's nachts rijden

Wij gaan zaterdag met vakantie, heerlijk! Nu willen we 's nachts om 1.00 uur gaan rijden. Dan slaapt Demi het grootste gedeelte van de reis (we gaan naar Z-Frankrijk). Hoe kunne we dat het beste doen? Zo uit bed, in z’n slaapzak de autostoel in? Of toch even een makkelijk joggingpakje aan met sokjes?

Hebben jullie nog meer tips voor de vakantie over eten, slapen, strand, zon, etc?

Alvast bedankt!
Saskia

Wat heerlijk dat jullie zaterdag met vakantie gaan.

Wij zijn in juni naar Zuid Frankrijk geweest en wij hebben het echt heerlijk gehad. Wij hebben Tim uit bed gehaald en zo in pyama de auto in. Rond half 9 ergens gestopt om zijn pap te geven en toen ook zijn gewone kleertjes aangedaan. Grote tas met speeltjes naast hem en hij heeft zich prima vermaakt in de auto.

Wat eten betreft hebben ze daar heel veel groentes wat ze in Nederland ook hebben. Ze verkopen zelfs aardappels per stuk in de grote supermarkt waar wij kwamen. Weet niet of je altijd potjes voor hem hebt of vers. Wij hebben Tim altijd vers gegeven en toen hij in juni met ons mee ging was hij al 11,5 maand dus heeft hij alles met ons meegegeten. Ze hebben daar in ieder geval genoeg groente en ook veel potjes kant en klare babyvoeding. Weet niet hoe die zijn, want die hebben we nooit gegeven. Ook hebben ze alle fruitsoorten die Nederland ook heeft, dus die kun je ook lekker geven. Heb er eigenlijk niet naar gekeken of ze fruitsoorten ook in potjes hebben, maar dat zal vast wel. Ook hebben ze gewoon bruid brood, dus qua voeding genoeg keuze.

Tja, wat betreft slapen is het even uitproberen hoe hij het doet. Tim heeft heerlijk geslapen in Frankrijk en werd zelfs later wakker dan thuis. Maar ja hier doe je natuurlijk ook zoveel met je kleine waar ze best wat moeier van kunnen zijn. Geen zorgen over hun slaapritme. Kan best zo zijn dat je kleine anders slaapt dan thuis. Dat was bij Tim ook zo, maar zolang hij vrolijk was en genoeg sliep overdag vonden wij het ook prima. Thuis was hij ook zo weer in zijn oude slaapritme. We deden hem s’avonds wel gewoon net zo laat naar bed als thuis.

En verder gewoon verder lekker genieten met de kleine. Tim vond zwemmen echt geweldig. Maar dat is hij wel gewent, omdat ik al vanaf 4 maanden met hem ga babvyzwemmen. Verder goed insmeren en zoveel mogelijk de kleine in de schaduw houden.

Hele fijne vakantie alvast.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi Sandra,

Bedankt voor je tips.

Ik neem voor de zekerheid wel wat potjes te eten mee, maar als het vers kan heb ik dat natuurlijk liever. Als we onderweg zijn is een potje wel handiger. Fruit geef ik wel vers natuurlijk!

Als jullie naar het strand gingen, sliep Tim dan gewoon in zijn wagen? En had je een parasol/paraplu bij je (misschien niet handig ivm wind)? Of had jij ook zo’n tentje waar hij in kon liggen?

Saskia

Ja, ik zou als ik jou was idd wat potjes uit Nederland meenemen. Hadden wij ook voor de zekerheid gedaan, maar die zijn bijna allemaal ook weer mee teruggegaan . Wij hadden ook een potje fruit meegenomen voor de heenreis. Dat is toch makkelijker dan dat je het vers mee moet nemen en klaarmaken.

Wij hadden geen tentje voor Tim, op het strand sliep hij gewoon in zijn buggy. Of we gingen maar een paar uurtjes, zodat hij daarna in de auto weer kon slapen. We zijn ook niet zo vaak naar het strand geweest, maar meer naar het zwembad.

We hadden wel een parasol mee, want anders was het wel heel erg warm op het strand.

Tim was nog nooit naar het strand geweest, maar hij vond het wel helemaal leuk. Hij trok alleen een heel vies en raar gezicht toen hij voor het eerst zout water binnenkreeg. Maar hij vond de golven erg leuk en ook het geklieder met zand vond hij prachtig.

