's nachts wakker en dan?

Hallo dames,

Ik heb een vraagje…
Rayhan word de laatste tijd vaker tussen 3 en half 5 wakker…
Nou heb ik hem al water gegeven en de speen en schone luier maar niks werkt…
Hebben jullie nog tips??
Want ik heb het gevoel dat hij dan echt honger heeft…
Maar als ik hem n btje melk geef ben ik bang dat hij daar aan gaat wennen…

Groetjes Germaine

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Ik zou hem geen melk geven want daar gaan ze inderdaad aan wennen. Ze hebben 's nachts geen voeding meer nodig op die leeftijd. Volgens het oei ik groei boek zit hij midden in een sprongetje en daar kunnen ze slechter van gaan slapen. Mijn dochter zit denk ik nu in de 8,5 maand sprong, die wordt ook geregeld 's nachts wakker en dan krijst ze heel de buurt bij elkaar. Wij proberen haar meestal eerst te troosten maar die gaat echt niet meer slapen dan. Uiteindelijk beland ze vaak bij ons in bed en daar is ze rustig. Wij zijn vaak bang dat ze daaraan gaat wennen maar het is nooit structureel. Vaak een paar nachten drama en dan gaat het opeens weer goed. Het blijft lastig!!! Iedereen zegt dat ik haar nooit in bed moet nemen maar ik kan dan gekrijs gewoon niet aanhoren, het gaat tegen mijn gevoel in.
Maar goed, ik zou dus geen voeding geven want daar wennen ze aan!

Succes!

Hoi

Ook ik denk dat je beter niet aan nachtvoedingen kan beginnen. eet je kindje wel goed zodat je zeker weet dat het geen honger kan zijn? Als je zeker weet dat het geen honger kan zijn, zou ik proberen om niet teveel aandacht te geven. Dus geen lichten aan, niet praten, maar alleen aai over de bol en checken of er niet gespuugd/ gepoept is en dan weer weggaan. ( evt speentje geven). Ik snap heel goed dat je je kindje in bed neemt en als jij je daar goed bij voelt, maar pas idd op dat ze er niet aan wennen want dan heb je nog een probleempje erbij

Succes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/gkk4p2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 17 Apr 2009 11:58:50

Hoi Hoi,

Hij eet overdag wel goed…
Hij kijgt 4 flessen van 200 en die eet hij allemaal helemaal op (en de laatste is zelfs pap)… En een fruitpotje van 200 gram eet hij ook helemaal op…
Alleen het avondeten dat doet hij nog niet goed maar dat is volgens mij nog niet zo heel erg belangrijk…

groetjes Germaine

[img]http://b1.lilypie.com/519Gp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Ik zou ook zeggen sprong, vooral als het ineens is gekomen. Geduld hebben, troosten, geen nachtvoeding meer geven is mijn persoonlijke mening. Je zult zien, over een paar nachten is het misschien alweer stukken beter. Sterkte!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat doet je zoontje eigenlijk als hij wakker is tussen 3 en half 5? Is hij echt aan het krijsen of is ie gewoon wakker?
Mijn zoontje ( 15 mnd) slaapt ook minder goed tijdens sprongen, maar dan is het dus zo dat ie leuk minstens een uur lang gaat liggen kletsen! Ik ga er dan 1 keer heen om een en ander te checken en dan zeg ik welterusten, mama komt nu niet meer, we gaan slapen.
Ik bedoel maar te zeggen; als hij niet/ niet erg hard huilt kun je overwegen of he er wel iets mee moet?
Zowel nachtvoeding als bij je in bed nemen ( en die laatste helemaal) lijken mij geen goede opties, hoe verleidelijk ook. Trouwens, ik heb mijn zoontje 1 x in bed genomen en toen ging hij spelen, grrrrrrrr! Dat was dus gelijk de laatste keer…

