's nachts wakker, sprong?

Hallo Allemaal,
Mijn zoontje is nu 12 maanden en 3 weken. ( 2 weken te vroeg geboren).
Sinds enkele weken wordt hij regelmatig ( niet elke dag ) wakker 's nachts. Hij is dan niet aan het huilen maar ligt een beetje te kletsen/piepen. Ik geef hem dan een speentje of soms een schone luier, maar hij ligt dan gerust een uur wakker ( en wij dus ook). Wij zijn dit niet van hem gewend. Er komen kiezen aan en zijn hoektanden waarvan er al 1 door is gelukkig…
Mijn vraag:

• zou hij wakker worden van zijn kiesjes? Hij lijkt niet ontzettend veel pijn te hebben, maar hij wordt toch ook niet zomaar wakker lijkt me. of zou hij dan krijsen??
  • kan dit te maken hebben met een sprong? Is er een sprong rond deze leeftijd? ( heb het boek niet, sorry…).

Wat denken jullie?

Groetjes van Christa

Lieve schatten, waarom heeft Asje een poos geleden een sprongetjes-topic geopend waar precies in staat wanneer de sprongetjes zijn? Zucht…

Sprong vanaf net voor het jaar t/m week 54,5. Dus ja, sprong kan het zijn.
En verder heeft-ie de leeftijd dat “uitproberen” erg leuk is.

Niet bij je in bed nemen, niet terug naar de nachtvoedingen, niet van zijn kamertje af halen om te troosten. Kost je een paar nachten maar dan weet de kleine man wel dat er met papa en mama niet te sollen is.

Groetekes, Sje

Reken maar dat ze alles uitproberen, zijn echte deugnietjes af en toe. Dan onschuldig kijken met fonkelende oogjes.

Sorry Sje, maar dat topic heb ik al eens getracht te zoeken maar het zal wel aan mij liggen maar ik kon het niet vinden…
Ik neem hem nooit maar dan ook nooit in mijn bed, of van zijn kamer. Hooguit ga ik een of twee keer kijken maar dan is het ook wel klaar.

Hij ging ook leuk trappelen met zijn benen toen ik vannacht een schone luier kwam aan doen. Grrrr…
Aan de ene kant denk ik: gewoon helemaal niet gaan als ie niet huilt, aan de andere kant wil je toch effe checken of er echt niets is toch?
Ook omdat die vervelende kiezen, of in dit geval hoektanden, wij houden er een vreemde volgorde op na, toch zitten te werken.

Groetjes van Christa

Zie hier het betreffende topic:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11990

Groetekes, Sje

Als hij braaf is zou ik niet meteen gaan kijken want als ze mama zien willen ze eruit en gaan ze toch huilen als je ze er niet uithaalt. Wacht dan tot hij terug slaapt en ga dan even kijken.

Ja ik denk ook dat ik misschien niet direct moet kijken, want hij huilt idd niet. en als ik wel ga, begint ie te lachen en te spartelen met zijn beentjes van plezier…
Hij ligt gewoon een tijd wakker en kletst/ piept af en toe. Maar ja, ik denk dan; even een speentje geven of kijken of ie een vieze broek heeft. Het is ook niet iedere nacht want vannacht ging weer perfect. En omdat die kiezen er ook nog steeds aan zitten te komen…weet je soms effe niet waar je goed aan doet.

En dan natuurlijk het feit dat ie in een sprong zit natuurlijk…

Groetjes van Christa