's nachts uit bed

Ik ben op zoek naar tips. Wij hebben t volgende probleem: Sinds ongeveer twee weken komt onze oudste dochter van twee en half jaar, 's nachts uit bed. Ze loopt dan in haar slaapzakje over de gang (traphekje is dicht hoor), en gaat voor onze slaapkamer staan. Ze zegt niets, maar is wel wakker. Zodra ik op de overloop kom, omdat ik haar gehoord heb, draait ze zich om, om naar haar kamer te gaan. Ze laat zich dan weer gewoon in bed leggen, probeert soms wat tijd te rekken, door te zeggen dat ze een snotterbel heeft, maar blijft verder rustig. Soms komt ze dan binnen een uur weer uit bed, en het is zelfs al voorgekomen dat ze (toen we haar 's nachts niet gehoord hadden) voor onze slaapkamerdeur lag te slapen. Ik vind dit zo sneu, en vraag me af waardoor dit komt. Sinds 9 weken heeft ze een klein zusje, waar ze stapelgek mee is. ik heb niet de indruk dat dit  de oorzaak is.

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft tips?

Alvast bedankt.

Misschien wil ze gewoon kijken of jullie er wel zijn? Ik weet het niet, maar indien je bevallen bent in het ziekenhuis zou het kunnen dat ze je die dagen gemist heeft en dus nu komt controleren of je er wel bent?
Ik heb niet echt tips, maar moest het blijven duren zou ik het misschien eens vragen aan mijn pediater… denk ik.
Het is natuurlijk wel zielig, hé, als ze ligt te slapen op de mat…
Hopelijk gaat het vlug over.
Groetjes Emma

Dank je wel voor je reaktie, inmiddels komt het al bijna niet meer voor.

Groetjes Addie