneind? Of leg je de kleine juist bovenin?
Hoi Milou, wat fijn dat die kleine van je al van 19.00 tot 7.00 doorslaapt
Hoe doe je dat? Yara krijgt haar laatste fles om 23.00,(180ml) maar komt zich nog steeds melden om 5.50-6.00 uur ook al laten we haar liggen en gaan we niet naar haar toe. Yara is nu 14 weken. (wat gaat dat alweer hard trouwens )

Mappa en Yara

Hoi Mappa,

Met kort opmaken bedoel ik dat ze zo laag mogelijk naar onder ligt. Volgens de folder “veilig slapen” moet dit zodat ze niet onder het dekentje kunnen kruipen. Ik houd dan zo’n lap deken over en die gaat onder het matrasje door, die haal ik dan aan de zijkanten naar boven en als ik Zoë instop doe ik dus de deken waar ze onder ligt tussen het matras en de onderkant deken in die vanaf onder komt.
Balen dat Yara altijd zo vroeg komt! Zoë gaat sinds ze 5 weken oud was om 23.00 uur na de laatste fles naar bed en die moet ik dan meestal 's morgens om 7.00-7.30 wakker maken. Overdag slaapt ze wel weinig, 1,5-2 uur tussen de voedingen door maar soms ook maar een uurtje.

Groetjes,
Inge

Hoi Inge,

Yara ligt ook onderin in haar bedje.
Ik heb een tijdje een matrozenbedje van tiny nanny geprobeerd, waardoor ze bovenin kon blijven liggen. (schijnt goed te zijn voor de geborgenheid),en ze kunnen niet onder de dekens kruipen. maar doordat Yara zo bewegelijk is stootte ze haar hoofd tegen het hoofdeinde aan.
Dus toen heb ik haar maar weer beneden gelegd.
Het blijft lastig.
Maar dank je voor de tip.

Mappa en Yara

Bij ons werkt het zo goed, ze moet nu meer kracht zetten om de dekens weg te trappen. Ik hoop dat het bij jou ook helpt

die van mij slaapt op de dag weinig , dus is savonds uitgevloerd , en blijft dan ook goed liggen onder de dekens , maar smorgens roept ze me niet altijd meteen
en toen ik vanochtend haar kamer op kwam . lag ze helemaal verstrengeld in haar klamboe , waarvan ik dacht dat ze er niet bij kon
hier bedoel ik mee te zeggen WAT EEN TRUT IK BEN en HOE ONBEREKENBAAR KINDEREN ZIJN want ze kunnen in zulke rare houdingen terecht komen ,laat ze dat bed maar gewoon door gaan , maar dan zonder dekens!!!
en misschien moeten ze even wennen zonder deken , maar ook dat went

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Kijk, zulke situaties bedoel ik dus! Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Ik heb van mijn kraamhulp geleerd: kinderen zijn altijd 1 stapje verder dan jij denkt. Hou daar rekening mee.

En ze heeft echt gelijk! Ik ben ze altijd net voor geweest tot nu toe!

Groetekes, Sje

Hoi Thamar,

Ik heb even gekeken bij Pacco (om het zo maar te zeggen)
Ik ben gestopt met Yara in te bakenen na haar eerste prikjes. (een maand geleden) Ze had toen koorts en ik durfde haar toen niet in te bakenen. (mocht ook niet begreep ik achteraf). Hetzelfde heb ik met het warme weer, dan durf ik Yara ook niet in te bakenen , dan ben ik bang dat ze haar warmte niet kwijt kan. Maar wel fijn dat het bij Kyra wel helpt! Ik heb de methode van Inge geprobeerd en vannacht kwam Yara 1 keertje en weer vanmorgen vroeg rond 6.00.u , maar dat is normaal begrijp ik .
Ik hoop dat ze dit volhoudt.

Mappa en Yara

Ik hoop zeker dat de kleintjes zo doorgaan.
groetjes

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Mappa,

fijn om te lezen dat het wat helpt! Ik heb natuurlijk makkelijk lullen want ik hoef er 's nachts echt nooit uit, maar 1x is toch al beter dan heel de nacht

Succes!
Inge en Zoë

Hallo,

Ik wil graag mijn vraag toevoegen aan dit onderwerp. Mijn zoontje kruipt ook met zijn hoofd helemaal tot aan de harde bovenkant van het ledikant aan. Ik durf geen kussentje neer te leggen, maar heeft iemand nog een idee hoe ik toch zijn hoofdje kan beschermen tegen die harde rand? Hij is pas 11 weken.

Hoi,

Je hebt al veel tips gehad maar goole eens matrozenopmaak./ bedje

Dat is een manier om je bedje zo op te maken dat ze niet meer naar beneden kunnen kruipen en je ze hoog in het bed kan leggen.
Staat vaak ook gemeld onder inbakertopics via google.

groetjes

lon106

Hoi,

Ik zie dat dit al een oude toppic is, maar toch leuk dat ie nu weer wordt
heropend.

Anne kroop ook steeds omhoog en sliep dan niet goed.
Toen kwam ik op het idee om haar maar gewoon bovenin te slapen te leggen.
Ze ligt al een aantal weken aan het hoofdeinde en het gaat prima.
Zoals ik haar neerleg blijft ze ook keurig liggen.
Heeft warme slaapzak aan en een dunne deken erover heen.
Wij leggen haar dus niet meer aan het voeteneind te slapen.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 8 mnd.

ik heb ergens gelezen dat kindjes omhoog kruipen wanneer ze het ( te ) warm hebben.