Groetjes,
Sandra

Demi is wel al eens naar het strand geweest dus ik weet dat hij het wel heel erg leuk vind. Hij is alleen nog niet in het water geweest omdat het water heel erg koud was. Maar ik denk dat hij dat ook geweldig zal vinden. Ik heb zo’n zwemband gekocht, dus ik ben benieuwd…

We hebben er heel veel zin in: Frankrijk, here we come!

Saskia

Kan me heel goed voorstellen dat je er zin in hebt.

Krijg er ook wel weer zin in als ik het er zo met je over heb haha.

Hoe lang gaan jullie en waar gaan jullie heen in Frankrijk?

In Frankrijk vond ik het water ook heel koud, maar Tim en papa liepen er in alsof het heel lekker was en hadden de grootste lol. En deze mama liep er maar bibberend achteraan, terwijl ik niet echt een koukleum ben.

Groetjes,
Sandra

We gaan een week naar Ramatuelle (bij St. Tropez) lekker luieren. We hebben een appartement bij een wijnboer. Heerlijk rustig tussen de druiven!
Daarna gaan we een week naar het Comomeer in Italië met vrienden. Dat wordt dus gezellig…

Saskia

Wij zaten daar ook in de buurt. Wij zaten in La Mole, is 15 km van St Tropez.

Heel veel plezier!

Groetjes,
Sandra

Wat toevalli! Heb je nog tips om te gaan doen (met een kinderwagen)? Mooie wandelingen o.i.d.?

Nee, heb helaas geen tips. Wij waren voor het eerst in Zuid Frankrijk en op zich hele mooie omgeving, maar vond het eerlijk gezegd tegen vallen wat er allemaal te doen is. Wij zijn van het lekkere luieren, maar willen ook altijd wel wat dingen zien. Behalve rond rijden door de omgeving vond ik er weinig waar je echt heen kon om te bekijjken. We zijn wel een dagje naar St Tropez geweest, maar daar had ik me wel veel meer van voorgesteld. Vond de stad echt heel aftans, alleen de haven was wel mooi. Hebben er een boottocht gemaakt wat ook erg leuk was maar verder. We zijn ook een dagje naar Nice geweest. Dat was wel meer dan 1 uur rijden, maar dat vond ik echt wel een aanrader. Hele mooie boulevard en aan het einde van de boulevard kun je een berg op en dan kom je in een heel mooi park (voor mensen in rolstoel of kinderwagen is er een lift die je naar boven brengt). Park is heel mooi om rond te lopen en voor kinderen om lekker te spelen.

Groetjes,
Sandra

hoi
Ik ben net terug van 5 weken zuid frankrijk!
heerlijk!
eten; de potjes zijn daar net zo goed (en lekker) als in nederland, die hoef je echt niet voor de hele vakantie mee te nemen. Ook melk poeder hebben ze daar, maar dat is heeeeeel duur, voor de standaard betaal je 16 euro! meenemen dus.
idd veel groente en fruit vers.

Op het strand; wij gingen voornamelijk voor 12 uur en na 16 uur (vanwege de zon), schepjes etc mee. Parasol, is wel heel belangrijk!! Emma vond zemmen geweldig!

In de auto lijkt een slaapzak me niet zo fijn, kan je de autostoel zo moeilijk dicht maken… dus zou ik een pyamaatje doen.

veel plezier!
groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Heerlijk hè op vakantie gaan, wij gaan de zaterdag erop, ook naar Frankrijk!
Wij zitten in de streek de Lot, bij de Dordogne.
Wij hebben Senna de vorige jaren gewoon in pyjama in de auto gedaan en een dekentje erover gelegt, soort autobedje. Ze heeft heerlijk geslapen.

Verder zijn de potjes voeding in Frankrijk echt prima, vaak ook andere smaken, Senna heeft ervan gesmuld als wij eens uit eten gingen. Heb er zelfs een aantal mee naar huis genomen, smaken die wij niet kennen hier
En melk namen we inderdaad altijd mee.

Heel veel plezier en geniet er lekker van!
Groet Vanessa

Heel erg bedankt voor alle tips!
Ik ben de koffers aan het pakken (nou ja, Demi zijn spullen en ons tasje), de laatste boodschappen zijn gedaan en dan: op naar Frankrijk!!!

Tot na mijn vakantie
Saskia