Groetjes van Christa

Dit is wel al een aantal weken…
Alleen is het niet iedere nacht maar de ene nacht slaapt hij netjes door tot 6/7 uur en dan komt hij al om half 5 of om 4 of om 3…
En dan schreeuwt hij het echt uit… het is niet miemelen of n btje huilen maar echt flink en troosten enzo helpt gewoon niet…
Zou t echt een sprong zijn??
Ik heb inderdaad in het oei ik groei boek gelezen dat hij met deze leeftijd een sprongetje maakt maar omdat hij dan wel en dan niet goed slaapt…
Nja dan maar even aankijken…

Groetjes

[img]http://b1.lilypie.com/519Gp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Hoi Christa…

Ik was bezig met mijn vorige berichtje terwijl jij die van jou erbij zette haha…
Maar het gaat zo eerst is het n btje huilen, dan ga ik naar hem toe geef ik hem de speen en een kus en ga ik terug naar bed en dan begint hij echt hard te huilen met flinke tranen…
En dan probeer ik hem in bed te troosten lukt dat niet dan een flesje water… even de luier verschonen en terug in bed maar toch blijft hij flink huilen en dat houd hij makkelijk een uur anderhalf uur vol…
Dus het is niet dat hij gaat brabbelen of n btje huilen ofzo maar echt flink schreeuwend huilen…

Groetjes Germaine

misschien geen pap maar gewoon fv geven de laatste fles … kan ook helpen.

Hmm wat lastig joh. Is de luier verschonen echt nodig? Mijn ervaring is dat ze daar behoorlijk wakker van kunnen worden. Verder zou ik niet weten wat je anders kan doen. Ik denk dat elke moeder het moeilijk vindt om haar baby te laten huilen, ik wel hoor in elk geval . En verder, tja… er zit denk ik niets anders op dan het “uitzitten” en hopen dat het snel beter gaat. Ik denk dat je al doet wat je kunt!

Een sprong kan ook echt wel een paar weken duren en hier is het dan ook zo dat het niet iedere nacht “feest” is, maar af en toe…
Die tip van Mini Boy kan idd wel helpen. Ik dacht ook altijd dat het goed was om pap te geven maar sinds kort geef ik ook gewoon melk en dat gaat net zo goed.
Alleen ik vraag me af wat dat met het krijsen te maken heeft. Zoals jij het beschrijft, klinkt het een beetje als verlatingsangst?

Groetjes van Christa

Ik geeft pas sinds 1 week pap in de laatste fles en daarvoor gewoon fv… en toen was dat ook al dat hij de ene nacht door sliep en de andere nacht niet…
En wat de luier verschonen betreft ik weet niet of het echt nodig is maar omdat al het andere niet hielp denk dan probeer ik dat…
Dan moe tik het maar uit zitten…
Vind het gewoon zo zielig om hem te laten huilen…
En wat je zegt met verlatingsangst Christa dat zou misschien wel kunnen maar als ik hem s avonds nog wakker in zijn bedje leg dan heeft hij daar geen moeite mee…
nou ja dan ga ik maar gewoon daar met wat ik al deed en hopen voor Rayhan en voor mij dat hij snel uit het sprongetje is…

Groetjes Germaine

de 6 maanden sprong is de sprong van de relaties,
ook wel de REUZE sprong genoemt, de ene baby heeft er geen moeite mee terwijl de andere juist dan erg hangerig huilerig en humeurig is.
vaak (niet altijd) krijgen ze rond 6 maanden ook tandjes, als dat in combinatie met de sprong is is dat helemaal bagger zoals hier
voel is aan de ondertandjes (de voorste) waar die moeten komen dan, voel is of het hard is en/of opgezet. kwijlt je kind veel? veel poepluiers?snotterig misschien? wat uitslag? ALLEMAAL tekenen van tandjs.
oortrekken is ook teken van tandjes (of oorontsteking en/of moeheid natuurlijk)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn zoontje wordt ook ineens 's nachts om ± 3.30 uur wakker. Ik heb hem 2 nachten kunnen laten liggen, maar vannacht was het echt raak! Hij was inderdaad niet te troosten. Ik wil hem geen voeding geven, want dat is niet nodig. Maar een beetje water kan natuurlijk geen kwaad. Moet ik hier dan een schepje melk in doen? Of kan ik gewoon een beetje handwarm water geven?

nee meid absoluut geen melk van maken, dan wennen ze toch aan melk s’nachts/voeding dus.
vaak helpt het om een hysterica te doorbreken om zachtjes in het gezicht te blazen, daar schrikken ze wel van maar dat is niet erg. je moet hem wel METEEN afleiden daarna, klap zachtjes in je handen (dat is vaak erg boeiend) wrijf over het gezichtje vanuit de haartjes naar de brug van de neus, of gwoon vanuit de haartjes naar het wangetje en dan keer op keer op keer… zachtjes neurieen daarbij of zingen maakt je kleintje weer rustiger. niet meteen uit bed halen. eerst zo proberen, zet het muziekdoosje aan en geef de tut als het wat rustig is. blijf wrijven over het gezichtje. merk je dat ie wat rustiger wordt? dan zachtjes weglopen naar de achterkant van het bedje en wrijf nog wat over zn lichaampje die in een slaapzakje of dekentje zit. blijf zo even staan en ga dan zachtjes de kamer uit.
een paar keer daarna lopen voor de tut is niet erg, blijft het na 3x zo haal m er dan uit en sus het wat.
helpt het allemaal niet, dan kun je eventueel wat handwarm water geven (opwarmen in de magnatron ofzo dus geen warm kraanwater ivm bacterieen)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Isa,

Heel erg bedankt voor je tips. Ik zal het vannacht gelijk uitproberen (maar hopelijk is het niet nodig!).
Ik hoop dat Demi een beetje zal slapen. Hij had vandaag niet zo’n goede dag. Ik heb hem niks geks gegeven of we hebben niks geks gedaan, maar hij was zo hard aan het huilen. Hij was ontroostbaar!
En wat hij ook heel veel doet is ‘overstrekken’. Dit deed hij ook heel erg toen hij darmkrampjes had. Zou hij nu weer last hebben van zijn darmpjes. Of zullen het z’n tantjes zijn die doorkomen? Ik vind het heel moeilijk. Gelukkig heeft hij geen koorts. Ik heb hem net zijn fles gegeven, maar daar heeft hij maar 60cc van op. Nu slaapt hij lekker. Ik denk dat ik ook maar lekker naar mijn bed toe ga. Heb ik ook al wat uurtjes gepakt. Welterusten!

Wordt vervolgt…

Saskia

Beste Germaine, als jij het gevoel hebt dat je kindje honger heeft, dan voed je hem toch? Mijn dochter van bijna 7 maanden heeft 's nachts nog steeds een fles nodig en dus krijgt ze die. Dat is 10 minuten werk en daarna valt ze zelf weer in slaap en wij dus ook…

Hallo allemaal…

ik had toch echt het gevoel dat het honger is…
En in plaats van hem s nachts een fles te geven, geef ik hem nu de laatste fles voeding voor hongerige babys en nu slaapt hij weer tot 6/ half 7 door.
Dus denk toch dat mijn gevoel wel goed was…
Maar toch bedankt voor al jullie tips…

Groetjes Germaine

Zo zie je maar weer, er gaat niets boven het moedergevoel! Wij denken mee, maar uiteindelijk beslis je zelf. Gelukkig gaan de nachten nu weer goed!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat fijn dat Rayhan weer zo lekker slaapt!
Demi heeft ook zijn ritme weer te pakken. Ik denk dat het een sprongetje was waardoor hij ineens 's nachts wakker werd. Het heeft bijna 2 weken geduurd, maar nu slaapt hij weer super (vanmorgen 8.00 uur!).

Ik zit erover te denken om over te gaan op 4 flessen. Vanaf welke leeftijd kan je dat gaan doen?

Saskia